Két évvel a csapott hátú hármas Golf után, 1993-ban mutatták be a kombit. A hivatalosan Variant névre hallgató változat beváltotta a várt sikereket, azóta is folyamatosan része a Volkswagen palettának. Persze mindig az aktuális Golf alapjain. Most hétvégén a Hungaroringen, a Golf napon láthatja a magyar közönség először, élőben a hetes Golf Variantot. De hogyan változott a legnagyobb Golf az elmúlt 20 évben? Képes áttekintés.
1993-tól 1999-ig gyártottak a hármas Golf kombi változatát, az első Golf Variantot. A benzinmotorok 1,4-től 2,9-ig, 60-tól 190 lóerőig terjedtek, utóbbihoz, a csúcs 2.9 VR6-hoz rendelhető volt syncro összkerékhajtás is. Dízelből csak 1,9-es volt, de az D, SDI, TD és TDI változatban is, 64-től 110 lóerőig. A lényeg, a hatalmas csomagtartó pedig 466 liter. (Fotó: Volkswagen)
Gyere Golftalálkozni!
Idén szeptember 21. a Golf-talákozó napja, helyszín a Hungaroring. A belépő nem fog földhöz vágni, csak kétszáz forint. Ha csak nézőként érdekel a program, akkor is érdemes regisztrálnod, mert ha el is jössz, nyerhetsz egy iPad-et. Még jobb esetben, ha az első 2500 látogató között vagy, kapsz egy tombolajegyet is, amivel egy Golf II-est nyerhetsz a tombolán. Biztos lehetsz benne, hogy akkor is jó napod lesz, ha nem nyersz. És hozd a csajodat, családodat is, mert nekik is lesz egy csomó érdekes program.
Négyes Golf Variant: 1999-től 2006-ig. Soros négyhengeres, VR5, és VR6 benzinmotorok, dízel téren megjelenik a PD, a Pumpe Düse befecskendezés. A syncrot 4motion összkerékhajtás váltja. A Bora orrával Bora Variant néven is árulják. A csomagtér szűkült: 460 liter. (Fotó: Volkswagen)
Csak két évig gyártották az ötös Golf Variantot. Európában csak 1,4-es, és 1,6-os benzimotorral. Igaz, előbbit egy szívó, és háromféle turbós változatban, 80-tól 170 lóerőig. Kivonták a szívódízelt a kínálatból. A hagyományos automatát leváltotta a DSG. A csomagtartó 505 literesre nőtt. (Fotó: Volkswagen)
2009-től mostanáig volt piacon a hatos Golf Variant. Ez valójában nem a hatosra épül, hanem az előző, ötös Golf Variant kapta meg a hatos Golf optikáját. Száműzték az őskövület 1,6-os benzines szívómotort, amit eddig mindegyik Golf Variantba építettek, a helyét az 1.2 TSI vette át. (Fotó: Volkswagen)
Idén tavasszal, Genfben mutatták be a hetes Golf kombit. Az új Variant minden elődjénél több csomagot nyel el, 605 literes a csomagtere. A motorkínálatot csak turbós motorok alkotják: 1,2-es, és 1,es benzines, 1,6-os és 2 literes dízel. A duplakuplungos DSG már hétfokozatú. (Fotó: Volkswagen)