Aprónak tűnő hibák, amikkel nem veszel autót
Manapság teljesen egyértelmű, hogy itt van a digitális paradicsom. Ki sem kell mozdulni, a világ jön hozzánk a mobil, a laptop, esetleg az okostévé képernyőjén. Ezáltal rengeteg impulzus ér minket, az ingerküszöbünk is kitolódik. Észreveszem én is, hogy mindig grandiózus hibákról, kiherélt részecskeszűrőkről, kettőből összetákolt karosszériákról kéne írnom.
Sokan értetlenkednek, hogy ezzel a kormányműproblémával, vagy azzal a gyújtáshibával, kicsi rozsdával miért nem veszik meg egyesek a kiszemelt autót. De amikor az ember elindul az autóvásárlás rögös útján, akkor már nem is olyan elfogadó, képes egy apró karcolás miatt kitérni a hitéből, pláne ha az nem derült ki a hirdetésből.
A hirdetések valóságtartalma
Úgy gondolom, hogy egy két-három év körüli autónál elvárás lehet a sérülésmentes karosszéria, a gyári fényezés. Ennél idősebb gépkocsinál már sajnos az élet velejárója a fényezett elem. Persze nagyon nem mindegy, hogy miként hirdetik meg az adott autót. Mert megesküszik az eladó az élő istenre is, hogy nem volt fújva a verda, azután az átvizsgálásnál két ajtó is magasabb értéket mutat. Ez persze önmagában semmilyen problémát nem jelentene. De ezt lehet tetézni még azzal a kiszólással is, hogy ez nem új autó. Ilyenkor joggal csalódott a vevőjelölt, és a kopott gumik, meg néhány karc a beltérben elég ahhoz, hogy elmenjen a kedve a vásárlástól. Nem is kell semmilyen komolyabb műszaki hiba. És lehet, hogy butaság otthagyni egy ilyen autót, de ha nincs hazugság a hirdetésben, akkor nem kerülünk ilyen helyzetbe. Ráadásul ez a konkrét eset a bőven ötmilliós kategóriában történt – megértettem a döntést.

Kormány és gyújtás
A Hyundai és a Kia egyes típusainál gyakran találkozunk kopogó, kotyogó kormányművel. Ez sokszor mechanikai jellegű kopás, amelynek megoldása lehet egy pár ezer forintos, csillag alakú gumibetét cseréje, de akár egy teljes kormánymű-felújítás vagy -csere. Nem mindegy, de egy erősen túlárazott darabnál könnyen az üzlet meghiúsulását jelenti. Mert ugye, a matekon múlik minden.

TSI-motoros Octavia, 183.000 km, kb. 22-30 ezres olajcsere-intervallum a szervizkönyv szerint. Már ez óvatosságra inti az embert, de két hengerben is gyújtásproblémák, égéskimaradások. Nem tűnik vészesnek, a laikusok elhiszik, hogy csak gyertyát/trafót kell cserélni. Aki ért hozzá, az tudja, hogy jó eséllyel lehet szétborítani az egész motort – de egy dióhéjas tisztítás tuti kinéz. Persze a konkrét hiba pontos detektálása is emberes feladat lehet.
Hibakódok
Márkakereskedésnél vizsgált autó, olajszivattyú-hiba a motorvezérlőben, van hibakód is. A jelenség, hogy időnként gázadásra dől a fekete füst az autóból. Elég látványos. Ezenkívül semmi baja a kocsinak. Jelzem, hogy ezt nézzék meg. Ha elhárítják a hibakódot okozó problémát, megvehető az autó. Az értékesítő ezt megígéri, távozásom után közli a vevőjelölttel, hogy hülyeség, semmi baja az autónak. Két dolog: ezt miért nem akkor mondta, amikor ott voltam, és mitől okádja a füstöt időnként a kipufogó?

Nyilván ilyenkor elmegy az ember kedve a vásárlástól. A megbízóm is érezte a helyzet fonák mivoltát, ki is fordult az ajtón. Semmi gond, két nap múlva találtunk egy valóban jó vételt. Aktív hibakóddal ne vegyünk autót. Ha tényleg csak egy apróság miatt világít a csekkendzsin, akkor nem nagy dolog az elhárítása, tehát pikk-pakk meg tudja oldani az eladó. Ez olyan, mint a klíma, amire csak tölteni kell. No, és persze nem minden hibakód gyújt lámpát a műszerfalon.
Magánszemély
Magánszemélytől a család szeme fénye eladó. Csak jó helyre, gondos gazdának. Mi a f...sz? Nem a kutyát vagy a gyereket adod el baszki, hanem egy Ford Focust. Mindegy is, az ár szintén az élmezőnybe belőve. Négy fék, négy gumi, egy szelepfedél-tömítés, egy plusz kis olajfolyás valahonnan és vezérléscsere. Hiányzó kalaptartó, a jobb oldali ablak csak néha működik, csomagtartózár szintén. Mi lett volna, ha utálják ezt a szerencsétlen autót? Mostanában jellemző, hogy bőven ár felett hirdetik meg a leghitványabb kocsikat is - hisz mindent megvesznek az emberek.

Árazás
Sokan tudatosan keresik az árban magasabbra taksált autókat. Szeretnék megkímélni magukat a kínálat alján való turkálástól. Ez jó taktika. De rájött erre egy-két korrektnek nem nevezhető nepper, és övék a legdrágább autó a kategóriában. Persze a műszaki tartalom nem áll egyenes arányosságban az árral. Ha eladóként az adott típus és évjárat szerint a tiéd a legdrágább autó, az legyen valóban jó. És a hirdetés ne tartalmazzon valótlan állításokat, mert ezen bukhat az üzlet.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
