A dologban az a szép, hogy 1999. április 12. óta a rendőrség gyakorlatilag semmit nem mondott az ügyről, a szolgálati szent tehénre, a nyomozás érdekére hivatkozva. Ezek szerint a titkolózás nem igazán ütős nyomozati cselekmény, illetve önmagában hatástalan. Annak idején ügyesen titkolták, miért láttak a szemtanúk Hondát és Suzukit, ugyanakkor miért vizsgál a rendőrség egy Kawasakit. Meg ugye, a kérdés, ki bugázta meg a lóvét, ami az autóban volt, és amit a kiérkező mentősök még láttak, de a rendőrségi jegyzőkönyvben már csak pár tízezres szerepelt. És hogy kié volt a helyszínen talált bukósisak.
Seres Zoltán és Sforna Nazzareno késő délelőtt Kecskemét közelében üzleti megbeszélést folytatott egy előttünk ismeretlen harmadik féllel. Miután végeztek, a Bentley és az olasz BMW-je a fővárosba tartott. Előbbiben Seres vezetett, Nazzareno az utasülésen, a tolmács K. Pál pedig a hátsó ülésen, középen utazott. A Bentleyt két nem magyar állampolgárságú férfi követte a BMW-vel. Amennyire tudni lehet, annak a Kisorosziban található lovardának a meglátogatása, ami alig négy hónapja tartozott Seres érdekeltségi körébe, ahol bértartásban gondozták kedvenc lovát és ahol a közelmúltban gyakran töltötte idejét, nem szerepelt programjukban: a főváros felé tartva döntöttek úgy, hogy arrafelé veszik az irányt.
További érdekességek
Nézegettem a Bentleyt áruló kereskedés honlapját, és egyszerre csak találtam rajta egy, nem is tudom, minek nevezzem, mondjuk kincset. Hű, a Csikós tutira megvenné: Vauxhall Victor, 200 ezerért. Aztán persze a Csikós tényleg meg akarta már egyszer venni ezt a konkrét autót, de mivel papíron nincs az országban, az még egy szép és költséges szopássorozat lenne, míg legálisan autózhatna vele.
Van ugyanott egy szép rózsaszín Taunus kupé, szintén előnyös áron, veterán előminősítéssel. A Csikóssal végképp nem érdemes ábrándozni: már mondja is, hogy nincs rajta rendszám, jogilag tehát az autó nincs az országban. A veterán-előminősítés meg pont annyit jelent, hogy megindult a forgalomba helyezési eljárás, és mivel ez a metálrózsaszín egy nemlétező Taunus-árnyalat, rögtön egy kiadós fényezéssel indulna a híradó. Zárásként azért Csikós kolléga biztosított róla, hogy egyszer mindenképpen felújít majd egy ilyen taunust. AS tekintetét látva nincsenek is kétségeim.
A sok telefonálgatás meg különböző válaszokra várás közben a Bentley egyszerre csak eltűnt a hasznaltauto.hu-ról. Aztán néztem megint a kisscar.hu-t, ott megvan. Sikerült is beszélni a Kisscar főnökével, és igen, megvan a Bentley, bár le van foglalózva. Ez már a második vevő, aki leteszi a foglalót, mert egynek már nem jött össze, be is bukta a zálogot, pedig udvariasan vártak rá egy hónapot. Viszont legalább kiderült, hol állt a Bentley hét évet. A rendőrség ugye még 1999-ben visszaadta.
Utána az özvegy meg akarta csináltatni, de nyilván rájöttek, hogy ez azért nem olyan egyszerű, eladták hát egy ismerős Kft-jének, de valahogy nekik is úgy jött ki a lépés, hogy nem tudták megcsináltatni. Akkor aztán eladták a Kisscar-nak, aki meg most úgy néz ki, megint eladta valakinek. Persze a hasznaltauto.hu-n még mindig ott van, csak ár nélkül: korábban is az tévesztett meg, hogy átrakták az ár nélküli kategóriába, azok pedig automatikusan a lista végére kerülnek.
Kíváncsi lennék, ki vesz két és fél millióért másfél tonna különleges brit acélt, beláthatatlan szívást és további költséget a hiányzó alkatrészek előteremtésével. Nem beszélve a… hogy is mondjam… nem teljesen pozitív karmáról?