Autóval nyaralni csábító, hiszen sok esetben még a fapados repülőjegyeknél is olcsóbb lehet az üzemanyag a tengerpartig, ha négyen ülnek az autóban. Ha már ott vagyunk, nem kell bérelni, sokkal egyszerűbb megoldani a helyben mozgást. Persze az autós nyaralásnak is vannak veszélyei, hiszen baleset, lopás és autófeltörés külföldön is előfordulhat. Összeszedtük, hogy melyek a leggyakoribb problémák, amik külföldön történhetnek egy autós nyaralás során.
Az Európai Utazási Biztosító Zrt elnök-vezérigazgatója, Lengyel Márk elmondta, mik a leggyakrabban elkövetett hibák, és hol lehet problémákra számítani. Az itt összegyűjtött tapasztalatok sokak számára egyértelműek, de mivel a biztosító gyakran találkozik velük a bejelentések során, mégsem biztos, hogy mindenki tudatában van a fontosságuknak. Ilyen például a legtriviálisabb, hogy értéktárgyainkat még letakarva se hagyjuk az autóban. Egy látványosan dudorodó fürdőlepedő a hátsó ülésen például kifejezetten csalogató a tolvajok számára.
De mennyiért kössek biztosítást? És milyet?
Akárcsak a kötelező felelősségbiztosítás megkötésekor, az utasbiztosításhoz is találunk netes kalkulátorokat, viszont sokszor érdemes a biztosító saját oldalán is utánaszámolni, mert kaphatunk olyan kedvezményeket, amiket az alkusz oldalán nem. Én a következő adatokat adtam meg: tíznapos, tengerparti nyaralást tervezek Horvátországba, egy 8 éves autóval, két 30 és 65 év közötti felnőtt, valamint két 14-15 éves gyermek számára. Minden biztosítónál az olcsóbbik szolgáltatást választottam, de csak olyat, ami már tartalmaz autós szolgáltatásokat, vagy kiegészítőként választottam.
Ez csak néhány példa, előfordulhat, hogy az egyéni igények és kedvezmények miatt jobb ajánlatot kaphatunk. Figyeljünk oda arra, hogy mit tartalmaznak az egyes szolgáltatás-csomagok, ugyanis például már az olcsóbb biztosításhoz is adhatnak autós segélyszolgáltatást, ami a külföldön történő műszaki hibák esetén aranyat érhet. Ilyenkor a segélyszolgálat megszervezi az autó el- vagy hazaszállítását, sőt, akár a javítás egy részét is állja.
Biztosító és a termék neve | Ár | Autóra vonatkozó szolgáltatások |
Uniqua Standard | 16 000 Ft | – Helyszíni hibajavítás 50 ezer forintig – Szervizbe szállítás 25 ezer forintig – Szervizből hazaszállítás 50 ezer forintig – Szállás költség vagy hazautazás 20 ezer forintig |
Európai Utazási Biztosító Szimpla + Autó Plusz | 17 670 Ft | – Szervizbe szállítás, vagy helyszíni segítségnyújtás 250 euróig – Hazaszállítás közlekedési baleset esetén 500 ezer forintig – Hazaszállítás műszaki hiba esetén 350 ezer forintig – Szállásköltség, közlekedési költségek, bérautó, összesen 700 euróig, személyenként 100 euróig |
Allianz Ezüst | 17 820 Ft | -Helyszíni javítás vagy szervizbe szállítás 200 euróig |
KÖBE Utasbiztosítás és Auto Assistance | 17 970 Ft | – Helyszíni javítás vagy elszállítás 200 euróig – Gépjármű hazaszállítása 500 euróig – Sofőr küldés 300 euróig – Utasok tovább/hazaszállítása 600 euróig, személyenként 100 euróig |
Magyar Posta Biztosító Optimum (ez már tartalmaz autós szolgáltatást, a Minimum pedig nem) | 18 609 Ft | – Menetképtelenné vált autó hazaszállítása 300 ezer forintig – Telefon/taxi költség 50 euróig |
Ne csak az árat nézzük, hanem azt is, hogy a segélyszolgáltatást milyen feltételekhez kötik, a megkérdezett EUB Autó Plusz szolgáltatása például legfeljebb 12 éves járműre szól. A segélyszolgáltatások körében nagy a szórás: van, ahol csereautó is jár, de olyan is létezik, ahol a lerobbant autó elszállítására vagy hazaszállítására tartalmaz szolgáltatást a biztosítás.
Hasonló a helyzet a tetőcsomagtartókkal és a külső kerékpárszállítókkal. Bár ezeket nem cipelhetjük be magunkkal akármelyik pihenőbe vagy benzinkútra, érdemes valakit a kocsinál hagyni, amíg a többiek bemennek. Ennél sokkal fontosabb, hogy a pénztárcánkat és iratainkat még véletlen se hagyjuk az autóban, még akkor se, ha csak fél percre rohanunk el. Sok rablás útközben történik, a tolvajok bevett módszere, hogy kifigyelik a csomagtartó tartalmát, amíg a tulajdonos kinyitja.

Az EUB-nál meséltek olyan esetről is, ahol a lakókocsival utazókat altatógáz befújásával kábították el, és így rámolták ki az értékeket. Ha lakókocsival vágunk neki a világnak, törekedjünk arra, hogy kijelölt helyen, például őrzött kempingekben, de legalábbis frekventáltabb helyeken álljunk le éjszakára. Az iratok és más értékek magunknál tartása buszos utak esetén is erősen ajánlott, ahogy az is, hogy megérkezés után mihamarabb pakoljunk át a szobába, vagy a szállás csomagmegőrzőjébe. Sokan már a hazaindulás előtti este bepakolnak a kocsiba, hiszen megspórolják az álmos reggeli cipekedést, ám a biztosító ezt sem javasolja a feltörések miatt. A tolvajok leginkább éjszaka dolgoznak, hiszen ilyenkor sokkal kisebb az esély a lebukásra.
Mikor nem fizet a biztosító?

A biztosító természetesen nem fizet akármilyen káreseményre. Mielőtt megkötjük a szerződést, érdemes végigolvasni a feltételek között a kizáró okokat. Ilyen például, ha éjszaka - ennek időtartamát a biztosító szabja meg, cégenként eltérhet - törik fel az autót, de például az autóban hagyott műszaki cikkek - laptop, fényképezőgép, telefon - lopása esetén sem térítik a kárunkat. Többnyire ugyanez a helyzet a készpénzzel, ékszerekkel, műtárgyakkal is, ezekre sem jellemző a térítés. Kizáró ok lehet például az is, ha az erőszakos behatolás ténye nem igazolható, vagyis, ha nyitva felejtjük az autót, ne várjunk kárenyhítést.
Igyekezzünk nem bedőlni a trükkös lopásoknak. Ezek hasonló elven működnek, mint néhány éve hazánkban is tapasztalni lehetett az autólopásoknál, vagyis a tolvaj célja, hogy a sofőr kiszálljon az autójából. Ezt elérheti például azzal, hogy turistának adja ki magát és útbaigazítást kér, és amíg az áldozat ott hagyja a kocsiját, a tolvaj társa visz mindent, ami mozdítható az utastérben. Volt már példa arra is, hogy a rabló a benzinkúton kiszúrta az áldozat kocsijának a kerekét, követte, majd szólt neki, hogy baj van, és amíg a sofőr hátrament megnézni a kereket, a többiek kipakolták a kocsit.
Ha megtörténik a baj, első utunk a helyi rendőrségre vezessen, ahol felveszik a jegyzőkönyvet. Ügyeljünk arra, hogy a tisztviselő mindent pontosan rögzítsen, például a károsultak nevét, és a lopott holmikat tételesen. Ennek hiányában a biztosító nem tud kárt megtéríteni, hiszen nincs, ami igazolja a káresemény tényét.
A helyi magyar nagykövetség telefonszáma | A helyi rendőrség telefonszáma | A helyi autómentő telefonszáma | |
Horvátország | (+385) 1 489-0900 | (+385) 192 | (+385) 1987 |
Olaszország | (+39) 06 440 20 32 (+39) 06 442 30 598 | (+39) 113 (rendőrség) (+39) 112 (carabinieri) | (+39) 116 |
Spanyolország | (+34) 91 413 70 99 | (+34) 091 | (+34) 900100992 |
Szlovénia | (+386) 1 583-04-00 | (+386) 113 | (+386) 1987 |
Ausztria | (+43) 1 537-80-300 | (+43) 133 | (+43) 120 / (+43) 123 |
Bulgária | (+359) 2 963 1135 | (+359) 166 | (+359) 935 7935 |
Az autófeltörés leginkább Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Romániában gyakori, de ez nem jelenti, hogy például a horvát tengerparton nem lehet bajunk. Igaz, minden problémára nem készülhetünk fel, és a nyaralás élményét is elrontja, ha folyamatosan aggódunk. Az viszont a fenti példákból is jól látszik, hogy minimális odafigyeléssel és néhány egyszerű mozdulattal rengeteget javíthatunk a biztonságunkon.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
