Nem igazán ritka, nem is különösebben makulátlan állapotú és kilométerből is van benne közel 160 ezernyi, csak éppen mérföldben, valamint jobbkormányos, mellé pedig rongyból van a teteje. Az E36-os kabriója ráadásul még nem is adja azt a merevséget, amit a későbbi generációk már messze sokkal jobban tudnak, mely a hengerenkénti pillangószelepes sportmotor húzása mellett lehet, hogy levon kicsit az élményből.
Kékre fényezték a féknyergeit és a 17 colos felnik kupakját is kicserélték monokróm színvilágúra, mely szintén nem passzol az eredetiséghez. Érintőképernyős JVC hifi van benne és a kézifék karja sem passzol a képbe. Szerencsére egyik sem visszafordíthatatlan átalakítás, ahogyan a kopott és néhol repedezett világosszürke bőrbelsőt is újszerűvé varázsolja egy szakember. Aztán már csak a kék farmereket kell eltenni a sportülések közeléből. Ezt az autót szinte négyévszakosra lehet szerelni a mellékelt keménytetővel, ha valakinek ez volna a perverziója.
1990-ben a harmadik generációs 3-as BMW egészen modernnek hatott a korábbiakhoz képest, hiszen a fényszórói közös bura alá költöztek, a lökhárítók beleolvadtak a karosszériába és összességében egy modernebb autó hatását kelti, mint az E30-as. A négyhengeres motorral szerelt, háromajtós Compact belépőmodelltől egészen eddig az M3 kabrióig terjedt a skála, közötte pedig volt szedán, kombi és kupé is.
S50-es kódú 3,2 literes sorhatosa 7400-as fordulaton adja le picit több mint 320 lóerős teljesítményét, közben pedig gyönyörűen trombitál, amit a tető hiánya miatt intenzívebben hallani. Adott a kézi váltó és a hátsókerék-hajtás, a 6 másodperc körüli gyorsulása pedig csak egy adat, de a vezethetőségét annyira díjazták, hogy a forgalmazás minden évében ott volt a Car and Driver 10-es listáján a legjobbak között.
10500 angol fontért csaptak le az autóra, amit frissen cserélt olajokkal és szűrőkkel adnak át. Lehet, hogy vannak rajta kőfelverődések, karcok, kis horpadások is, de egyszerre van benne a gondtalanság ígérete és a gondozás igénye, ami ideális hétvégi autót varázsol belőle.
Visszapillantó
Nézegetnél még M3-asokat? Itt van rögtön három a legelsőtől a legjobbig!