Még az NKH figyelmét is elkerülte, hogy időközben megszűnt
Csak a jók mennek el - és az NKH
Gyász: a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2016 végén megszűnt. Néhol még a KPM rövidítés is divatos, és évtizedekbe telik majd, mire az NKH kikopik a köznyelvből. A mai napig így hivatkozik rá a Rendőrség, a sajtóorgánumok, az autósok, sőt időnként még mi is. Ettől függetlenül megszűnt és azóta is árvaként hánykolódik minisztériumról minisztériumra.
Megírtuk: ismételten lecsapott a forgalmi-fantom.
Újabb illegális gyorsulási versenyre csaptak le a rendőrök
A razzia számokban: 124 ellenőrzött jármű, több mint 1 milliós bírság, 12 bevont forgalmi. 2 autót soron kívüli vizsgára küldtek.
Viszont többek figyelmét is elkerülte a tény (Rendőrség, NKH, stb.), miszerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság (közkeletű nevén NKH) 2016. december 31-ei hatállyal – beleolvadásos jogutódlással – megszűnt.
Az erről is szóló 378/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 28. §-a az NKH feladat-és hatásköreit a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz helyezte 2017. január 1-től kezdődően.
A köznyelvből még a KPM kifejezés sem kopott ki egészen, gyakran az NKH szinonimájaként kerül felemlegetésre
Tehát az idősebbek KPM-ként hivatkoznak rá, a fiatalabbak pedig NKH-nak ismerik. De mit érdemes tudni ezekről a hárombetűs közlekedési hatóságokról?

A KPM a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium rövidítése volt. 1954-től ez a minisztérium kapta meg az állami közutak felügyeletét, amit 12 megyeszékhely kirendeltségein keresztül menedzselt, amelyek 1958-tól KPM Közúti Igazgatóságok (KIG) néven futottak. 1970-re az összes megyeszékhelyen önálló igazgatóság alakult, majd az 1980-as években újabb átszervezés után létrejött a Közlekedési Felügyelet. 1996-ra az igazgatóságok közhasznú társaságokká szerveződtek, majd 2005-ben megalakult az egységes Magyar Közút, amelybe 2013-ban beolvadt az Állami Autópálya Kezelő üzemeltetési tevékenysége.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a közlekedésért felelős miniszter irányítása alá tartozó, központi hivatalként működő önálló költségvetési szerv volt. A hatóság 2007-ben jött létre a Közlekedési Főfelügyelet, a Központi Közlekedési Felügyelet, a megyei (fővárosi) közlekedési felügyeletek és a Polgári Légiközlekedési Hatóság jogutódjaként, amelybe később beolvadt a Katonai Légügyi Hivatal és a Magyar Vasúti Hivatal is.
Az NKH-ról később leváltak a korábbi Közlekedési Felügyeletek, amelyek új névvel, Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségekként folytatták tovább tevékenységüket.

Az NKH Központ, a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, az Útügyi-, Vasúti- és Hajózási Hivatal, a Légügyi Hivatal, továbbá a megyei/fővárosi kormányhivatalok Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztályai látták el Magyarországon a közlekedéshez kapcsolódó engedélyezési, ellenőrzési, nyilvántartási tevékenységet. Ezen hatóságok nem végeztek közlekedés-igazgatási feladatokat, az a KEKKH (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) feladata volt.

A közlekedésért felelős miniszter (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, NFM) szakmai irányítási és ellenőrzési feladatainak ellátásában a Központ közreműködött, amelyet a gyakorlatban az NKH első fokú hivatalai végeztek. Végül az NKH 2016. december 31-én jogutódlással megszűnt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadt. Nehéz gyermekkora volt, na.

A történet azonban itt nem ért véget, hiszen az NFM 2018. májusában szintén megszűnt, feladatait az Innovációs és Technológiai Minisztérium vette át. Tehát innentől az ITM gyakorolta a szülői jogokat.
De 2022-ben az ITM is megszűnt :DD . Ekkor – egészen pontosan 2022. november 22-ei hatállyal – az éppen átalakulóban lévő Építési és Beruházási Minisztérium kapta a korábbi ITM közlekedési feladatait, vagyis vele együtt a korábbi NKH maradványait is.
Jelenleg – 2022. december 1-je óta – az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartoznak a közlekedési ügycsoportok, amelyeket a Közlekedési Hatóság (KH) keretében igazgat a minisztérium

Vagyis az NKH nem tűnt el örökre, csak többször is szülőt váltott, majd átkeresztelkedett, ahogy a Wikipédián is olvashatjuk.
Bár mindenki tudja, hogy mit kell érteni a KPM és az NKH kifejezések alatt, ezek használata mára már helytelen. Helyettük a
Közlekedési Hatóság (KH) elnevezés használata javasolt
A hatóság honlapja itt érhető el.
(Epilógus: öröm az ürömben, hogy a Carhubon még mindig kapni történelmi NKH-s WC papírt. Addig csapjatok le rá, amíg el nem fogy!.: a szerk.)


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
