A 2022-es modellévet követően számos népszerű vagy kevésbé kedvelt autó pályafutása ér véget. Ideje búcsút inteni többek közt a Volkswagen Sharannak és a BMW i3-nak, és az olyan szuperautóknak is, mint a Lamborghini Aventador. Egyet azonban nem sajnálunk annyira. Lássuk a listát!
BMW i3
A BMW idén állította le az elektromos i3 gyártását, ugyanis a vevők inkább a nagyobb SUV-k iránt érdeklődnek. Az autó 2013-ban jelent meg, 74 országban értékesítették, és ez volt a BMW első igazi, tömeggyártásban készülő elektromos járműve, kapott is hideget, meleget bőven.
![IMG 2276](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1989/19892/198924/19892409_40d6c8f8c6486993158fb101417789fb_wm.jpg)
Az i3-at mindig is inkább városi autónak szánták, mintsem hosszú, világmegváltó túrákra, a 2018-ban frissített 42,2 kWh-s modell is csak kb. 280 kilométert bírt ki egy töltéssel. Ahogy fejlődött az elektromos autók szegmense, az i3 jelentősége egyre csökkent, és az érdeklődés is alábbhagyott iránta. A vállalat június végén állította le a gyártást Lipcsében, miután mintegy 250 000 darab BMW i3 készült el.
A BMW még nem rukkolt elő a kinevezett utóddal, de úgy tűnik, hogy a leányvállalatnál, a Mininél lesz a megoldás. Az i3 befejezésének és a lipcsei gyár átszervezésének hátterében az új generációs Mini Countryman gyártásának megkezdése áll. Az új villanyautó 2023-ban gördül le a szalagról Lipcsében, a BMW FAAR elsőkerék-hajtású architektúrájára alapozva.
Volkswagen Sharan
A Volkswagen Sharan egy praktikus, hétüléses egyterű, közös platformon osztozik a Seat Alhambrával, amely szintén nemrég búcsúzott. A VW családszállítója igazán megérdemli a nyugdíjazást, ugyanis 1995-ös születésű. Az első generációs Volkswagen Sharan több mint 15 évig volt forgalomban, ez idő alatt szinte változatlanul gyártották. Mire 2010-ben lecserélték, ez volt az egyik leghosszabb ideig futó autómodell Európában.
![DSC 5561](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/875/8758/87584/8758475_e45983553259370d05eb0ced94469dfc_wm.jpg)
A Sharan a Volkswagen és a Ford Motor Company közös fejlesztésének eredménye volt, célja pedig, hogy megvessék lábukat az egyre fontosabbá váló MPV-piacon. 27 éves pályafutása alatt összesen 1,1 millió készült belőle, mára viszont a kategória is kihalóban van.
Lamborghini Aventador
A fenntartható autókra vonatkozó új európai normák miatt a Lamborghini úgy döntött, hogy leállítja a V12-es belső égésű motorral szerelt Aventador gyártását. Az olaszok 2011-ben mutatták be az autót, amely beírta magát a márka történelemkönyveibe, és amelyből több mint 11 400 példányt adtak el. Számos különböző változata készült. Emlékezetes, hogy a Felicity Ace elsüllyedése miatt az ott pusztuló autók pótlására rövid ideig újraindították a gyártást.
![](https://galeria.cdn.totalcar.hu/hirek/2021/07/07/lamborghini_aventador_lp_780-4_ultimate/38853337_5800893e9ed5c7d87c15c3caa0bcc78a_j.jpg)
Az Aventador gyártásának leállítása tehát a Sant'Agata Bolognese-i központú gyártó átállását jelzi. A márka így 2023-ban mutatja be a szupersportkocsi szintén V12-es, ám immár hibrid utódját, majd ezt követően a teljes kínálatában villamosított modellek következnek. Az első tisztán elektromos gépük 2028-ra várható.
Citroën C1
A Citroën is idén ünnepelte az utolsó, a csehországi kolini gyárban készült C1-es kiszállítását. 2005 óta közel 1,2 millió Citroën C1-est adtak el, a gyártás befejezésével a márka a városi mobilitás jövője felé nyit, amit többek között az elektromos Amival kívánnak elérni.
![c1-06](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/316/3167/31670/3167008_c4b80893e1e104af237b361a3d7700c0_wm.jpg)
A C1 a genfi autószalonon, 2014-ben kapott második generációt, ami három- és ötajtós változatot, valamint az Airscape modellekhez kabriószerű, elektromos vászontetőt is kínált a vásárlóknak.
Nem csupán a C1 vonul nyugdíjba: az azonos alapokra épített Peugeot 107 2014-ben alakult át, majd 108-ként folytatta a pályafutását, viszont már 2021-ben kicsekkolt. A harmadik ikertestvérnél, a Toyota Aygónál éppen idén jött el a váltás ideje, az a modell immár Aygo X-ként él tovább, kissé más, magasított formában.
Infiniti Q60
Az Infiniti a 2022-es modellévet követően leállítja a Q60 kupé gyártását, ugyanis a vállalat a népszerűbb szegmensekre, például a crossoverekre és az SUV-kra összpontosít majd. A modell viszonylag rövid életet élt, ugyanis a gyártás a 2017-es modellévben indult.
![IMG 1104](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1860/18609/186093/18609345_e5318052d97ed57f9d2cbdb1be90e7fd_wm.jpg)
A kupé feltűnően jól nézett ki, de a nem túl izgalmas vezethetőség és a szürke belső tér megakadályozta, hogy valaha is bárki beleszeressen. A nagytesó, a Q50 szedán sem marad velünk túl sokáig, ugyanis elvileg 2023-ig lesz gyártásban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)