A Peugeot fölény elszállt, de a győzelem a családban maradt: hármas Citroën befutó. A magyar különítmény remekül szerepelt, de a technika ismét beleugatott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Alig több mint két hónap telt el a
legutóbbi rali VB futam óta, és mégis mintha egy teljesen másik mezőny vágott
volna neki a Monte-Carlo ralinak. Hát persze, hiszen nem csak a két
hónap múlt el, hanem a tavalyi szezon is.
A csapatok, és a pilóták átrendezték soraikat, szponzoraikat
és így újult erővel kezdték meg az idei szezont. Ez a szezonkezdet
pedig nekünk magyaroknak is ígéretesen indult, hiszen a honi
bajnokságot megelőzve mindjárt ezen a világbajnoki futamon
szurkolhattunk egy hazai párosnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szabó Gergő és Köhler Zoltán, no meg a Toyota Corolla WRC neve
meglepetésként tűnt fel a nevezési listán, de aztán mikor
megtudtuk a részleteket , a meglepődést az izgatottság váltotta
fel. Vajon mire lesznek elegek a nagyok között? Az egyik népszerű
ralis honlapon az olvasók
elsöprő fölénnyel szavaztak arra, hogy Gergőék "Tisztes
helytállással bejutnak a célig".
![]() |
|
![]() |
![]() |
De vessünk egy pillantást a nagy nevek elhelyezkedésére is. A VB
címvédő, Peugeot csapatnál nem sok minden változott, mármint a
felállást tekintve, mert a
színük kipirult rendesen . Az állandó két versenyző Grönholm, és
Burns mellett most a Panizzi testvérek is esélyt kaptak. A Subaru
előrántotta a lepel alól a legújabb fejlesztésű WRC-jét, melynek
már a fazonja is kicsit szemkímélőbb, a hátsó szpojlere pedig
egyszerűen lenyűgöző. A pilóták maradtak, Solberg és Mäkinen, bár
ez utóbbi
már most bejelentette, hogy a szezon végén nyugdíjazását fogja
kérni. No, meg azt is, hogy természetesen az ötödik VB címmel
szeretne visszavonulni. Nos, nagy szavak ezek egy olyan
versenyzőtől, aki pont egy éve nyert utoljára futamot, a célba
érkezések számát már nem is említve.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eddig menőnek számított Ford csapat elvesztette mindkét aduját.
Elhagyta őket Colin McRae, és Carlos Sainz is. Valamint még néhány
anyagi támogató is, ahogy azt az autók színéből leszűrhettük. Nincs
miért sirdogálni az eseten, hatalmas fejlesztést ígérnek, így
inkább reménykedjünk, és ne temessük még a Focus WRC-t.
A két hűtlen pilóta pedig Citroënékhez szerződött, akik most
először neveztek a teljes szezonra, és a két versenyző
szerződtetésével bebizonyították, hogy komolyan is gondolják a
dolgot. A kisebb csapatoknál, mint a Hyundai, és a Skoda nem sok
minden változott. Talán annyi, hogy Skoda kormányt kapott a kezébe
Auriol, és a csapat mellé szegődött a Shell, így kenőanyag
problémáik valószinűleg nem lesznek, bár eddig se azzal volt a baj.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1400 km össztávú verseny első lépései még csütörtökön
megtörténtek. A magyar különítményesek az első nap kiválóan
bizonyítottak, és egyáltalán nem látszott, hogy felkészültségben
hátrányt szenvednének. 82. versenyző-párosként rajtszámozták őket
(a rajtszámuk a gyári-privát megkülönböztetés miatt 104-es volt),
de
már a csütörtök esti rajtceremóniánál kiderült, hogy a
Super1600-as autók elé vették őket, így a 41. helyről
kezdhették a futamot. Az első gyorson a 20. időt villantották, ami
lenyűgöző.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A pálya ördöge azonban a szokásokhoz híven ismét a Peugeot lett.
Grönholm megmutatta ki a főnök. A második gyorson közel 30(!)
másodpercet dobott a másodikként célba érő McRae nyakába, és
egyáltalán: az első helyet ki sem adta a kezéből egész nap. Mögötte
azonban tülekedtek rendesen. Végre úgy tűnik, az oroszlános gépek
fölénye kicsit alábbhagyott. A három Citroën és
a két Subaru is ott tülekedett egymás mögött. Burns
Peugeot-ja valahogy megint hátrébb szorult, pedig tudjuk, hogy ő is
tud valamit. Aszfaltmenő Panizziék pedig ekkor még a hóval
küzdöttek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gergőék pedig az előttük haladó svájci illetőségű Corollával.
Mivel az egy keresztbefordulással
elállta az utat, jó 3 percre feltartva a mögötte érkezőket,
köztük a mieinket is. Ezután még jött egy defekt is, de ez meg
sem kottyant nekik, a nap végére a 19. helyen álltak, legjobb
idejük a hatodik gyorson bemutatott 15. volt. Gratula. Eközben az
élen egyre jobban látszódott, hogy a Citroën nagyon ott van.
Grönholm előnye lassacskán fogyatkozott, ahogy először csak Loeb,
majd később McRae is tudott szakaszgyőzelmet felmutatni. Sőt, még
Sainz is megelőzte őt a 6. gyorson. Ezt azonban a Subarusok nem
érhették meg, mivel még az 5. gyorson egyöntetűen lecsúsztak az
útról, és elköszöntek.
