A gyönyörű céldobogó

2003.01.27. 14:39

 
   
   

Szombaton aztán fordult a kocka, bár az első gyorsot biztonsági okok miatt törölték, így háromra fogyatkozott a napi feladat. Ezeket azonban mind-mind a citromosok nyerték, szépen megosztva. Először Loeb kettőt, végül az öreg Sanyi bácsi is kapott egyet. A Peugeot-k pedig szinte teljesen kikerültek a képből. Grönholm eltalált egy sziklát, és harminc perc - iszonyat - hátránnyal eredet a mezőny után tök utolsóként. Mire számított? Nem értem.

 
   
 

Panizzi sem járt sokkal jobban. Először egy GPS-es hibázás miatt kapott 1 perc büntit - valószinűleg félre állt pisilni, és ez már útvonalelhagyásnak számít, majd rossz gumit választott, és még hátrébb csúszott. Végül egészségügyi bajaira hivatkozva feladta a versenyt. Hogy magas vérnyomás vagy hasmenés volt a gond, sosem tudjuk meg. Burns az előző napi eredményéből élt egész nap. A 7-10 helyek között autózott, így a nap végére már csak 5. helyen állt, három és fél perc hátránnyal. És Gergőék számára sem hozott további sikereket a szombat. Utoljára még nyomtak egy 18. időt a napi első gyorson, aztán a Corolla hajtásának meghibásodása miatt fel kellett adniuk. Vazze - egy ország ralis közönségének szentségelésétől visszhangzott a hétvége.

 
   
   

Vasárnap aztán Sainz rátett még egy lapáttal a meglepetés csomagra. Az első gyorsot McRae nyerte, mögötte Loeb futott be. Grönholmot szinte meg se kell említeni, hiszen hiába lett harmadik, hátránya fényévekre vetette vissza. A második gyorsot a két Fordos fiú, Martin és Duval repülte át a leggyorsabban, mögöttük Burns próbált visszakapaszkodni. A Citroënek valamit becumizhattak, hiszen egyöntetűleg gyengélkedtek. Még Schwarz Hunyadija, és Auriol is megelőzte őket. Így aztán az a helyzet állt elő, hogy az egy perc előnnyel az élen álló Loeb-öt nem tudták már megszorongatni, de még a második helyen tanyázó McRae is közel 45 másodpercnyi nyugalmat kapott. A harmadik helyért azonban még folyt a harc.

 
   
 

Az ominózus 12. gyors után Martin állt ott. Sainz megnyugtatta a francia csapat vezetőit, hogy nem csináltak vele rossz üzletet. Az utolsó előtti gyorsot megnyerve, közel 5 másodpercet faragott le Martinnal szembeni hátrányából. És ezután jött az, amit a fiataloknak (és Colin McRae-nek is) még jócskán kell gyakorolniuk. A hidegvér. Sainz hátránya már 3 másodperc körüli volt, mikor nekivágott az ucsó szakasznak. Mások ilyenkor lenyugodnak, lassan végig poroszkálnak, nehogy még a meglevő pozíciójukat is elveszítsék (vagy épp esnek egy hatalmasat 'alá McRash).

 
   
   

A spanyol viszont elővette jó pár évvel ezelőtti énjét, és ezt a gyorsot is megnyerve hat másodpercet vert Martinra. Így a három másodperc hátrányból, ugyanennyi előny lett, és a dobogó harmadik fokára is Citroënes versenyző állhatott. Ilyet láttunk már Peugeot-val, de most mégis szebb lett a kép. Elemzésre, meg okok fejtegetésére nem pazaroljuk az időt. Ez még csak az első verseny volt, majd év közepén vonunk le tanulságokat, most még túl korai...

 
  Verseny végeredménye
 
  1. LOEB-ELENA Citroen 4h29'11"400 85.3 km/h
2. McRAE-RINGER Citroen 4h29'49"500
3. SAINZ-MARTI Citroen 4h30'03"600
4. MARTIN-PARK Ford 4h30'06"900
5. BURNS-REID Peugeot 4h32'27"900
6. ROBERT-BEDON Peugeot 4h34'28"100
7. DUVAL-FORTIN Ford 4h34'28"500
8. SCHWARZ-HIEMER Hyundai 4h35'53"700
9. AURIOL-GIRAUDET Skoda 4h36'25"200
10. KRESTA-HULKA Peugeot 4h37'02"300
11. WARMBOLD-PRICE Ford 4h54'13"300
12. BURRI-HOFMANN Toyota 4h55'16"600
13. GRONHOLM-RAUTIA Peugeot 5h02'43"200
14. JEAN-JOSEPH-BOY Renault 5h09'19"600
15. BOLAND-REGAN Subaru 5h11'46"500
16. ROUX-CORTHAY Ford 5h11'54"300
17. TIRABASSI-RENUC Renault 5h12'36"100
18. KATAJAMAKI-MIIK Volkswagen 5h15'57"800
19. LIGATO-GARCIA Fiat 5h17'52"800
20. BROCCOLI-GIRELL Opel 5h20'02"900
21. AAVA-SIKK Suzuki 5h21'24"700
22. CECCATO-DOTTA Fiat 5h21'56"300
23. SEBALJ-KLINC Renault 5h25'00"000
24. BALDACCI-BERNAC Fiat 5h27'49"900
25. HARRACH-KOLBACH Ford 5h31'43"400
26. CECCHETTINI-MUZ Fiat 5h32'02"400
27. FEGHALI-MATAR Ford 5h33'17"700
28. DONCHEV-MANOLOVPeugeot 5h35'25"500
29. ERRANI-CASADIO Skoda 5h39'15"900
30. MEEKE-PATTERSON Opel 5h45'50"200
 
  VB állása
 
  Sébastien LOEB 10
Colin McRAE 8
Carlos SAINZ 6
Markko MARTIN 5
Richard BURNS 4
Cédric ROBERT 3
François DUVAL 2
Armin SCHWARZ 1


CITROËN 18
FORD 10
PEUGEOT 6
HYUNDAI 3
SKODA 2
 
 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.