A vezető amerikai autómárkák többségének autóit elkerülik a nők, miközben a nő autósok hűségesebbek a férfiaknál ahhoz az autómárkához, amely mellett egyszer letették a voksukat.
A RAM, a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge - ezek az amerikai márkák kevésbé kapósak az amerikai nők körében - derül ki az S&P Global Mobility tanácsadó cég 2022-es adataiból, amelyeket az Automotive News hírportál idézett. Az új autók értékesítése alapján készült összesítés szerint a Ram autómárkát választó autósok között mindössze 17 százalék a nők aránya. A többi gyengén szereplő márka sem tud 35 százaléknál nagyobb arányt felmutatni.
Ezzel szemben a Buick vevőinek több mint fele, 55 százaléka nő. Jól szerepelt még ebben az összehasonlításban az amerikai márkákon túl a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. Utóbiaknak az autóit nagyjából fele részben nők választják. Mindegyik esetén magasabb a női vásárlók aránya az összes autógyártóra vetített 41 százalékos átlagnál.
A Toyota is kitűnőt érdemel ezen a téren. A japán márka amerikai piacon eladott autóinak 43 százalékát vásárolják nők, ám a nekik eladott autók darabszámát tekintve majdnem 607 ezer autóval a Toyota végzett az első helyen. Ebből a szempontból a Honda a második közel 364 ezerrel, amelynél viszont 48 százalékos a női vásárlók aránya. Csakúgy, mint a Hyundainál, a dél-koreai gyártó autóiból 264 ezret vettek az amerikai nők.
Érdemes imponálni nekik
A nők márkahűsége erősebb, mint a férfiaké. Átlagosan négy százalékuk tér vissza új autótvásárolni ahhoz a márkához, amelynek autóját éppen vezeti – az elemzés. Ezt irigyelheti a már említett Dodge, a Ram és a GMC, amelyek küszködnek azzal, hogy vásárlóik nem igazán hűségesek hozzájuk.
Ugyanakkor a tanácsadó cég szakértői megjegyzik, hogy nem szabad homogén csoportnak tekinteni a nőket. Például az afroamerikai nők nevére több autót jegyeznek be, mint amennyit az afroamerikai férfiakéra. Emellett a biztonságot is különbözőképpen tartják fontosnak a nők különböző csoportjai. Az is jól látszik, hogy a SUV-k, a kisteherautók és a sportautók vásárlói között sokkal kevesebben vannak.
Leszerepeltek a villanyautók
Rossz hír az elektromos autók szerelmeseinek, hogy a nők enyhén szólva nem igazán favorizálják az elemes kocsikat. A villanyautó-vásárlók között mindössze 28 százalékos a nők aránya. Teslákat még csak-csak vesznek – e márka esetén 33 százalékos a részesedésük –, de a Rivianok esetén például már csak 15 százalék.
Adja magát a kérdés, hogy hogy miért idegenkednek a nők az elektromos autóktól, a választ azonban csak találgatni lehet. Marc Bland, az S&P Mobility szakértője szerint lehet, hogy az elemes autók hatótávjától és a biztonságosságuktól tartanak. Szerinte az ilyen autók képességeiről jobb képet kialakítaniuk a gyártóknak a nők körében.