Garázst? Beállót? Hol? Mennyiért?
Autótárolási körkép
Az utcáról ellopják, az ég alatt ázik és rohad, a teremgarázsban meghúzzák. Havi harmincezerért lehetne legalább egy akna.
Általában az ingatlan után az autó, esetleg motor a legdrágább, amit egy ember vásárol, érthető módon tehát nem szívesen hagyja az utcán. Ellophatják, belemennek, meghúzhatják, nyáron jobban szívja a napfény, több csapadékot kap, intenzívebb a korrózió. Nem minden lakáshoz tartozik beálló, vagy garázs, ezért főleg a nagyobb városok lakóinak problémája a beálló-, vagy garázsbérlés. Vajon ennyiért, hol és milyen lehetőségek vannak? Mi van akkor, ha az ember még néhanapján szerelne is?
Zárt, őrzött parkolók
Általában frekventált, belvárosi helyeken, fizetős parkoló övezetekben, foghíjtelkeken találunk kültéri, de zárt, őrzött parkolókat. Napi, heti, havi szinten olcsóbb, és problémamentesebb, mint néhány óránként smst küldeni, vagy pénzt dobálni a parkolóórába, és itt általában akkor is van hely, ha az utcán nincs. Az, hogy őrzött, külön öröm. Természetesen minél hosszabb időre foglalunk helyet, annál kedvezményesebb az ár, de havi szinten jellemzően nem olcsóbb, mint egy teremgarázs beálló.
Teremgarázs beállók
A teremgarázs előnyei a kültéri parkolón felül: az autót nem süti a nap, nem esik rá eső, hó, nem kell télen kaparni a jeget a szélvédőről, és ha van kamera még nagyobb biztonságban is van. Egy átlagos beálló nagyjából 15 négyzetméter, ez a legtöbb autónak elég, sőt akár még egy motor is elfér mögé. A teremgarázs legkritikusabb pontja a belmagassága lehet, egy magasabb szabadidőautó vagy kisbusz, ha el is fér, a felnyíló csomagtérajtó könnyen a mennyezetbe ütközhet. A legtöbb teremgarázsba gázüzemű autóval behajtani tilos, ez is kizáró ok lehet.
A teremgarázsok ára 15 és 25 ezer forint között mozog Budapesten, ahogy távolodunk a belvárostól egyre olcsóbbak. Ha az internetes ingatlanportálokon keresünk teremgarázs beállót könnyen belefuthatunk 6-8 ezer forintos árakba, amikről csak a hirdetés megnyitása után derül ki, hogy motorra vonatkoznak, autóra természetesen több. Az agglomerációkban lévő teremgarázs beállók valóban havi 6-8 ezer forintba kerülnek.
Nem most találtuk fel a spanyol viaszt, aki viszonylag olcsón akarja zárt helyen tudni a hobbiautóját előbb-utóbb eljut erre a megoldásra. Nemrég jártam egy ilyen teremgarázsban Budapesttől 20 kilométerre, az adott házban lakók néhány autóján kívül csak jól karban tartott huszon- és harmincéves kocsik álltak. Az adott garázs ugyan csak pár perc távolságra volt gyalog a vonatállomástól, ami nagyon praktikus, de a benti levegő nagyon poros és párás volt, ezekre is érdemes figyelni. Egy átlag beállóért 1,5-2 millió forintot kérnek. Ekkora összegből 8-10 évig bérelhetünk ilyet. Ezen kívül létezik még stílusos veterántárolás is.
Egyedi garázsok, garázssorok
Az egyedi garázsok, garázssorok nagy része a hetvenes, nyolcvanas években épült, az akkori autóméreteknek megfelelően. Ez azt jelenti, hogy a Trabantok és Kispolszkik kényelmesen, a Ladák már éppen csak elférnek benne, tehát egy mai kompaktnál nagyobb autónak egyszerűen túl rövidek, keskenyek, alacsonyak. A legtöbb ilyen garázs kapuja két méter magas, három méter széles, alapterülete 14 négyzetméter körül van. Budapesten az átalgos áruk 20-25 ezer forint körül mozog. Továbbá a garázssori garázsoknál havi 1-2 ezer forintos közösköltséggel is kell számolni.
Akadnak persze kivételek, érdemes hamar lecsapni rá, ha ilyenre van szükségünk, és találunk egyet, mert a garázspiac bizony pörög. Nem ritka az sem, hogy egy jó helyen lévő, kellően nagyméretű egyedi garázsért 35-40 ezer forintot kérnek. Megvenni sem olcsó egy garázst, Budapesten egy és hétmillió forint között mozognak az árak. A belvárostól legtávolabb eső területeken akár már egymillióért is kapunk garázst, a legmagasabb átlagos garázsár az V. kerületben van, 6,69 millió, és ebbe a számításba a teremgarázs beálló is beleszámítanak. Egész Budapestet nézve kb. 1,5-2 millió forintot kell egy garázs tulajdonjogáért fizetni.
Hangárok
Ha elfogy a pénz, a lelkesedés vagy az energia és kényszerpihenőre kerül a felújítandó autó a legolcsóbb tárolási lehetőség, hogy egy iparterületen, vagy hangárban hagyjuk. Mint bármilyen raktározott csomagért, az autóért is négyzetméter után fizetünk. Ötszáz és ezer forint között mozog a havi bérleti díj négyzetmáterenként, ez egy átlagos autó esetén négyezer forint körül van. A hangárok hátránya, hogy általában nem kapunk saját kulcsot, a hangár, raktár üzemeltetőjével kell minden látogatási alkalmat egyeztetnünk.
Műhelyek
Talán mindenki hallotta már egy rosszul sikerült javíttatás után, hogy miért nem csinálod magadnak? Ha a kedv, és az érzék megvan hozzá, akkor sem áll neki szívesen az ember az utcán szétborítani egy motort, sárvédőívet lakatolni, vagy féltengelyt cserélni. Ezekhez jó, ha van egy saját helyünk, ahol senkit sem zavar a flex hangja, a festék bűze vagy a szétpakolt motoralkatrészek. A garázshirdetések között fel-felbukkan egy aknás, a szereléshez kellően nagyméretű helyiség, ami ha ez megvan, indulhat is a csináld magad. Ha egy kiadó helyiséget műhelyként hirdetnek, rögtön egy legalább kettes szorzó kerül a bérleti díj elé, mintha csak garázs lenne, ezért érdemes kitartóan keresni. Nem érdekli a kiadót, hogy gumis műhelyt akarunk nyitni, vagy hétvégenként csiszolni a fenéklemezt, ugyanannyiért fogja adni. Ezek a műhelyek jellemzően külső kerületekben, iparterületeken vannak, autó nélkül ritkán megközelíthetőek.
Ezen az elnagyolt kategorizáláson kívül akad persze még sok más megoldás és félmegoldás is. Tetőt építeni a ház oldalába, garázst építeni a nyaraló kertjébe, vagy a céges teremgarázsban állni a hobbiautóval. Egyre kevesebb a beépítetlen városi terület, ezért egyre inkább felértékelődnek a beállók, és a garázsok, éves szinten is komoly költséget jelent egy bérlemény. Érdemes mérlegelni, hogy mennyit ér meg a zárt kapu, a tető, vagy a saját akna.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
