Nem ez az M3-asok csúcsa, de van miért kívánni

2022.01.03. 13:43

Nem igazán ritka, nem is különösebben makulátlan állapotú és kilométerből is van benne közel 160 ezernyi, csak éppen mérföldben, valamint jobbkormányos, mellé pedig rongyból van a teteje. Az E36-os kabriója ráadásul még nem is adja azt a merevséget, amit a későbbi generációk már messze sokkal jobban tudnak, mely a hengerenkénti pillangószelepes sportmotor húzása mellett lehet, hogy levon kicsit az élményből.

Kékre fényezték a féknyergeit és a 17 colos felnik kupakját is kicserélték monokróm színvilágúra, mely szintén nem passzol az eredetiséghez. Érintőképernyős JVC hifi van benne és a kézifék karja sem passzol a képbe. Szerencsére egyik sem visszafordíthatatlan átalakítás, ahogyan a kopott és néhol repedezett világosszürke bőrbelsőt is újszerűvé varázsolja egy szakember. Aztán már csak a kék farmereket kell eltenni a sportülések közeléből. Ezt az autót szinte négyévszakosra lehet szerelni a mellékelt keménytetővel, ha valakinek ez volna a perverziója.

1990-ben a harmadik generációs 3-as BMW egészen modernnek hatott a korábbiakhoz képest, hiszen a fényszórói közös bura alá költöztek, a lökhárítók beleolvadtak a karosszériába és összességében egy modernebb autó hatását kelti, mint az E30-as. A négyhengeres motorral szerelt, háromajtós Compact belépőmodelltől egészen eddig az M3 kabrióig terjedt a skála, közötte pedig volt szedán, kombi és kupé is.

S50-es kódú 3,2 literes sorhatosa 7400-as fordulaton adja le picit több mint 320 lóerős teljesítményét, közben pedig gyönyörűen trombitál, amit a tető hiánya miatt intenzívebben hallani. Adott a kézi váltó és a hátsókerék-hajtás, a 6 másodperc körüli  gyorsulása pedig csak egy adat, de a vezethetőségét annyira díjazták, hogy a forgalmazás minden évében ott volt a Car and Driver 10-es listáján a legjobbak között.

10500 angol fontért csaptak le az autóra, amit frissen cserélt olajokkal és szűrőkkel adnak át. Lehet, hogy vannak rajta kőfelverődések, karcok, kis horpadások is, de egyszerre van benne a gondtalanság ígérete és a gondozás igénye, ami ideális hétvégi autót varázsol belőle.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

 Nézegetnél még M3-asokat? Itt van rögtön három a legelsőtől a legjobbig!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.