Még az NKH figyelmét is elkerülte, hogy időközben megszűnt
Csak a jók mennek el - és az NKH
Gyász: a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2016 végén megszűnt. Néhol még a KPM rövidítés is divatos, és évtizedekbe telik majd, mire az NKH kikopik a köznyelvből. A mai napig így hivatkozik rá a Rendőrség, a sajtóorgánumok, az autósok, sőt időnként még mi is. Ettől függetlenül megszűnt és azóta is árvaként hánykolódik minisztériumról minisztériumra.
Megírtuk: ismételten lecsapott a forgalmi-fantom.
Újabb illegális gyorsulási versenyre csaptak le a rendőrök
A razzia számokban: 124 ellenőrzött jármű, több mint 1 milliós bírság, 12 bevont forgalmi. 2 autót soron kívüli vizsgára küldtek.
Viszont többek figyelmét is elkerülte a tény (Rendőrség, NKH, stb.), miszerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság (közkeletű nevén NKH) 2016. december 31-ei hatállyal – beleolvadásos jogutódlással – megszűnt.
Az erről is szóló 378/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 28. §-a az NKH feladat-és hatásköreit a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz helyezte 2017. január 1-től kezdődően.
A köznyelvből még a KPM kifejezés sem kopott ki egészen, gyakran az NKH szinonimájaként kerül felemlegetésre
Tehát az idősebbek KPM-ként hivatkoznak rá, a fiatalabbak pedig NKH-nak ismerik. De mit érdemes tudni ezekről a hárombetűs közlekedési hatóságokról?

A KPM a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium rövidítése volt. 1954-től ez a minisztérium kapta meg az állami közutak felügyeletét, amit 12 megyeszékhely kirendeltségein keresztül menedzselt, amelyek 1958-tól KPM Közúti Igazgatóságok (KIG) néven futottak. 1970-re az összes megyeszékhelyen önálló igazgatóság alakult, majd az 1980-as években újabb átszervezés után létrejött a Közlekedési Felügyelet. 1996-ra az igazgatóságok közhasznú társaságokká szerveződtek, majd 2005-ben megalakult az egységes Magyar Közút, amelybe 2013-ban beolvadt az Állami Autópálya Kezelő üzemeltetési tevékenysége.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a közlekedésért felelős miniszter irányítása alá tartozó, központi hivatalként működő önálló költségvetési szerv volt. A hatóság 2007-ben jött létre a Közlekedési Főfelügyelet, a Központi Közlekedési Felügyelet, a megyei (fővárosi) közlekedési felügyeletek és a Polgári Légiközlekedési Hatóság jogutódjaként, amelybe később beolvadt a Katonai Légügyi Hivatal és a Magyar Vasúti Hivatal is.
Az NKH-ról később leváltak a korábbi Közlekedési Felügyeletek, amelyek új névvel, Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségekként folytatták tovább tevékenységüket.

Az NKH Központ, a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, az Útügyi-, Vasúti- és Hajózási Hivatal, a Légügyi Hivatal, továbbá a megyei/fővárosi kormányhivatalok Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztályai látták el Magyarországon a közlekedéshez kapcsolódó engedélyezési, ellenőrzési, nyilvántartási tevékenységet. Ezen hatóságok nem végeztek közlekedés-igazgatási feladatokat, az a KEKKH (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) feladata volt.

A közlekedésért felelős miniszter (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, NFM) szakmai irányítási és ellenőrzési feladatainak ellátásában a Központ közreműködött, amelyet a gyakorlatban az NKH első fokú hivatalai végeztek. Végül az NKH 2016. december 31-én jogutódlással megszűnt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadt. Nehéz gyermekkora volt, na.

A történet azonban itt nem ért véget, hiszen az NFM 2018. májusában szintén megszűnt, feladatait az Innovációs és Technológiai Minisztérium vette át. Tehát innentől az ITM gyakorolta a szülői jogokat.
De 2022-ben az ITM is megszűnt :DD . Ekkor – egészen pontosan 2022. november 22-ei hatállyal – az éppen átalakulóban lévő Építési és Beruházási Minisztérium kapta a korábbi ITM közlekedési feladatait, vagyis vele együtt a korábbi NKH maradványait is.
Jelenleg – 2022. december 1-je óta – az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartoznak a közlekedési ügycsoportok, amelyeket a Közlekedési Hatóság (KH) keretében igazgat a minisztérium

Vagyis az NKH nem tűnt el örökre, csak többször is szülőt váltott, majd átkeresztelkedett, ahogy a Wikipédián is olvashatjuk.
Bár mindenki tudja, hogy mit kell érteni a KPM és az NKH kifejezések alatt, ezek használata mára már helytelen. Helyettük a
Közlekedési Hatóság (KH) elnevezés használata javasolt
A hatóság honlapja itt érhető el.
(Epilógus: öröm az ürömben, hogy a Carhubon még mindig kapni történelmi NKH-s WC papírt. Addig csapjatok le rá, amíg el nem fogy!.: a szerk.)


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Traffipax bérlet? Négyszer futott bele ugyanabba a traffiba a gyorshajtó golfos
Szép lassan összegyűjtött egy hatalmas bírságot magának.
- Hírek
A szemed kifolyik: a Mansory megtuningolta a Cybertruckot
Az eleve megosztó Cybertruck kapott 26 colos felniket, temérdek karbont és mindenféle egyéb ízléstelen kiegészítőt.
- Tesztek
Hippiből családapaTeszt: Volkswagen ID.Buzz Pro HT - 2024.
Az ID.Buzzt akarva-akaratlanul őseihez hasonlítják, ami miatt rossz a megítélése, pedig megérdemel egy esélyt.
- Hírek
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
- Hírek
Volkswagen: mi nem csinálunk SUV-t a Sciroccóból!
A vezérigazgató megígérte, hogy nem csinálnak ikonikus modellekből újraélesztést, ha az nem méltó a névre.
- Hírek
Forgalmi változások a Busójárás miatt, korlátozás a 4-es és 8-as főúton
Közlekedési hírek a Busójárás hétvégéjéről.
- Hírek
Rettenetes évet zárt a Maserati, padlón az eladások
A márka jövője továbbra is kérdéses.
- Hírek
Egy éved maradt, hogy megvedd a jelenkor egyik legjobb sportautóját
Az A110 kivezetése után az Alpine tovább halad az elektromos márkává válás útján.
- Technika
50 ezer forintért vette, de lejár a műszaki!MűhelyPRN: Opel Kadett E 1,7D – 1989.
Néhány hónapnyi BKV-bérlet áráért is lehet autót venni, de az biztos, hogy az állapota nem lesz meggyőző. Ez a Kadett elég különleges eset.
- Hírek
Segítségért kiáltanak az amerikai Mitsubishi kereskedések, nagy a baj
A japán gyártó korosodó modelljeit egyre kevésbé veszik, miközben az árak folyamatosan emelkednek.
- Hírek
Végre: jön a Waze az autók műszeregységére
Nagyon rég vártunk erre a funkcióra, most megérkezett.
- Hírek
Túl sok volt a speed, a susnyásban kötött ki a drogos sofőr
Kevesebb speed, kevesebb baleset.
- Hírek
Sebességet vált a MÁV: Szombattól 160-ra gyorsul(hat)nak a vonatok egy elővárosi vasútvonalon
1997 óta nem történt ilyen, de van egy csavar a történetben.
- Hírek
Nem fogynak az elektromos modellek, újra V8-as motort fejleszt a Mercedes
Átértékelték az elektrifikációra vonatkozó stratégiájukat.
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Nepperűző
Kispolgári célszerszámot később bővülő családhoz 2 millióért
Párom vennénk élete első autóját, legfontosabb szempont a megbízhatóság (ígérete) lenne.
- Tesztek
Ha régen minden jobb volt, ez a Te MazdádTeszt: Mazda CX-80 3.3 Skyactiv-D Homura Plus
Hallani a sorhatos dízelmotor hangját és érezni az erejét igazán klasszikusnak mondható érzés. Kevesen adják ezt ma.
- Hírek
Könnyebbé válhat a külföldi autók honosítása, de a megoldás további kérdéseket vet fel
Teljesen megszűnnének a jelenlegi hosszú várólisták, de...
- Hírek
Kína 2024-ben ledominálta a villanyautók globális piacát
Mindezt úgy, hogy az Egyesült Államokban nem értékesíthetnek autót.
- Szerelem
Űrközpont ez, nem autógyár, avagy a Red Bull Racing Milton Keynes-i főhadiszállásán jártunk
Vannak napok, amikor az ember igazán szerencsésnek érzi magát. Ez egy ilyen nap volt.
- Hírek
Már faragja a belépőszintű villanyautóját a Kia
A modell a Picantohoz hasonló szerepet töltene be a márka kínálatában.
- Hírek
Vidámság: jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton
Március első napján olcsóbban tankolhatunk benzint és gázolajat is.
- Közélet
Még rosszabb a helyzet: tovább nőtt a személyautók átlagéletkora Magyarországon
Rekordöregek a kocsik.
- Hírek
Bemutatták a Kia mindenre jó villanyfurgonját
A PV5 variálhatósága olyan, mint egy hagyományos furgoné, a hajtáslánc viszont elektromos.
- Hírek
Isten szeme figyel le rádTC Híradó 2025/02/28 [143.]
A TC Híradóban szó lesz egy állat BMW-ről, az új magyar KRESZ-ről, a Kia EV4-ről és sok másról is.
- Hírek
Érkezik az elektromos Skoda Octavia, de milyen áron?
A Skoda új elektromos modelleket szeretne, az Octavia lehet az egyik.
