Neve elhallgatását kérő olvasónk, akit hívjuk most csak Jocókának egy videóval és némi hozzá kapcsolódó leírással jelentkezett. Szerinte ugyanis a BMW sofőrje veszélyesen előzte meg, annak ellenére, hogy ő is egy kicsit a megengedett sebesség felett száguldott, 47-tel.
Jocóka tehát a negyvenes táblánál átlag magyar autósként 47-tel bandukolt, ami még mindig nem volt elég a hátulról érkező BMW sofőrjének és nem túl elegánsan megelőzte. Ezzel önmagában még nincs is probléma, mindenki a maga szakállára csapatja, ha úgy érzi, hogy a vezetés a vérében van.
A videón azonban - oldalkamera híján - sajnos nem látszik, ahogy olvasónk fogalmaz: jól rámhúzta a kormányt. Következtetni azonban lehet, és az már a felvételeken is látszik, hogy a büntielőzéshez megcélzott forgalmi sáv a teljes belátható szakaszon szabad volt, így semmi sem indokolta a KRESZ szerint előírt biztonságos oldaltávolság kihagyását.
Mit mond a KRESZ az előzésről?
Előzni abban az esetben szabad, ha:
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani.
Azt bátran kijelenthetjük, hogy a megfelelő oldaltávolság, mint jogintézmény garantáltan nem egyeztethető össze azzal, ha a saját forgalmi sávjában előzzük meg az előttünk haladót.
Olvasónk népnevelést vélelmez a büntielőzés mögött, mi pedig most ítélkezni nem akarunk, legyen ez a kommentelők és a bírók reszortja.