A szerencsés, általánosan szépnek találtatott autók tízes listája a Fiat Grande Puntóval kezdődik. Aztán jön néhány angol, mint a raliszakírónknak oly' kellemes perceket szerző Range Rover Sport , és az általunk érdemben sose tesztelt Jaguárok, az X Type dízel és az XJ.
A Mazda 6 formáit mi már jobban megunhattuk, mint az Autószalon látogatói, hiszen a szavazáson az összkerekes, 260 lóerős turbóváltozat 2,31 századdal 43. helyen végzett, mivel azonban ugye ez egy rondasági verseny, inkább hátulról olvassuk a helyezést, így ő a 6. legszebb.
A Lexus GS-t mi vártuk a legkevésbé pontszerző helyre. Nem rossz, nem rossz, de pont ez az, aminek szigorúan a középmezőnyben volna a helye. A Volvo C70-et sokkal inkább értjük; egy alapvetően szép formavilágú márka rég várt új modellje, ráadásul kabrió. És Pininfarina.
Bronzérmes az új Corvette C6 - csak a pontozók figyelmének lankadása eredményezhette, hogy ne egy ilyen tradicionális, dögös szépség legyen a rondasági verseny utolsó helyezettje. Mégse lehetett véletlen, hiszen két teljes tizeddel kapott ki az első (rondaságilag utolsó) helyezettől, ami, kapaszkodjanak meg, az új Lexus IS! Hogy az ördögbe, már megbocsássanak?
A Lexust velünk együtt sokan szeretik. De nem a szépségéért; a Lexusnál a forma csak szükséges rossz, púp a gyártó hátán, ha megtehetnék, nem is lenne formája, és a Toyota csúcsmárkája kizárólag láthatatlan autókból állna. A Peugeot 907-est a többi, megvehető szériaautóval szembeküldeni sportszerűtlenség volt, hiszen tanulmányautóból szépet csinálni talán még a Ssangyong is tud. Na jó, ők nem, de a többiek igen.
Autószalon Rondái-szavazás eredménye
1. | -3,10 | SsangYong Rodius | 4537 | ||
2. | -1,74 | Chevrolet Aveo | 4767 | ||
3. | -1,55 | Tata Indica és Indigo | 4324 | ||
4. | -1,36 | Kia Picanto dízel | 4271 | ||
5. | -1,04 | Kia Rio | 4286 | ||
6. | -0,64 | Nissan Note | 4172 | ||
7. | -0,62 | Peugeot 1007 | 4272 | ||
8. | -0,35 | SsangYong Kyron | 4374 | ||
9. | -0,23 | Kolini törpetrió | 4319 | ||
10. | -0,17 | Chevrolet Lacetti WTCC + | 4803 | ||
11. | -0,09 | Nissan Micra C+C | 4204 | ||
12. | -0,06 | Cadillac SRX | 4808 | ||
13. | 0,03 | Nissan Micra 160 SR | 4191 | ||
14. | 0,06 | Hyundai Grandeur | 4234 | ||
15. | 0,26 | Hyundai Tucson | 4230 | ||
16. | 0,28 | Honda City | 4885 | ||
17. | 0,40 | Renault Clio III | 4504 | ||
18. | 0,64 | Renault Wind | 4381 | ||
19. | 0,67 | Fiat Croma | 4929 | ||
20. | 0,69 | Suzuki Grand Vitara | 4495 | ||
21. | 0,93 | Cadillac STS | 4810 | ||
22. | 0,97 | Cadillac CTS | 4864 | ||
23. | 1,18 | Toyota Yaris | 4524 | ||
24. | 1,25 | Cadillac XLR | 4794 | ||
25. | 1,41 | Saab 9 7X | 4431 | ||
26. | 1,46 | Toyota Prius | 4524 | ||
27. | 1,63 | Opel Astra Twin Top | 4281 | ||
28. | 1,63 | Honda Civic Hybrid | 4415 | ||
29. | 1,69 | Honda Civic 5 ajtós | 5309 | ||
30. | 1,74 | Opel Astra GTC Panorama | 4331 | ||
31. | 1,77 | Land Rover Discovery3 | 4400 | ||
32. | 1,77 | Suzuki Swift dízel és sport | 4675 | ||
33. | 1,82 | Lotus Elise 111R | 4343 | ||
34. | 1,83 | Opel Antara | 4379 | ||
35. | 1,93 | Citroën C6 | 5082 | ||
36. | 1,97 | Mazda MX-5 | 4320 | ||
37. | 2,03 | Saab 9 5 | 4520 | ||
38. | 2,05 | Lexus RX400h | 4326 | ||
39. | 2,08 | Fiat Grande Punto | 5114 | ||
40. | 2,17 | Land Rover - Range Rover Sport | 4436 | ||
41. | 2,28 | Jaguar X-Type 2.2D | 4420 | ||
42. | 2,31 | Jaguar XJ dízel | 4382 | ||
43. | 2,32 | Mazda6 MPS | 4298 | ||
44. | 2,59 | Lexus GS | 4536 | ||
45. | 2,67 | Volvo C70 | 4702 | ||
46. | 2,84 | Corvette | 5007 | ||
47. | 2,84 | Peugeot 907 | 4627 | ||
48. | 3,03 | Lexus IS | 4687 |