A 2022-es modellévet követően számos népszerű vagy kevésbé kedvelt autó pályafutása ér véget. Ideje búcsút inteni többek közt a Volkswagen Sharannak és a BMW i3-nak, és az olyan szuperautóknak is, mint a Lamborghini Aventador. Egyet azonban nem sajnálunk annyira. Lássuk a listát!
BMW i3
A BMW idén állította le az elektromos i3 gyártását, ugyanis a vevők inkább a nagyobb SUV-k iránt érdeklődnek. Az autó 2013-ban jelent meg, 74 országban értékesítették, és ez volt a BMW első igazi, tömeggyártásban készülő elektromos járműve, kapott is hideget, meleget bőven.

Az i3-at mindig is inkább városi autónak szánták, mintsem hosszú, világmegváltó túrákra, a 2018-ban frissített 42,2 kWh-s modell is csak kb. 280 kilométert bírt ki egy töltéssel. Ahogy fejlődött az elektromos autók szegmense, az i3 jelentősége egyre csökkent, és az érdeklődés is alábbhagyott iránta. A vállalat június végén állította le a gyártást Lipcsében, miután mintegy 250 000 darab BMW i3 készült el.
A BMW még nem rukkolt elő a kinevezett utóddal, de úgy tűnik, hogy a leányvállalatnál, a Mininél lesz a megoldás. Az i3 befejezésének és a lipcsei gyár átszervezésének hátterében az új generációs Mini Countryman gyártásának megkezdése áll. Az új villanyautó 2023-ban gördül le a szalagról Lipcsében, a BMW FAAR elsőkerék-hajtású architektúrájára alapozva.
Volkswagen Sharan
A Volkswagen Sharan egy praktikus, hétüléses egyterű, közös platformon osztozik a Seat Alhambrával, amely szintén nemrég búcsúzott. A VW családszállítója igazán megérdemli a nyugdíjazást, ugyanis 1995-ös születésű. Az első generációs Volkswagen Sharan több mint 15 évig volt forgalomban, ez idő alatt szinte változatlanul gyártották. Mire 2010-ben lecserélték, ez volt az egyik leghosszabb ideig futó autómodell Európában.

A Sharan a Volkswagen és a Ford Motor Company közös fejlesztésének eredménye volt, célja pedig, hogy megvessék lábukat az egyre fontosabbá váló MPV-piacon. 27 éves pályafutása alatt összesen 1,1 millió készült belőle, mára viszont a kategória is kihalóban van.
Csak a jók mennek el – VW Sharan (Kr. u. 1995–2022†)
Mit ők hoztak el, ők viszik el. Ez nem tűnik fel, míg együtt vagyunk, csak a jók ünnepén, ha az égben vagyunk.
Lamborghini Aventador
A fenntartható autókra vonatkozó új európai normák miatt a Lamborghini úgy döntött, hogy leállítja a V12-es belső égésű motorral szerelt Aventador gyártását. Az olaszok 2011-ben mutatták be az autót, amely beírta magát a márka történelemkönyveibe, és amelyből több mint 11 400 példányt adtak el. Számos különböző változata készült. Emlékezetes, hogy a Felicity Ace elsüllyedése miatt az ott pusztuló autók pótlására rövid ideig újraindították a gyártást.

Az Aventador gyártásának leállítása tehát a Sant'Agata Bolognese-i központú gyártó átállását jelzi. A márka így 2023-ban mutatja be a szupersportkocsi szintén V12-es, ám immár hibrid utódját, majd ezt követően a teljes kínálatában villamosított modellek következnek. Az első tisztán elektromos gépük 2028-ra várható.
Citroën C1
A Citroën is idén ünnepelte az utolsó, a csehországi kolini gyárban készült C1-es kiszállítását. 2005 óta közel 1,2 millió Citroën C1-est adtak el, a gyártás befejezésével a márka a városi mobilitás jövője felé nyit, amit többek között az elektromos Amival kívánnak elérni.

A C1 a genfi autószalonon, 2014-ben kapott második generációt, ami három- és ötajtós változatot, valamint az Airscape modellekhez kabriószerű, elektromos vászontetőt is kínált a vásárlóknak.
Nem csupán a C1 vonul nyugdíjba: az azonos alapokra épített Peugeot 107 2014-ben alakult át, majd 108-ként folytatta a pályafutását, viszont már 2021-ben kicsekkolt. A harmadik ikertestvérnél, a Toyota Aygónál éppen idén jött el a váltás ideje, az a modell immár Aygo X-ként él tovább, kissé más, magasított formában.
Infiniti Q60
Az Infiniti a 2022-es modellévet követően leállítja a Q60 kupé gyártását, ugyanis a vállalat a népszerűbb szegmensekre, például a crossoverekre és az SUV-kra összpontosít majd. A modell viszonylag rövid életet élt, ugyanis a gyártás a 2017-es modellévben indult.

A kupé feltűnően jól nézett ki, de a nem túl izgalmas vezethetőség és a szürke belső tér megakadályozta, hogy valaha is bárki beleszeressen. A nagytesó, a Q50 szedán sem marad velünk túl sokáig, ugyanis elvileg 2023-ig lesz gyártásban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
