Ittasan balesetet okozni, 30 milliós kárral: mi lehet a vége?

2021.05.22. 06:06

Május 15-én, szombat este egy szürke Toyota Prius II tartott Budáról Pest irányába a Lánchídon, mögötte pedig egy Prius Plus taxi. A II-es Prius hirtelen áttért a szembejövő sávba, majd összeütközött a Dodge Challenger Hellcattel, ami megpördült, és ütközött a hátulról érkező Prius Plusszal. A taxis a munkaeszközét vesztette el, a Dodge tulaja pedig egy keveset futott, fiatal hobbiautót. De mi is történt pontosan? És mire számíthatnak a baleset részesei?

Az ügyben természetesen folyik a nyomozás, így az állítások túlnyomó többsége feltevés. Az biztosnak tűnik, hogy a Dodge-dzsal ütköző II-es Prius a baleset előtt sem haladt magabiztosan, többször átlépte a záróvonalat, és a helyszínen végzett teszt alapján ittasan vezetett. Hasonlóan fontos tényező, hogy a Prius Plus taxi sofőrje dolgozott, éppen utast is szállított. 

priusvshellcatcl

Egyelőre az sem biztos, hogy a rendőrség szabálysértési, vagy büntető eljárást folytat-e majd le. Ez függ a baleset körülményeitől, például, hogy nyolc napon belül vagy azon túl gyógyuló sérüléseket szenvedtek-e az áldozatok. Szintén érdekes kérdés, hogy egy ilyen esetben hogyan kártalanítják a károsultakat, ha nincs kötelező felelősségbiztosítása a baleset okozójának. 

Egyáltalán, ki a vétkes? A szemtanúk elmondása szerint meglehetősen egyértelműnek tűnik a helyzet, ám vizsgálni kell például azt is, hogy a hátulról érkező taxis tartott-e megfelelő követési távolságot. És ez a lényeg: a nyomozás során olyan szempontokat is figyelembe vesznek, amelyek elsőre nem tűnnek egyértelműnek. Ezeket vettük sorra a videóban. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.