Astrát vennél? Itt a kötelező olvasmány

Mit kell tudni a legnépszerűbb használt autókról? 2. rész

2024.10.28. 05:55

Az Astrákat is szeretik a magyar vásárlók, de az egyik legjobban sikerült "G"-széria utáni "H"-s vagy "J"-sorozatban tartozóknál azért figyelni kell.

  • Jött belőlük is egy csomó az idén külföldről, szám szerint több mint 2400 darab.
  • A kínálat alján 400 ezer alatti, a tetején 2 milliónál drágábbak szerepelnek.
  • A legnépszerűbb importból származó használt autók következő főszereplője, az Astra.
front2

A használtautó-import legnépszerűbb képviselői közül a Ford Focuson túl vagyunk, most a másik két dobogós, a Volkswagen Golf és az Opel Astra közül az utóbbi következik. Az idei év első kilenc hónapjában 2433 darab Astra jött be az országba, 14 éves átlagéletkorral, ezek mellett persze a Golfhoz és a Focushoz hasonlóan a belpiaci példányok is népszerűek. 

400 alól 2 millió fölé

A hasznaltauto.hu-n október közepén több mint 500 darab 2005 és 2015 között gyártott Astrától szeretnének megválni a tulajdonosok. Ebbe a tartományba sorolhatóak a "H"- és a "J"-sorozat autói. 

DSC03599

A legolcsóbbakhoz már 400 ezer forint alatt hozzá lehet jutni. Egyikük már több mint 415 ezer kilométernél tart, az eladó szerint "teszi a dolgát". A túloldalon található Astrákat 2 millió forintnál magasabb áron kínálják, például az a 2010-ben készült, turbós Irmscher optikai tuningos példány, amely eddig 149 ezer kilométert ment, most 2,25 millióért elhozható. 

Ahogy a Focusnál, az Astránál is van vonatkozó MűhelyPRN-adásunk. Mégpedig 2021 novemberéből, amelyben egy 2013-ban gyártott Opel Astra Sport Tourert (kombi) vizsgáltak át az avalonos szakemberek. 

Az Astra J-sorozatába tartozó autó a Becsületesnepper szerint már akkor is nagyon kelendő volt. Az "Opel, sosem kop el" mondást azért érdemes fenntartásokkal kezelni, mert ez az autó már képes erre.

Probléma az autóval, hogy a valós tömege gyakran nem stimmel a hivatalos adatokkal, motorváltozatoktól függően 120-150-200 kilós differencia is lehet. 

Túl a csúcson

Balló Marci kollégánk, a Nepperűző rovat menedzselője az Astra J-sorozatáról azt írta

A J-széria viszont már nem rossz autó, a korábbi, H-hoz képest. A vásárlók használtan is rajonganak érte. Az érezhető fejlődés mellett azért abban is biztos vagyok, hogy hazánkban, az Opel kombikat övező általános bizalom is közrejátszik sikerében. Szerintem egy kicsit unalmas, de ezt nem róhatjuk fel neki, hiszen ez alapvető Opel-tulajdonság és a márkahívőket ez nem érdekli. A szívó benzinesek a már megszokott olajfogyasztást leszámítva jól bírják a strapát, de a magas önsúly miatt lassúak és sokat esznek. A J-sorozatú Astrák utasterében több gomb van, mint egy átlag qwerty billentyűzeten. Ezeket érdemes még az elindulás előtt memorizálni, különben garantáltan elüt majd valakit, mire megtalálja a kívánt kapcsolót.

Az Astra-vonalat érdemes a csúcson befejezni, ez a "G"-széria tagjait jelenti. Számos szempontból a legjobban sikerült Opelek egyike, hiszen tartós, biztonságos és az összeszerelés minőségére sem lehet igazán panasz, vagyis egy korrekt autó, ami 1998 óta(!) formálja a hazai utcaképet. 

Sajnos ez már nem mondható el őszintén a "H" szériáról, mivel a tapasztalatok azt mutatják, hogy lényegesen több a szívás velük, mint elődjeivel. A hibák java az elektromos rendszert érinti, de a motorproblémák sem ritkák, sőt az utastér sem lett túl tartós, a karosszéria is rozsdásodik, ráadásul a vonalzóval rajzolt formavilág is viszonylag gyorsan kiment a divatból. Oké, oké, az utóbbi szubjektív és nyilván van, akinek meg ez tetszik.

Marci álláspontja azóta nem változott: A "G" széria 1997-ben korát megelőző technikát és kényelmet nyújtott, formavilága pedig még ma sem ment ki a divatból, hiszen megjelenése után 27 évvel még mindig formálja a hazai utcaképet, és még mindig akadnak csinosnak tűnő példányok a magyar vásárlók igényeinek megfelelő felszereltséggel. 

Vele szemben a "H" Astra minden szempontból egy valódi fos. Nem is szép, nem is megbízható, se nem tartós, de cserébe legalább rohad, és az árát sem tartja. Korábban még elvoltam vele, ma már viszont úgy gondolom, hogy vásárlóként a legjobb átugrani a H-t, és a "J" Astrára ugrani egyből, már ha megengedik az anyagiak. A J Astrát továbbra is kedvelik a vásárlók, és akár nagy jövő is állhatna még előtte a használtautó-piacon, ha nem jönne képbe a trónt hamarosan elfoglaló "K" széria, amit napok alatt eladunk a telepen, hiszen egyre megfizethetőbb a tömegek számára, formavilága pedig még frissebb, mint predecesszorának. 

Astrát jelenleg a biztonsági játékosok vesznek, akik a praktikumot, az olcsó szervizelést és a relatív megbízhatóságot preferálják, de ez idővel változni fog, ahogy a PSA motorjával szerelt Opelek is egyre olcsóbbak lesznek, mert azokat már csak a hazárdjátékosok választják majd, köszönhetően a széthulló ezerkettes, háromhengeres gyötrelmeiknek.