Elindultak a zombivá válás útján a levegőért kapkodó európai autómárkák
A Volkswagen döntése, hogy európai üzemeket zár be egyszerre jelenti azt, hogy eljött az igazság pillanata a drágán termelő európai autóiparban és azt, hogy megújulás emberi ára riasztóan nagy lesz.
Első hallásra is rendkívüli a hír, hogy a Volkswagen történetében először gyárbezárásokat tervez Európában, ám ha figyelembe vesszük, hogy ez az egész kontinens autóiparának kétségbeejtő helyzetéről árulkodik, akkor még rosszabb a kép.
Akkora a baj a Volkswagennél, hogy üzembezárások is következhetnek
A szakszervezetek szerint az igazgatótanács megbukott.
Lemaradásban
A VW lépése várhatóan az egész ágazat valamiféle átalakulásának kezdetét jelentheti. A német autóipari konszern éveken át figyelmen kívül hagyta, mekkora kapacitásfelesleg alakult ki gyáraiban, amelyek versenyképessége folyamatosan csökkent. Az igazság pillanatát az ismert körülmények hozták el: kiderült, hogy az elektromos autók gyártásában az amerikai Tesla és főként a kínai autógyártók baromi nagy előnyre tettek szert az európai vállalatokkal szemben.

A VW rájött, milyen komoly a helyzet. Bonyolult geopolitikai viszonyok között élünk, és az országok versenyében Európa enyhén szólva nem a nyerésre álló játékosok között szerepel” – mondta Harald Hendrikse, a Citigroup autóipari elemzője. Az európai újautó-eladások ötödével maradnak el a járvány előtti szinttől, amit nem csupán a Volkswagen érez meg.
Fenntartották a fenntarthatatlant a cégek
Az európai autógyártók, a VW, a Stellantis, a Renault együtt harminc olyan üzemet működtetnek a kontinensen, amelyek nem termelnek profitot – derült ki Bloomberg által idézett adatokból. Ezek közé tartozik a Volkswagen óriási központi bázisa Wolfsburgban, amely Európa legnagyobb autógyártó telephelye.
Az látszik, hogy a kontinens autógyártása kiszolgáltatott a belső égésű motorokkal hajtott autók hanyatlásának. Szemben az Egyesült Államokkal a régióban továbbra is fenntartották a drágán termelő üzemeket a 2008/2009-es gazdasági válság után.
Az elektromos átállás azonban óriási befektetéseket igényel, miközben megszűnt az olcsó orosz energiahordozókra épülő gyártás és megjelentek a rettentő hatékony kínai villanyautós cégek.
Kiábrándítóak az európai autógyártók számai
A végeredmény: ez az ellentmondás nem tartható fenn, nem finanszírozható a jövőben. A pénzpiacok is jelzik ezt. A Volkswagen részvényei a 2015-ös dízelválságot követő mélypontjukon forognak a tőzsdén. A cég júliusban rontotta éves értékesítési előrejelzését, miután az év első felében csökkentek eladásai.Az új modellek bevezetésének költségei a negatív tartományba taszították a cash flow-t szemben az egy évvel korábbi 2,5 milliárd dolláros pozitív adattal. Nem csupán a népautók gyártásán elért profitráta csökkent, hanem a prémium márka az Audi is rosszabbul teljesít ezen a téren, mint amit a német autógyártónál megszoktak.

A Stellantis nettó nyeresége közel felével esett az idei első félévben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Carlos Tavares, a vállalat vezérigazgatója, a költségcsökkentés bajnoka erős nyomás alá került, mert zsugorodik a cég piaci részesedése és a vártnál kisebb a kereslet az olyan nagy ígéretek iránt is, mint a Fiat 500-as elektromos változata. A cég olaszországi üzemeiben több mint harmadával esett a termelés az év első felében. Előkerült egy drámai, de figyelemre méltó ötlet
Az elektromos átállás lassúsága nyomán különös ötlettel állt elő Luca de Meo, a Reanult vezérigazgatója.Azt javasolta, hogy egész Európa autógyártási eszközeit gereblyézzék össze egyetlen óriásvállalatba. A minta az Airbus lenne, amely összefogta a kontinens egyenként versenyképtelen polgári repülőgépeket gyártó vállalatait. A cégvezetőt egyelőre lehurrogták azzal, hogy még a VW átalakítása is iszonyatosan nehéz feladat lesz, hiszen a gyárbezárással együtt járó leépítések nem illeszkednek a cégek vezetőinek és tulajdonosainak azon az ígéreteibe, miszerint az elektromos átállás nem jár majd nagy fájdalmakkal.
Pierre-OliverEssing, a londoni AIR Capital tőketársaság elemzője „riasztónak” látja az feltárulkozó perspektívát.
Egymást követték az ágazatot érő csapások
Az európai villanyautó-gyártást a technológiai lemaradás mellett az is sújtotta, hogy olyan országokban, mint Németország vagy Svédország a kormányok váratlanul visszavonták az elektromos autók vásárlásáttámogató intézkedéseiket.
A német kormány éppen most készül ezt korrigálni legalább a céges autóflották esetén. A nehézségek miatt gyengült a kereslet az elektromos autók iránt Európában, és ez még nem minden.
Óriási adókedvezmény jöhet a németeknél céges villanyautókra
Magyarországra is begyűrűzhetnek a támogatás hatásai.
A befektetők a lassulást látva elvesztették a bizalmukat az európai autógyártó-szektorban. Miért fektetnék a pénzüket az öreg kontinens cégeibe, amikor a Tesla piaci értéke több mint háromszorosa a Volkswagen, a Stellantis és a Renault értékének együtt, és több mint kétszerese a BMW és a Mercedes-Benz együttes értékének. (Források: Bloomberg, CNBC, Reuters)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
