Mindenki beüti a fejét valahogy. Egyesek emiatt elkezdenek hímezni, míg mások nehéz tárgyakat emelgetnek rekreációs célból. Aztán akadnak olyanok, akik Mercedest és Jaguárt eladva egy, belső kényszerből Datsunnak hívott, zsebkendőnyi helyet foglaló sportautó körül állnak pályára.
-Miért éppen Z?- kérdezem Gusztávot, egy napi járós, korai Z anyósülésében ülve.
-Nagyjából akkor vettem az első Z-met, mikor Karotta a Hangyászt, és...-itt a kényelmesnél kicsit hosszabb szünetet tart- hát nem látod, milyen győnyörű???
Vitatkozni ezzel nem tudok, inkább próbálok rájönni, hogy miért is nem kezdek el én is gyűjteni egyre. Nehéz ezt magamnak is megmagyaráznom, hisz az első Datsun Pikniken akadt érv mellettük bőven.
Már majdnem kész van (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Egyszerre műhely, klub- és játszóház (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Csodás hangulata van a műhelynek (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Három autó is bent állt a sokadik ,vagy éppen utolsó simításokat várva (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Egy fontos kép: így néz ki alulról egy Z (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Hamarosan lejöhet, kimehet (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Iparművészet (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Ritkán áll jól egy veteránnak a diszkófelni... (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
...de ez a ritka esetek egyike (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Zsolesz, aki hétköznap projekt menedzser, hétvégén meg bográcsgulyást főz Datsunbeteg, szent őrülteknek, ezzel a Bluebirddel járkál. A váltójának szobrot kéne faragni (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
A kormány-váltó-kézifék húszcentis szentháromsága, tökéletesen kivitelezve (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Különböző generációk huligánautói, melyek ma már keresett klasszikusok (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Bár a Supra árnyékából sosem tudott kilépni, a ZX így is egy ritka, ínyenc autó (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Orrok (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Fenekek (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Ilyen váltóval nem is csoda (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Egyikük napi járós! (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Talán ha húsz, korai Z lehet ma itthon forgalomban (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Gusztáv Clark Kent-munkáját tekintve grafikus tervező, de a Superman-munkája a Z-k körül forog. A restaurálás mellett nagy energiákkal építi a hazai Datsun-közösséget (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)
Az első Datsun Pikniken a nagy ellenlábas, a Supra két különböző generációja is becsusszant a Z-k közé (Fotó: Rézmányi Balázs / Totalcar)