2019.06.30. 21:11 Módosítva: 2019.07.01. 12:48

Hetvenegy típus ezerkétszázhetvenkilenc modellváltozatából áll a hétszemélyes új autók választéka, és akár 2,5 millió forint támogatás járhat a legalább három gyereket nevelő magyar családoknak, ha minimum hét ülésben gondolkodnak. Az ingyen pénz július 1-től három és fél éven át igényelhető, összefoglaljuk a lehetőségeket, a feltételeket és adunk néhány tippet a döntéshez.

A Magyarországon kapható legolcsóbb új, hétüléses személyautó, a Dacia Lodgy listaára 3,5 millió forint, a legdrágább, szintén hétüléses Tesla Model X villanyautóé pedig közel 32 millió. Kicsit furcsa ezt leírni, de július 1-től mindkét típus vásárlásához kaphatnak állami támogatást a nagycsaládosok. A családvédelmi akcióterv autós vonatkozásáról először a miniszterelnök idei évértékelő beszédében esett szó, majd a március 12-én megjelent kormányrendeletből derültek ki a részletek.

A támogatás összege legfeljebb 2,5 millió forint lehet, de mértéke nem haladhatja meg a kiválasztott típus bruttó listaárának felét. Így a Daciához a cikk írásakor érvényes ajánlatok szerint akár 2,1 millió forintért, vagyis a legolcsóbb új miniautók áráért hozzájuthatnak az érintettek, ha július 1. és 2022 december 31. közt leadják az támogatás igényléséhez szükséges formanyomtatványt a Magyar Államkincstárnak, vagy bármely kormányablaknak, és kérelmüket elfogadják. 

A gyerekvállalás ösztönzését célzó támogatást a legalább három gyereket nevelő családoknak szánják, de a pénzt az autókereskedésnek utalja át a Kincstár. A jogosultságot részben a kérelemhez mellékelt igazolások alapján ellenőrzik, az így megítélt összeget pedig hat hónapon belül a feltételeknek megfelelő új személyautó vásárlására kell fordítani.

A családok nemcsak a vételár fennmaradó részét kifizetve, hanem zárt végű lízingkonstrukcióban is vehetnek majd autót, de ennek részleteiről a finanszírozónál, vagy a kereskedésben kaphatnak részletes információkat.

A rendelet szerint a jogosultnak, vagy támogatással érintett személynek nem lehet köztartozása, és rendelkeznie kell érvényes B-kategóriás jogosítvánnyal. A támogatott autót három éven belül nem lehet eladni, az üzembentartói jogot sem lehet átruházni, a kereskedőnek pedig "Családbarát Magyarország" matricát kell ragasztania rá az átadás előtt. 

A legtöbb tömeggyártó kínálatában szerepelnek hét- vagy többüléses modellek, de elég nagy eltérés van a mindennapi használhatóságukban. Bizonyos típusoknál a harmadik üléssorra már nem ültetnénk felnőtteket, mert ezek kisebbek, mint a többi, ráadásul használatuk a csomagtartó méretét is erősen korlátozza, ha az autó karosszériája nem nyújtott kivitelű.

Mégis érthető, hogy miért kötik legalább hét üléshez a támogatást, hiszen ahogy korábbi cikkünkből kiderül, rengeteg ötszemélyes autóban egyszerűen nem fér el egymás mellett három gyerekülés. Érdemes tehát végigülni néhány modellt és tesztvezetésre vinni a legmegfelelőbbeket, persze mindig gyerekekkel és gyerekülésekkel. Akinek háromnál több gyereke van, és autóval szeretne utazni, annak nem is biztos, hogy elég lesz a hétszemélyes kivitel, de a támogatás szerencsére a még személyautónak minősülő, tehát B-s jogsival vezethető kisbuszokra is igényelhető. Ezekre nem kell tetőboksz, hogy a gyerekek mellett a csomagok is beférjenek, igaz nem is annyiba kerülnek, mint a Dacia.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a támogatott újautó-vásárlók 175 ezer három- vagy többgyerekes család közül kerülnek majd ki a következő három és fél évben. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának becslése szerint a teljes időszakban mintegy 14 ezer család veszi majd igénybe a támogatást.

Jóllehet a kormány célja a gyerekvállalás, illetve a gyereknevelés segítése, a lehetőségből kimarad a többség, tehát az egy- vagy két gyereket nevelő családok és az egyedülálló szülők, szintén legfeljebb két gyerekkel. Ahol viszont jelenleg két gyereket nevelnek, de az édesanya várandós a harmadikkal, és túl van a tizenkettedik héten, illetve ahol egy gyerek mellé hamarosan ikrek születnek, szintén esélyesek a támogatásra. 

"Hülye lennék kihagyni"

15 éve kezdtem az autós újságírást, ez idő alatt számtalan új autót vezettem, viszont egyszer sem kerültem olyan helyzetbe, hogy vegyek is. Na majd most, hogy a három gyerekem állami támogatást jelent. 2,5 millió forint túl sok pénz, hogy veszni hagyjam, ám csak úgy, mint a CSOK esetén, itt is az jár igazán jól, akinek enélkül is futná új autóra.

Nekem nem futja, most éppen 15 éves a nagy, erős és komfortos hétszemélyes autóm, amit két éve hajtok. Kiválóan megoldja a sokgyerekes-építkezős feladatsort, csak már erősen elkezdett fáradni, például mert valószínűleg világ életében csillaggarázsban aludt.

Kevés erre fordítható pénzemből azonban gyakorlatilag csak egy modell jöhet számításba: a Lodgy. A Dacia hétszemélyes egyterűje eddig is amolyan titkos tipp volt, az állami támogatással azonban a vételár 50%-át rendezi helyettünk a közös kassza. Hiszen ahhoz nagyon el kell szaladjon a ló extrázáskor, hogy az 5 milliót átlépjük. Eddig a határig viszont érdemes elmenni, hiszen csak így lehet kivenni a rendszerből a maximális támogatást, ráadásul az autóra valóban ráfér néhány extra felszerelés, és itt tényleg nemcsak a légkondicionálóra gondolok.

Ráadásul tartja az értékét a román Renault, tehát a másik 50 százalékot egészben finanszírozni sem akkora rizikó, mert áll elő olyan helyzet a törlesztés során, hogy a kocsi kevesebbet ér, mint amennyi a tartozás. Viszonylag kedvező, fix kamatozású részletfizetéssel szédített az értékesítő, ráadásul a cascót sem teszik kötelezővé. Igaz, az Államkincstár viszont igen, tehát az első három évre mindenképp kell azzal is kalkulálnom, csak annyi a könnyebbség, hogy köthetem a piacon, nem vagyok az értékesítőre utalva.

A Lodgy futóművén és fékén érezni kicsit a spórolást, függönylégzsák sincs benne, ezért a keresést nem hagytam abba itt, csakhogy kihaltak az olcsó egyterűek. A PSA viszont személyautóként berendezett furgonból kínál egész jó áron hétszemélyest, Peugeot, Citroën és Opel jelvénnyel is, mikor e sorokat írom, a két francia márka már akcióba kezdett, hogy ne csak a Dacia kaszáljon. Már csak azért is be fogok ülni hozzájuk egy alkukörre, mert a Lodgy eddigi legnagyobb előnye, az 1,6-os szívómotor épp most lesz a múlté, tudtam meg az értékesítőtől. A szigorodó környezetvédelmi normák miatt a nyári gyártásszünet után már nincs programban, és az utolsókat a gyorsan ébredők lefoglalták. Cserébe itt az 1,3-as turbó-benzines, mely erős és keveset fogyaszt, de kettős tömegű lendkerék és nagynyomású befecskendező is jár hozzá, tehát nem biztos, hogy annyira kelendő lesz majd használtként, mint most az 1,6-os.

Bármilyen kocsit sikerül végül vásárolnom, a célom ugyanaz. Egy olyan havi költség, amit biztonságosan ki tudok fizetni a következő három évben, majd az állami támogatással járó eladási tilalom lejártával azonnal eladni az autót. A keretemből nem fog kijönni olyan jó kocsi, mint a mostani bálnám volt új korában, ez igaz. Csakhogy ezek most újak, garanciával, ami egy nem hobbiból tartott kocsinál bizony óriási előny. De talán a legfontosabb, hogy három évi befizetés végén annyi pénzzel szállhatok ki, ami most nincs nálam egyben. És ezt fájdalom nélkül elverhetem olyan autóra, amilyenre szeretném. Tisztára, mint egy lakástakarék, csak közben használhatok is egy hétszemélyest. Hát, hülye lennék kihagyni. (Bolla György, újságíró)

Tavaly több mint 130 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Egyelőre nehéz volna megjósolni, hogy az állami pénz mennyivel bővíti majd a jelenleg hatvan százalékban céges és állami beszerzésekre épülő piacot. Erre a kérdésre legkorábban fél év múlva érdemes visszatérni, amikor elkezdik nagyobb mennyiségben forgalomba helyezni a részben állami pénzből vásárolt autókat. Mi néhány ezer autónyi többletre számítunk.

Összehasonlításként érdemes hozzátenni, hogy Magyarországon évente 700 ezer használt autó cserél gazdát, és további 150 ezer import használt autót honosítanak. A 3,3 millió darabos személyautó-állomány 14 év körüli átlagkora rövid távon aligha csökken majd érezhetően az új lehetőség miatt. Ezen egy általános és igazságosan kialakított roncsautó-prémium program elindítása segíthetne, melyben bizonyos jövedelemhatárok közt a lakosság nagyobbik hányada vásárolhatna segítséggel új autót. Ilyesmiről még elképzelés szinten sem hallani.

Aki közvetlenül nem részesül az állami pénzből, de nincs pénze új autóra, a használtpiac árainak átrendeződésében reménykedhet, hiszen potenciálisan több ezer eddig használt autóból szállnak majd ki a nagycsaládosok hamarosan.

Az új hétülésesek kínálata több mint hetven különböző típusból és mintegy ezerkétszáz modellváltozatból áll, melyekről az Eurotax hatalmas, lenyitható összefoglaló táblázatát adjuk közre a cikk végén. A kínálat közepén egyebek mellett olyan egyterűeket találunk, mint az eredetileg 8,3 millió forint induló listaárú Volkswagen Touran, amelynek listaárát az állami támogatás 4,7 millióra csökkenti, vagy a Renault Grand Scénic melyért 6,8 helyett 4,3 millió forintot kérnek, esetleg a Fiat 500L Living 6 millió 340 ezer helyett 3 millió 840 ezer forintért. 

Ha személyesen érdeklődünk, általában további jelentős árengedményeket adnak a kereskedések, sőt, sokszor még telefonálni sem kell, elég csupán elindítani az autókonfigurátort az importőrök honlapján. Így derül ki például a Seat Tarraco nevű hobbiterepjáróról, hogy az állami támogatáson felül további 1,9 millió forint "nagycsaládos kedvezményt" adnak a listaárból (mindez a Volkswagen Touran esetében nagycsaládos csomagként 1,5 millió forint engedmény jelent), igaz, az amúgy ötüléses Seat hét üléssel 270 ezer forinttal drágább. A listaár tehát ezúttal is csupán kiindulópont, érdemes alaposan tájékozódni és névre szóló ajánlatot kérni, mert abban még alacsonyabb végösszegek szerepelhetnek.

Manapság az SUV, vagyis az emelt hasmagasságú terepjárószerű autók kategóriája húzza a felfelé az eladásokat. Sokszor ezekre, illetve a Scénichez hasonló egyterűekre gondolunk, amikor családi autót választunk. Ám ha a vásárláskor a praktikum elsődleges, a formaterv másodlagos szempont, olyan kevésbé divatos modellek kerülnek előnybe, mint a furgonalapra épülő Peugeot Rifter, az Opel Combo Life, a Volkswagen Caddy Maxi, esetleg a Ford Tourneo Connect, amelyről januárban olvashattak a Totalcaron.

Ezek csupán példák, ráadásul a kishaszonjármű-kategóriában kis lépésekben haladhatunk felfelé a többféle karosszériaváltozat közt, így akit nem zavar a személyautóknál olykor puritánabb kivitelű utastér, az egyszerűbb ülések és a nagyobb légellenállás, biztosan talál majd méretben megfelelő típust.

Lesz néhány nagycsaládos autóvásárló, aki örülni fog az állami támogatással mindössze 15,5 millió forintért kapható Audi Q7-nek vagy a BMW X7-nek, mely támogatással 22,5 millióért elérhető, még ha abszurd is állami pénzt tolni a prémiumszegmensbe. Vannak kedvezőbb végletek is: ilyen a benzin-elektromos hibrid Toyota Prius+ vagy a Nissan Evalia e-NV200 elektromos hajtású mikrobusz. Utóbbi 13 millió forint helyett akár 9-ért megvehető, mert a nagycsaládosok állami támogatásán felül az alternatív hajtásúak vásárlását ösztönző 1,5 milliós, szintén állami támogatást is le lehet hívni hozzá. 

Hogy a miniszerelnök által meghirdetett autóvásárlási támogatás pontosan mely márkákat hozza majd helyzetbe, azt néhány hónap múlva pontosabban fogjuk látni. A Dacia importőre szerint, aki a raktárkészleten lévő Lodgyk közül választott az első roham során, az a támogatás megítélését követően azonnal átveheti majd új autóját, aki viszont egyedi összeállításban kér extrákat, akár 3-6 hónap várakozásra számíthat. a Daciánál az eddigi évi ötszáz eladott Lodgy helyett már most ezer példánnyal számolnak. Fontos változás, hogy bár július 1-től kikerül a kínálatból az eddigi 1,6 literes szívó benzinmotor, októberig a helyette bevezetett 1,33 literes turbós benzinessel változatlan áron adják majd az autó hétüléses alapkivitelét.

A Volkswagen-konszern márkáinak importőre, a Porsche Hungária már néhány héttel ezelőtt is jelentős érdeklődésnövekedést tapasztalt, így folyamatosan újrakalkulálják idei eladási terveiket. A konszern márkáinál, a Daciához hasonlóan néhány hónapos várakozási időkkel számolhatnak a nagycsaládosok, ha nem raktári autót választanak, de ez az importőr szintén kínált előszerződési lehetőséget leendő ügyfeleinek, hogy rövidítse az állami támogatás megítélését követő várakozást.

Az autópiacot felpörgető állami pénz egy része valójában egyik zsebből a másikba kerül, hiszen az új autók árában huszonhét százalék áfa szerepel, a vásárlóknak pedig a vagyonszerzési illetéket, a regisztrációs adót, valamint a forgalomba helyezés egyéb költségeit is ki kell fizetniük. Nem árt a biztosítási díjakat, illetve az első három évek kötelező garanciális szervizköltségeit szintén összehasonlítani a megalapozott döntéshez és nagyon javasoljuk, hogy például a hétüléses SUV-k esetében még vásárlás előtt derítsék ki, hogy mennyibe kerül egy új gumiabroncs garnitúra az autóhoz, mert a fenntartási költségeket továbbra sem támogatja az állam és sokan következetesen alulbecsülik az ilyesmit.

Cikkünk és a benne szereplő árak a 2019. június 26-i állapotot tükrözik.

Kattintson ide a táblázat megjelenítéséhez!
Gyártmány Model típusok száma Listaár induló Listaár átlag Állami akció induló Állami akció átlag Állami kedvezmény induló Állami kedvezmény átlag Importőri akció induló Importőri akció átlag Importőr + állami akció induló Importőr + állami akció átlag Importőr + állami kedvezmény induló Importőr + állami kedvezmény átlag
AUDI Q7 2 18 060 240 18 778 425 15 560 240 16 278 425 -13,8% -13,3%                  
BMW 2-es sorozat Gran Tourer 55 8 114 800 11 102 513 5 614 800 8 602 513 -30,8% -22,5%                  
BMW X5 3 20 294 700 23 003 700 17 794 700 20 503 700 -12,3% -10,9%                  
BMW X7 3 25 067 000 27 945 333 22 567 000 25 445 333 -10,0% -8,9%                  
CITROEN Berlingo 19 6 205 000 7 362 365 3 705 000 4 862 365 -40,3% -34,0% 5 435 000 6 489 733 2 935 000 3 989 733 -52,7% -45,8%
CITROEN C4 Grand Spacetourer 16 7 385 000 8 882 495 4 885 000 6 382 495 -33,9% -28,1% 6 385 000 7 982 496 3 885 000 5 482 496 -47,4% -38,3%
CITROEN Jumper 14 10 190 000 11 435 355 7 690 000 8 935 355 -24,5% -21,9%                  
CITROEN Jumpy 28 8 900 000 9 821 780 6 400 000 7 321 780 -28,1% -25,5%                  
CITROEN Spacetourer 44 9 800 000 11 909 079 7 300 000 9 409 079 -25,5% -21,0%                  
DACIA Lodgy 12 3 529 000 4 251 497 1 764 500 2 125 748 -50,0% -50,0%                  
FIAT 500L Living 4 6 340 000 6 829 999 3 840 000 4 329 999 -39,4% -36,6%                  
FIAT Dobló Panorama 8 5 830 000 6 598 749 3 330 000 4 098 749 -42,9% -37,9%                  
FIAT Ducato 3 9 170 250 9 682 060 6 670 250 7 182 060 -27,3% -25,8%                  
FIAT Talento 14 9 310 280 9 745 706 6 810 280 7 245 706 -26,9% -25,7%                  
FORD Connect 4 7 891 350 8 502 499 5 391 350 6 002 499 -31,7% -29,4% 7 058 230 7 669 379 4 558 230 5 169 379 -42,2% -39,2%
FORD Custom 95 9 647 300 11 659 933 7 147 300 9 159 933 -25,9% -21,4% 7 297 800 10 091 952 4 797 800 7 591 952 -50,3% -34,9%
FORD Galaxy 11 10 250 000 12 296 816 7 750 000 9 796 816 -24,4% -20,3% 8 790 500 10 945 952 6 290 500 8 445 952 -38,6% -31,3%
FORD Grand C-Max 3 6 725 000 7 105 000 4 225 000 4 605 000 -37,2% -35,2% 6 185 000 6 565 000 3 685 000 4 065 000 -45,2% -42,8%
FORD S-Max 22 9 710 000 12 041 359 7 210 000 9 541 359 -25,7% -20,8% 8 860 500 11 220 018 6 360 500 8 720 018 -34,5% -27,6%
FORD Transit 36 10 016 650 10 907 807 7 516 650 8 407 807 -25,0% -22,9% 7 400 450 8 291 607 4 900 450 5 791 607 -51,1% -46,9%
HONDA CR-V 2 10 999 000 11 369 000 8 499 000 8 869 000 -22,7% -22,0%                  
HYUNDAI Santa Fe 6 11 499 000 14 032 332 8 999 000 11 532 332 -21,7% -17,8%                  
KIA Sorento 18 10 025 000 11 499 996 7 525 000 8 999 996 -24,9% -21,7%                  
LAND ROVER Discovery 14 17 067 240 20 740 664 14 567 240 18 240 664 -14,6% -12,1% 16 736 640 16 736 640 14 236 640 14 236 640 -16,6% -31,4%
LAND ROVER Discovery Sport 46 11 026 000 16 215 466 8 526 000 13 715 466 -22,7% -15,4%                  
LAND ROVER Range Rover Sport 14 26 379 350 31 414 915 23 879 350 28 914 915 -9,5% -8,0%                  
MAHINDRA XUV500 4 7 490 000 8 047 499 4 990 000 5 547 499 -33,4% -31,1%                  
MERCEDES-BENZ Citan 1 8 140 930 8 140 930 5 640 930 5 640 930 -30,7% -30,7%                  
MERCEDES-BENZ E-osztály Kombi 11 15 365 310 18 243 595 12 865 310 15 743 595 -16,3% -13,7%                  
MERCEDES-BENZ GLE-osztály 4 20 184 490 21 739 690 17 684 490 19 239 690 -12,4% -11,5%                  
MERCEDES-BENZ GLS-osztály 5 23 404 400 29 946 144 20 904 400 27 446 144 -10,7% -8,3%                  
MERCEDES-BENZ Sprinter 17 11 090 910 13 524 300 8 590 910 11 024 300 -22,5% -18,5%                  
MERCEDES-BENZ Vito 72 10 525 340 12 558 112 8 025 340 10 058 112 -23,8% -19,9%                  
LEXUS RX 3 22 640 000 24 226 666 20 140 000 21 726 666 -11,0% -10,3% 19 840 000 21 426 666 17 340 000 18 926 666 -23,4% -21,9%
MITSUBISHI Outlander 4 9 950 000 10 775 000 7 450 000 8 275 000 -25,1% -23,2%                  
MITSUBISHI Pajero 1 15 490 000 15 490 000 12 990 000 12 990 000 -16,1% -16,1% 14 590 000 14 590 000 12 090 000 12 090 000 -21,9% -21,9%
NISSAN Evalia 4 7 027 000 7 259 500 4 527 000 4 759 500 -35,6% -34,4%                  
NISSAN Evalia e-NV200 3 13 040 000 13 503 333 9 040 000 9 503 333 -30,7% -29,6% 11 540 000 12 003 333 7 540 000 8 003 333 -42,2% -40,7%
NISSAN NV200 8 6 697 000 6 928 248 4 197 000 4 428 248 -37,3% -36,1%                  
NISSAN X-Trail 10 9 970 000 11 071 498 7 470 000 8 571 498 -25,1% -22,6% 9 475 000 10 351 498 6 975 000 7 851 498 -30,0% -29,1%
OPEL Combo Life 9 6 300 000 6 935 554 3 800 000 4 435 554 -39,7% -36,0% 5 500 000 6 135 554 3 000 000 3 635 554 -52,4% -47,6%
OPEL Movano 62 9 156 750 10 224 107 6 656 750 7 724 107 -27,3% -24,5%                  
OPEL Vivaro 26 8 973 150 9 665 958 6 473 150 7 165 958 -27,9% -25,9%                  
OPEL Zafira 9 8 703 500 9 204 498 6 203 500 6 704 498 -28,7% -27,2% 7 603 500 8 104 498 5 103 500 5 604 498 -41,4% -39,1%
PEUGEOT 5008 17 7 689 000 9 853 055 5 189 000 7 353 055 -32,5% -25,4% 7 290 000 9 347 233 4 790 000 6 847 233 -37,7% -30,5%
PEUGEOT Boxer 14 10 145 000 11 392 496 7 645 000 8 892 496 -24,6% -21,9%                  
PEUGEOT Expert 48 8 820 000 9 687 488 6 320 000 7 187 488 -28,3% -25,8%                  
PEUGEOT Rifter 17 6 335 000 7 424 408 3 835 000 4 924 408 -39,5% -33,7% 5 535 000 6 553 820 3 035 000 4 053 820 -52,1% -45,4%
PEUGEOT Traveller 43 9 800 000 11 977 663 7 300 000 9 477 663 -25,5% -20,9%                  
RENAULT Espace 5 11 599 000 12 858 999 9 099 000 10 358 999 -21,6% -19,4%                  
RENAULT Grand Scénic 17 6 799 000 8 222 526 4 299 000 5 722 526 -36,8% -30,4%                  
RENAULT Trafic 16 8 159 000 8 573 996 5 659 000 6 073 996 -30,6% -29,2%                  
SEAT Alhambra 8 11 235 920 13 283 448 8 735 920 10 783 448 -22,3% -18,8%         7 163 000         
SEAT Tarraco 8 10 267 860 11 904 665 7 767 860 9 404 665 -24,3% -21,0%         5 868 000         
SKODA Kodiaq 33 8 213 000 11 592 119 5 713 000 9 092 119 -30,4% -21,6%         5 530 000         
SSANGYONG Rexton 8 8 510 000 10 231 750 6 010 000 7 731 750 -29,4% -24,4%                  
TOYOTA Land Cruiser 4 15 060 000 17 406 250 12 560 000 14 906 250 -16,6% -14,4%                  
TOYOTA Prius+ 4 10 425 000 11 496 249 7 925 000 8 996 249 -24,0% -21,7%                  
TOYOTA Proace 23 8 923 000 11 754 429 6 423 000 9 254 429 -28,0% -21,3%                  
VOLVO XC90 13 18 460 000 20 940 381 15 960 000 18 440 381 -13,5% -11,9%                  
VOLKSWAGEN Caddy Kombi 98 6 035 590 9 257 230 3 535 590 6 757 230 -41,4% -27,0%       3 999 930         
VOLKSWAGEN California 2 19 196 430 19 635 850 16 696 430 17 135 850 -13,0% -12,7%                  
VOLKSWAGEN Caravelle 62 12 710 540 15 380 106 10 210 540 12 880 106 -19,7% -16,3%         8 230 540         
VOLKSWAGEN Multivan 32 12 250 800 16 396 548 9 750 800 13 896 548 -20,4% -15,2%        9 750 800          
VOLKSWAGEN Sharan 14 10 467 570 12 710 402 7 967 570 10 210 402 -23,9% -19,7%        7 652 480          
VOLKSWAGEN Tiguan Allspace 14 9 326 790 11 673 357 6 826 790 9 173 357 -26,8% -21,4%        6 449 470          
VOLKSWAGEN Touran 12 8 308 250 9 904 978 5 808 250 7 404 978 -30,1% -25,2%         4 721 000         
VOLKSWAGEN Transporter 32 11 476 100 14 243 581 8 976 100 11 743 581 -21,8% -17,6%         7 146 100         
TESLA Model X 3 31 872 000 35 318 666 29 372 000 32 818 666 -7,8% -7,1%                  
UAZ 452-es sorozat 2 5 670 500 5 988 000 3 170 500 3 488 000 -44,1% -41,8%                  

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.