Múlt vasárnap lezajlott az év utolsó előtti TC tréningje a Groupama Tanpályán. A vállalkozó szellemű résztvevők gyönyörű napsütésben próbálhatták ki magukat és autójukat a legrázósabb helyzetekben, persze biztonságos körülmények között. Délelőtt a már szokásosnak nevezhető személyautós tréning zajlott: fellocsolt emelkedő és vizes, műgyantás kanyar, a rettegett rántópad, és a változó tapadású, helyenként műgyantás szlalompálya, ahol még az időt is mérik. Délután pedig jött a most először megrendezett és sokak által várva várt SUV-tréning.
Szerencse, hogy a délelőtti etapra odaértem, és volt időm látni a sokféle utcai autót és izgatott arcot. Kezdőtől a haladóig, sportautóstól a friss jogsisig szinte mindenki képviseltette magát a tréningen, ráadásul a nemek aránya sem volt rossz: a harminc résztvevő között öt nő is akadt, ami több, mint a hasonló tréningeken általában. A többségnek ez volt az első tréningje, nem úgy, mint a hobbiterepjárós programra érkezőknek, akik java nem most először járt igazi terepen. De róluk majd később.

A szűnni nem akaró jó idő miatt a többség nyári gumikkal autózott, bár a későbbiekben voltak, akik úgy nyilatkoztak, hogy ez valójában csak megnehezítette a helyzetet. Ha már vezetésoktatóként ott voltam, megkérdeztem néhány sofőrt, hogy érezte magát a vasárnapi összejövetelen, esetleg érte-e meglepetés a saját tudásával, vagy az autójával kapcsolatban.
Norbert egy 25 éves, részben kézműves MGF-fel érkezett
Nemrég óta van nála az autó, először járt vele tréningen. "A csúszós pálya nem volt nehéz - mondja -, de a rántópadon már nem tudtam megfogni az autót, kicsúsztam. Ez az autó középmotoros, nem könnyű neki ez a feladat, nagyon gyorsan válik kontrollálhatatlanná.”

A szlalomot persze élvezte, szerinte egy ilyen alkalom pont arra való, hogy teszteljük az autó határait biztonságos körülmények között. Az ideje 48 másodperc lett, amit egészen jónak ítélt, de szívesen javított volna még rajta. A piros bőr belső egyébként menő, pláne úgy, hogy ő maga készítette.
Kincső a család Hyundai Ioniq-jával érkezett
Apukájával találták a programot, és az győzte meg őket, hogy az árban többféle program is szerepelt, amelyek külön-külön jóval drágábbak lettek volna. Kincső végül még magát is meglepte, mert elég jól ment neki az összes feladat. Bátornak kell lenni egy kicsit - mondja mosolyogva - és feszegetni a saját határaimat is, meg a kocsiét is. A vizes pálya meglepően jól ment, és a rántópadon is mindannyiszor sikerült megtartani a Hyundai-t.

Nem is ijedtél meg tőle? - kérdeztem. Csak egy kicsit, ráadásul kísérleti nyúlként az összes sorban én álltam elsőnek, ami sokszor még ijesztőbb is tud lenni, hiszen nem láttam, hogy a többiek miként oldják meg a feladatot.
Balázs lazán és mosolyogva jött a BMW-vel, hátul gyereküléssel
Sose voltam ilyenen, most is a sógorom hozott el, nem is nagyon tudtam, hogy mire számítsak, csak eljöttem vezetni egy jót, de a vizes pálya rögtön meglepett, hogy olyan lassan vánszorogtam, pedig azt hittem, Tokió drift módjára fogom végezni összevissza pörögve. Ehhez képest megalázóan lassú lett a tempóm, de sebaj, legalább nem csúsztam ki. A második körben már kemény 23 km/h-val hasítottam! - meséli.

A rántópadon is forogtam jó nagyokat, a másodiknál már azt hittem, hogy kiismertem a dolgot, mert mindig ugyanarra fog rántani. Hát volt meglepetés ott is, de a végén már sikerült egyenesben tartanom az autót. A szlalom jó poén, de nem várok semmilyen időt magamtól. Jó idő van, süt a nap, tök jól elvagyok itt - mondja, és csak úgy árad belőle a jó hangulat.
Öröm látni, hogy mindenféle hozzáállással találkozunk: van, aki komoly ambíciókkal érkezik, és van, aki csak élvezi a napsütést. A nehéz helyzetek mindenkit próbára tesznek, de megéri, mert számtalan tanulsággal szolgál egy ilyen nap.
Zsuzsi a férjével együtt érkezett, két autóval jöttek
Első köre a vizes pályán szuperül sikerült az egyéves Kia Ceed volánja mögött. Korábban a Magyar Autóklubnál már járt hasonló tréningen, tehát nem ismeretlen számára a tematika, viszont a rántópad most is kifogott rajta, persze csak elsőre. Egyébként férje ugyanúgy kicsúszott a nem túl rég vásárolt hibrid Lexusszal, és amint mondja, a hátulját meglepően nehéz kordában tartani.

Majd a személyautók hazamentek, helyüket összkerekes SUV-k vették át
Kora délután egy egyórás fejtágítóval kezdődött a speciális SUV tréning, utána pedig az erdőben, majd a hegyes-völgyes-árkos offroad pályán próbálhatták ki összkerékhajtású autóikat és vélt vagy valós képességeiket.

Az összetétel itt már jelentősen átalakult, erre a programra kizárólag férfiak jelentkeztek. De kevesebb lett a poén kedvéért érkező autó is, és jóval több a felkészült, profi sofőr. A jelentkezés egyetlen extra feltétele az összkerékhajtás volt, ezért mi főleg hobbiterepjárókra számítottunk, ennek ellenére végül egész komoly csapat jött össze.
Krisztián egy Jeep Cherokee-val érkezett
Szerencséje volt, egyedül a rántópaddal boldogult csak nehezebben, mert ESP nélkül az már nehéznek bizonyult. Nagyon élveztem az erdei részt, ez egy eredeti feladat volt, ráadásul jó időben nagyon szép az őszi erdő, és örültem neki, hogy így a TC szervezésében jóval kedvezményesebb volt a tréning, mint máshol, és elégedett voltam a szervezéssel is - mondja.

István a Honda CR-V-jét hozta el a tréningre
Sokszorosan tapasztalt sofőr, japán technika, a tulaj korábban autókat is tesztelt, többek között ehhez hasonló cross pályán terepjárókat is. Számtalan egyéb tréningen is részt vett már korábban, sőt oktatóként is tevékenykedett egy időben. A Honda, amivel érkezett, csak a második autója, a hétköznapokban nem ezzel jár. A CR-V egyébként meglepően jól teljesített még nyári gumikkal is, sőt István még egy kicsit sarasabb, nyálkásabb terepnek is örült volna.

Összességében úgy érzem, hogy remek napot zártunk a Groupama tanpályán, a sofőrök arcán pedig jó volt látni az elégedettséggel fűszerezett büszkeséget, hiszen nemcsak ők, de autóik is remekül állták a sarat. A többség külön értékelte, hogy a csomagokban számtalan különböző program szerepelt, így a legkülönfélébb helyzetekben próbálhatták ki saját tudásukat, vagy az autójuk képességeit.
A következő TC tréning 2023.12.09-én lesz a Groupama tanpályán, Mogyoródon. A program ugyanaz, vagyis délelőtt két személyautós tréning, délután pedig SUV. Utóbbira csak 4x4-gyel, és most már lehetőség szerint téli gumival jelentkezzetek.
Kedvet kaptál? Tedd rá a gyújtást még most:
Reggeli személyautó tréning
Délelőtti személyautó tréning
Délutáni 4x4 tréning (csak összkerékkel)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
