Ezekre a villanyautókra jár az állami támogatás
Június 14-től ismét elérhető lesz az elektromos autókra igényelhető állami támogatás. A 3 milliárd forintos keretösszeg hozzávetőleg 1200-2000 darab nullemissziós autóra lesz elég, és ha folytatódik a tavalyi trend, hamar el fog fogyni az összeg. A benyújtás feltétele az autó megrendelése, melynek időpontja nem lehet korábbi, mint a kiírás megjelenésének napja. Magánszemély egy darab, míg civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények legfeljebb öt autóra pályázhatnak, de az eddigiekkel ellentétben cégek és vállalkozások nem igényelhetik a támogatást.

Ötszemélyes autók esetén egymillió forinttól 15 millió forintig terjedő ársávban lehet igényelni, hét- vagy többszemélyes autó esetén viszont 17 millió forint a felső határ. Az elnyerhető összeg az autó árától függően 1,5 illetve 2,5 millió forint. A feltételeknek ma már rengeteg modell megfelel, ezek az alábbi táblázatban láthatóak. A pályázati kiírás a pályáztató IFKA honlapján található, a pdf-ért katt ide. Kizárólag a pályázati portálon található „Regisztrált kereskedők listáján” szereplő kereskedőtől beszerzett villanyautó beszerzéséhez nyújtható támogatás.
Modell | Kedvezményes ár ( millió Ft) | Hatótáv (km) |
BMW i3 | 11,7-12,9 | 260 |
Citroën ë-C4 | 8,8-9,5 | 350 |
Dacia Spring | 3,9-4,4 | 230 |
DS 3 Crossback e-Tense | 9,4-11,9 | 320 |
Fiat 500e | 5,4-10,9 | 240-320 |
Honda e | 8,5-11,3 | 220 |
Hyundai Ioniq | 8,5-11,4 | 311 |
Hyundai Ioniq 5 | 13,5 | 382 |
Hyundai Kona Electric | 7,5-12,6 | 289-449 |
Kia e-Niro | 8,9-13,1 | 289-455 |
Kia EV6 | 13,5 | 398 |
Kia e-Soul | 8,5-12,7 | 277-452 |
Mazda MX-30 | 6,9-8,9 | 200 |
Mini Cooper SE | 8,5-10,7 | 234 |
Nissan e-NV200 Evalia | 14,3-15,3 | 200 |
Nissan Leaf 40 kWh | 7,9-9,5 | 270 |
Nissan Leaf e+ 62 kWh | 11,9-12,9 | 385 |
Opel Corsa-e | 8,2-10,7 | 330 |
Opel Mokka-e | 9,0-11,9 | 322 |
Opel Vivaro-e | 11,3-15,4 | 231-329 |
Opel Zafira-e | 13,3-14,0 | 231 |
Peugeot e-2008 | 8,6-11,5 | 320 |
Peugeot e-208 | 7,8-10,6 | 340 |
Renault Zoe | 7,0-7,3 | 386 |
Škoda ENYAQ | 12,6-12,8 | 362-390 |
Smart EQ fortwo | 4,7 | 159 |
Smart EQ forfour | 4,9 | 149 |
Tesla Model 3 | 13,5 | 448 |
Volkswagen e-UP! | 5,6 | 257 |
Volkswagen ID.3 | 8,3-12,8 | 347-424 |
Alább összegyűjtöttük az autókról született tesztjeinket és bemutatóinkat, a listáról csupán a DS 3 Crossback e-Tense, az Opel Mokka-e, Vivaro-e, Zafira-e, és a Smart EQ fortwo hiányzik.
Kevés vagyok én villanyautósnak
Itt a villanyautó, aminek már tényleg elhihetjük a hatótávját, de nagyon nem mindegy, hol jön össze az a háromszáz kilométer.
Tartsd szobahőmérsékleten!
Feltűnő, de használat közben szinte észrevétlen lesz az elektromos Citroen C4. Az együttélés kényelmes vele, de nem felhőtlen.
Ennél olcsóbb villanyautó nincs
A Dacia a Spring Electric-kel megmutatja, hol a legalja. Hogyan lehet ennyi pénzből egy elektromos autót kihozni?
ARV, azaz aranyos retróautó villanyhajtással
Kizárólag elektromos hajtással kínálja ikonikus 500-asának harmadik generációját a Fiat. Hogyan fér össze a múlt a jövővel?
Értem én, hogy villany, de Honda-E vagy?
Lenyűgöző keveréke a steril hightechnek és a gátlástalan, hatásvadász cukiságnak, amihez a japánok értenek a legjobban
Újabb jelölt a másfél milla támogatásra
Korea messze van, aztán meglepődünk, amikor előállnak a legígéretesebb nyomi autóval – ők már úgy tudják, hogy lenyomták a Toyotát. Azt azért nem, de az Ioniq jó.
A villanyautó készen áll a hatalomátvételre
A Kona egy újabb élhető elektromos, csak legyen rá keret, utána kezdődhet a spórolás.
Így kellett volna már az elején
Nem kamu a nagy hatótávja, autómérete van és még csak kreténre sem rajzolták. Az e-Niro után sokkal nehezebb érvelni a villanyautó ellen.
3,5 másodperc alatt van százon a Kia új villanyautója
A németek zöld poklában, azaz a Nürburgringen tesztelték a Kia új elektromos autóját. Nem ok nélkül.
Ezt vinném haza mind közül
Tizenhét állat autó a jövő évi kínálatból, egyik erősebb és szebb, mint a másik, én meg mégis ezt a cipős dobozt választanám.
