Autóroncsok, törött borda, nyolcadik hely

2013.05.05. 16:25

Nem volt nyugodt senki sem a második futam rajtja előtt a hétvégi WTCC hazai futamán. Michelisz Norbi a kilencedik helyről rajtolt, körötte olyan pilóták, akiket nem kíván magának senki. Az első két kanyarra fókuszált mindenki, a nagy tumultusban könnyen megtörténik a baj, márpedig az szereti megtalálni a magyar versenyzőt.

Az első kanyarban jól fordult Norbi, benne volt a sűrűjében, de kimaradt a lökdösődésből, aztán sikerült elfordulni a másodikban is.

A baj a harmadikban jött Yvan Muller személyében. Versenybaleset vagy sem, de az biztos, hogy Muller a lehető legrosszabb helyen akart beférni az előtte haladó Tarquini mellé. A harmadik kanyar előtt lökte meg a Honda sarkát, ahol érdemben bukótér nincs, csak egy vékony fűsáv választja el a versenyzőt a biztonsági korláttól. Tarquini Hondája olyan erővel csapódott bele, hogy felrepült a levegőbe, megpördült, majd a pályára visszazuhanva éppen eltalálta Michelisz Norbi Hondájának jobb hátulját, majd a az elöl-hátul rommátört Hondába még az érkező Franz Engstler is belerongyolt, csúnyán összetörve BMW-jét.

Nehéz megítélni, hogy Muller – aki amúgy sem finom vezetési stílusáról ismert – tőrőlmetszett bunkóságból akart-e beférni ezen a lehetetlen helyen az olasz mellé, vagy egyszerűen Tarquini sodródott elé, de az biztos, hogy komoly ütközés volt. Tarquinit kitámogatták az autóból, de fájlalta oldalát, nyakát a biztonság kedvéért fixálták, majd az egészségügyi központba szállították. Legfrissebb információink szerint bordatörést szenvedett, ami kellemetlen, mert alig két hét múlva a Salzburgring gyors kanyarjaiban komoly fájdalmai lehetnek, már ha rajthoz áll egyáltalán. Szándékos  vagy sem, ezt valószínűleg nem fogja megköszönni Mullernek.

Norbi szerencsére kimozogta az ütést, az autó jobb hátulja azonban megsérült, a futóműgeometria elment, a kormányt sem tudta egyenesen tartani. De nem volt más út, csak előre, valószínűleg a szerencsétlen ütközés miatt úgy felszívta magát, hogy már csak azért is meg akarta mutatni kié a Hungaroring.

Eszméletlen szép üldözéses jelenetnek lehettünk tanúi: körről-körre faragta le hátrányát, Stefano D'Astét a füvön előzte és nem engedte át a helyét senkinek. Előtte Chilton és Muller, közéjük ékelődve Tom Coronel, akinek a verseny ezen fázisában mindenki drukkolt, remélve, hogy finoman kitessékeli majd az antipatikus Mullert a pályáról.

Coronel azonban hibázott, Chilton is megelőzte, de később visszaszerezte helyét. Norbi eközben csak az esélyre várt, egyszer-kétszer be is szúrt Chiltonnak, Coronelnek, a tempója remek volt, de a sérült autóval nem volt értelme túlerőltetni a lökdösődést, a holland BMW-je egyszer így is a megtépázott Honda oldalán fordult. Rob Huff mindenki meglepetésére simán bezsebelte a győzelmet, nem véletlenül lett tavaly világbajnok, a Hungaroringet imádó Mehdi Bennani lett a második, MacDowal pedig a harmadik.

Jó a biztos nyolcadik hely, ilyenkor érdemes előre is gondolkodni, hiszen két hét múlva is lesz futam, a JAS Motorsportnak pedig bőven lesz munkája: Monteiro autója még az első futamon sérült meg és messze nem lett tökéletes (a boxutcából rajtolt), Tarquini Hondája romokban és Norbi autója is sérült. A szerelésre nettó öt-hat napjuk marad csupán, szállítással-mindennel, az pedig nagyon-nagyon szűkös.

A lényeg, hogy pontokat szereztünk, nem mi hibáztunk és az autó is bírta, amennyire csak bírhatta, remélhetőleg az öreg olasz hamar felépül és Ausztriában ismét ott lesz a Honda és Michelisz Norbi a csúcson. Mert van benne akarat, elszántság és tehetség bőven. Megérdemelné.