Mennyibe kerül megszerezni egy használt autót?
A használtautó-vásárlás költségei nem állnak meg a vételár kifizetésénél. Három népszerű, ám teljesen eltérő autótípusnál néztük meg, milyen költségekkel számolhatnak a vevők. Egy előzetes átvizsgálás sokat segíthet megbecsülni, mennyi lehet a beugró, és mi az, amit azonnal javítani kell, ha használni szeretnénk, amit vettünk.
Átírási költségek
Nem csak a környezetünknek teszünk jót, ha alaposan átgondoljuk, milyen motorral szerelt autót vásárolunk. Egy dolog a fogyasztás, fontos a Népítélet, de sokba kerülhet, ha nem foglalkozunk a motorkérdéssel.

Vegyünk egy népszerű típust, az Opel Astra H-t. Legkisebb benzinmotorja 1,4-es, 90 lóerős, elfogadhatóan viszi, kortársaihoz képest nincs vele túl sok probléma, viszont Euro-besorolása csak 4-es.
Könnyedén dönthetünk úgy, hogy inkább 1,6-ost választunk. A különbség minimális, az 1,6-os kicsit erősebb, néhány decivel többet fogyaszt, és van belőle Euro 5-ös változat is. A kettős tömegű horrorsztorik és az egyre növekvő dízel-utálat ellenére csábító lehet az 1,3 CDTi változat is. Nyomatékban és fogyasztásban mindhárom benzinest kenterbe veri, de számolnunk kell a magasabb fenntartási költségekkel.
Opel Astra H átírási költségek | ||||
Költség/Motor | 1,4i 90 LE Euro IV (2008) | 1,6i 105 LE Euro IV (2007) | 1,6i 115 LE Euro V (2008) | 1,3 CDTi 90 LE Euro IV (2008) |
Átírási költség | 59.150 Ft | 65.600 Ft | 77.250 Ft | 59.150 Ft |
Éves biztosítás | 48.056 Ft | 66.763 Ft | 66.763 Ft | 48.056 Ft |
Összesen | 107.206 Ft | 132.363 Ft | 144.013 Ft | 107.206 Ft |
Regadó | 54.600 Ft | 61.200 Ft | 17.850 Ft | 37.800 Ft |
Összesen regadóval | 161.106 Ft | 193.563 Ft | 161.863 Ft | 145.006 Ft |
Rendszám+ törzskönyv+ forgalmi | 20.500 Ft | 20.500 Ft | 20.500 Ft | 20.500 Ft |
Látható, hogy a regadó a környezetvédelmi besorolásra megy rá nagyon, az átírási költségek teljesítmény alapján dőlnek el, míg a biztosítási összeg a hengerűrtartalomra (és az extrákra) kényes. Amit a tisztább üzemű, de erősebb 1,6-os megszerez előnyként a regisztrációs adónál, azt elbukja a biztosításnál és az átírásnál.
Sokat írtunk arról, mennyire nagy a dízelpánik Németországban, valójában már évek óta nő a korlátozott övezetek száma a német nagyvárosokban. Emiatt előfordul, hogy bizonyos autókat utólagosan alakítanak át a gyáritól akár eltérő típusú katalizátorokkal, hogy a korlátozott övezetekben is használhassák az autóikat. Ezt aztán a hazai forgalomba helyezéskor nem minden esetben fogadják el, így a leminősítés miatt súlyos tízezreket bukhatunk.
Német autókereskedő: a dízelre meg sem csörren a telefon
Egy München közelében működő rendes használtautó-kereskedés vezetője szerint a helyiek már elfordultak a dízel autóktól.
Érdemes figyelni modellfrissítéseket is. Ezek nem csak a sokat említett, alig észrevehető lökhárító- vagy lámpamódosításokat jelentik, hanem gyakran javul a motorok környezetvédelmi besorolása is. A H Astra kifutó típusait (főleg a Classic III megjelölésű, szedán változatokra érdemes vadászni) már egy kicsit erősebb, de Euro V-ös 1,6-os motorral szerelték, amivel tízezreket spórolhatunk. Bár úgy tűnik, Budapesten ez még nem felkapott téma, figyelve a járműállomány gyarapodását, bármikor változhat a helyzet. Egy behajtási korlátozás bevezetése esetén akár százezrekkel is többet érhet a hazai piacon egy jobb besorolású autó. Ha minden szempontot figyelembe veszünk, ebben az összehasonlításban biztos, hogy egy Euro V-ös 1,6-ost keresnénk.
Csak ezen a fejezeten tízezreket nyerhetünk vagy bukhatunk, ami nem tűnhet soknak, de pont beleférhet két messzire utazás egy-egy kiszemelt példányért, egy trélerezés, vagy két-három szakszerű átvizsgáltatás. És ne feledjük, egy nagyobb, erősebb, drágább autónál sokkal nagyobb lehet a különbség, de csak ennél az Astránál is benne van a kalapban 50 ezer forint eltérés.
Gumik
Szezononként gumit cserélsz? Hülye vagy?!
Nyári-, téli- és négyévszakos gumikat próbáltunk ugyanattól a márkától, télies és nyári körülmények között. Az eredmény minket is meglepett.
Ha valaki túl akar adni az autóján, ritkán vesz rá új gumikat, így nagy valószínűséggel egy új szettel is számolni kell. A legutóbbi gumiabroncs csoporttesztünk és az ADAC vizsgálata is azt mutatta ki, hogy alacsony éves futásteljesítmény mellett józan döntés lehet egy jó minőségű négyévszakos szett, egyébként viszont nem árt cserélgetni. Ha a kopásjelzőn ugrál az autó, vagy más mintázatok vannak a tengelyeken, ne is agyaljunk tovább, hogy cserélni kell-e vagy sem.
Egy szett nyári gumiabroncs ára | |
Opel Astra H (205/55 R16, Vredestein) | 69.160 Ft |
Volkswagen Passat VI (235/45 R17, Dunlop) | 123.964 Ft |
BMW X5 E70 (255/55 R18, Pirelli) | 203.964 Ft |
A táblázatban a jellemző kerékméretek alapján válogattunk gumit, de a nagyobb és szép könnyűfém felnikkel meg lehet azért szívni. Egy-egy ritkább gumiméret nem található meg az olcsóbb márkáknál, így váratlanul nagy összegek is kijöhetnek. Drágíthatja a gumivásárlást az egyéni preferencia is. Ha nem elég a gyengébb sebességindex, akkor szintén magasabb összegekre számítsunk.
"Ó, csak szűrőket kell cserélni!"
Ha lassan is, de kezd kialakulni a használt autó vásárlásnak valamiféle kultúrája Magyarországon, így valószínűleg senkit sem ér meglepetésként, hogy az autó bizonyos alkatrészeit időnként akkor is cserélni kell, ha nem típushibáról van szó. Féktárcsák, betétek, levegő-, üzemanyag- és olajszűrők, motorolaj, láncos motor esetén vezérlésszett, szíjasnál feszítőgörgők és modern dízelmotornál talán már a kettős tömegű lendkereket és a nagynyomású szivattyút is ide sorolhatjuk. Ha csak nem tudja az előző tulajdonos számlával bizonyítani, hogy a közelmúltban cserélve lettek ezek az alkatrészek, számolni kell azzal, hogy ezekre költeni kell.
Használt autó vásárlás után közvetlenül felmerülő költségek | |||
Alkatrész/Típus | Opel Astra H | Volkswagen Passat VI | BMW X5 E70 |
Akkumulátor | 20.765 Ft | 33.748 Ft | 39.742 Ft |
Levegőszűrő | 3.285 Ft | 1.720 Ft | 8.767 Ft |
Üzemanyagszűrő | n.a. | 3.735 Ft | 9.989 Ft |
Olajszűrő | 1.495 Ft | 1.675 Ft | 3.299 Ft |
Kettőstömegű lendkerék (dízel, manuális váltóval) | 249.888 Ft | 160.638 Ft | - |
Első lengéscsillapító | 17.500 Ft | 14.989 Ft | 31.438 Ft |
Első fékbetét | 9.385 Ft | 10.500 Ft | 13.300 Ft |
Első féktárcsa | 7.990 Ft | 11.297 Ft | 21.989 Ft |
Nagynyomású szivattyú (dízel) | 201.988 Ft | 157.217 Ft | 219.989 Ft |
„Csak a klímát kell feltölteni!”
Olcsó nepperduma, ha ez a válasz az egyáltalán nem működő, vagy rendellenes zajokat produkáló klímára. Ha csendes, és valami hideget áraszt magából a rendszer, az már jó jel, de itt is a szakszerű átvizsgálás mondja meg a tutit. Egy klímatisztítással egybekötött hűtőközeg-csere egyébként nem vészes tétel, típustól függően meg van 10-30 ezer forintból. Ha a klímakompresszor, vagy más komponens adta meg magát, az egy kicsit zsebbenyúlósabb lesz.
Klímakomponensek ára | |||
Opel Astra H | Volkswagen Passat VI | BMW X5 E70 | |
Klímkompresszor | 67.148 Ft | 77.403 Ft | 88.874 Ft |
Klímahűtő | 35.500 Ft | 36.540 Ft | 48.500 Ft |
A táblázatok után lássuk néhány mondatban, hogy a három típuson keresztül hogy milyen csapdákkal szembesülhetünk a használt autó tulajdonlás hajnalán.
Beleülsz, és ásítani kezdesz
Ahogy ma körülnézünk az újautó fronton ez az Astra még erőteljesen a klasszikus vonalat képviseli: nagy a hely benne és kilátni belőle.
Opel Astra H

Amikor az elektronikai műszerész is szerszámot vált
A Totalcar autóelektronikai Sherlock Holmes-a ezúttal könyékig nyúlt egy gázadásra dadogó Astrába. Annyira baljós volt az ügy, hogy videóra is vette, mit csinál. Fura lett a vége.
Alapvetően egyszerű, nehezen elromló konstrukció. Még bőven többségben vannak a szívó benzinmotorok és ha megbarátkozunk a magasabb olajfogyasztással, különösebb problémánk nem lesz vele. De nagy ritkán ezek a motorok is tudnak olyan hibát produkálni, amik több százezres szervizszámlát eredményezhetnek. Opel-betegség, de előfordul, hogy a kulcs elfordítására nem indul a H Astra, de ezek általában az indításgátló meghibásodására vezethetők vissza. Néhány Népítélkezőnk még a gyakran kiégő izzókra panaszkodott, de egyébként az olcsó változatokban egyszerűen nincs ami elromoljon.
Volkswagen Passat VI

Sokan vágynak a kerek LED-es hátsó lámpáiról könnyen felismerhető hatodik generációs Passatra. Tágas és biztonságos a Volkswagen középkategóriás modellje, de számolni kell a kicsit igénytelen, gyakran zörgő beltérrel, a keményebb futóművel és a zajos dízelmotorokkal.
Ez volt az első olyan Passat, amibe már csak elektromos kéziféket szereltek. Sajnos a rögzítőmotor hajlamos is a meghibásodásra, így mindenképpen érdemes rápróbálnunk megvásárlás előtt. Rögtön kettőt is találunk belőle hátul, az utángyártott alkatrész nagyjából 30 ezer forintba kerül és a tapasztalatok szerint hozza a háromszor drágább gyári alkatrész színvonalát.
Sajnos a szép hátsó LED-es lámpa is hajlamos a meghibásodásra, állítólag a hőtágulás miatt ég ki egyre több dióda. Az utángyártott darabja 18 ezer forint körül kezdődik.
Motorok közül a korai TSI-ket érdemes kerülni a kokszosodással és láncszakadással járó problémák miatt. A közvetlen befecskendezéses szívómotorok (FSI) megbízhatóbbak, de a benzinkutaknál magasabb költségekkel kell számolnunk. Az 1,9-es, 2 literes PD TDi-knél kiemelten fontos a szakszerű átvizsgálás és a szervizszámlákkal bizonyított javítás, különben óriási költségekkel kezdhetjük a használt autó birtoklást.
BMW X5 E70

Prémium autót birtokolni már egészen más tészta lesz. Az általánosan magasabb alkatrészárak már kiderülhettek a fenti táblázatokból, és nyilván gondolt arra is, hogy a sok extra egyúttal több fejfájást is okozhat. A második generációs X5-ös az egyik legpazarlóbb BMW a földön, de sokak számára vágyálom a hatalmas helykínálat és a bulldog stílus.
A hathengeres dízelmotorok horrorisztikus, akár négymilliós motorcsere-számlával kecsegtető sztorijáról már írtunk, ám ugyanebből a cikkből az is kiderült, hogy ha időben észre vesszük, hogy zörög a vezérműlánc, akár milliókat is spórolhatunk. Csapdákat rejthet az összkerékhajtás osztóműve, a légrugós futómű, és az automataváltó is, amelyekre könnyen elmehet egyenként is több százezer forint. Szakértő nélkül, vagy korlátlanul termő pénzfa hiányában neki se fusson ilyen autó vásárlásának.
Drága mulatság a BMW
Prémium autót veszel, költesz rá, törődsz vele. Aztán mégis reccsen-roppan valami és megáll a motor. Mi lesz tovább?
A piac mindent beáraz
Örök érvényű igazság, hogy az értékvesztés sosem történik ok nélkül, legyen szó akár egy egyszerű kompaktról akár egy nagyméretű prémium autóról. Ha a gyanúsan olcsó árnál hallgat a belső gyanakvó hangra és ellenáll a mohóságnak, sok fejfájástól kímélheti meg magát. Ha tisztességes eladótól vásárol, kellőképpen tájékozódott a megvásárolni kívánt típusról, már csak önön múlik, hogy a használtautó-birtoklás öröm vagy kín lesz.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
