Már a legelső napon elég sokan voltak az AMTS-en. Felismerhetetlenségig átfaragott autók és motorok közt ott vannak a márkák importőrjeinek standjai, a kiegészítősök, a lángososok. És a rendőrök is. Meg a mentők.
Kimentünk, hogy megnézzük, érdemes-e egyáltalán kimenni. Arra a megállapításra jutottunk, hogy érdemes. Hogy kinek miért, az már más tészta. Aki hiányos öltözetű, flip-flop fényezésű tuningverda mellett pucsító csajokat akar látni, megkapja a magáét. Aki cult, rat, clean, minősített oldtimer, vagy kőkemény versenygépre kíváncsi a Csepel teherautóktól a tuningolt Ferrariig, húzza fel a legkényelmesebb topogóját, érdemes bejárnia az összes pavilont és szabadterületet. Mellesleg vagy húsz autómárka legfontosabb új modelljei is kint vannak.
Aki kimondottan az új motorok miatt menne, meg a kiegészítősökre és átépített custom motorokra kíváncsi, annak is csak azt tudjuk mondani, menjen, valószínűleg az utóbbi évek legjobb motorkiállítását kapja. Itt szinte minden újdonságot testközelből megnézhet, üléspróbát vehet, és annyiféle kabátot, nadrágot, kesztyűt és sisakot tapogathat meg és próbálhat fel, hogy ha ezt a kiállításon kívül tenné, napjai mennének rá a szaladgálásra. És az életben nem úszná meg ilyen olcsón a dolgot: döbbenten néztük, hogy az Arlen Ness és a Mugenrace ruhadarabok esetenként harminc százalékos áron mennek. Nem harminc százalékkal olcsóbb: nagyjából harmadáron lehet őket megvenni. És vásári árakat adnak még nagyon sok mindenre, akár motorokra, autókra is.
Tegnap arról írtunk, hogy a rendőrség a Hungexpo bejáratához vezető Albertirsai úton tart ellenőrzést, és sokakat kintenek, akinek gyanús az autója, így természetesen a tunerek sem úszták meg a vegzálást. Nos, a zsaruk ott vannak a show-n is, szinte minden pavilonban. Saját standdal, illetve más standokon vendégeskedő rendőrmotorokkal vannak jelen. Próbálnak a balesetmegelőzés témakörében ismeret-terjeszteni, és a rendőrmotorosok történetét múzeumi gépekkel megmutatni, de sajnos valamiért az ilyesmire nem jut elég pénz és kreativitás. A mentőmotorosoknál például mindenki próbára teheti magát, képes lenne-e újraéleszteni valakit, nem csak a csillogó technikát lehet nézegetni, van interaktivitás is.
Ahogy azt a tegnapi cikkben is írtuk, látványosan, a kor szellemének megfelelő módon is kommunikálhatnának a rendőrök, de láthatóan az ilyesmire nincs forrás. Pedig mennyivel jobb lenne, ha a nem létező magyar foci, meg a fene tudja még milyen alibi projektek támogatása helyett ilyesmire tudnának a felelősök pár tíz, esetleg százmilliót elkölteni. Valódi ismeretterjesztésre, igazi társadalmi munkára, aminek tényleg lehetne emberéletben mérhető haszna. Mert szép dolog a gyerekeket rendőrmotorra ültetni, de mennyivel jobban venné ki magát, ha fiatal, jól kommunikáló (magyarul, és nem rendőrül) jól beszélő tisztek mutatnák meg, mi az amit lehet, és mi az amit nem, ha valaki a maga ízlése szerint faragná át az autóját. Drukkolok, hogy valakinek ez a kékeknél eszébe jusson, és istenbizony, mindenben támogatni fogjuk őket.
De ne csak nyavajogjunk: nagyon sok képet csináltunk, lapozgassanak az átfaragott gépek, ledér öltözetű csajok, a világ autógyártásában szerepet játszó magyarok és az importőri standokat bemutató képek közt, bármelyikre kattintva a teljes galériát lehet böngészni. Aki meg teheti, menjen ki, a napijegy 3500 forint, de carstyling, gyerek és családi kedvezmény is van - ez utóbbi egész jelentős, két felnőtt és két gyerek részére 8000 forint a móka. Ha valaki talál kint jóárasított cuccot magának, még pénzügyileg is megéri a belépőt kifizetni.