Valószínűleg az első Ferrari, amelyben valóban élvezni lehetett a rádió hallgatást - egyesek így vélekedtek az 1966-os Genfi Autószalonon bemutatott 330-asról, mely a korábbiaknál jobb vezethetőséget, egyszerűbb kezelhetőséget és csendesebb utasteret adott. Ahogyan az ‘50-es évektől a legtöbb Ferrarit, úgy ezt a modellt is a Pininfarina stúdió rajzolta, de mind közül ez a negyedik megépített darab egy kicsit jobban kötődik a formatervezőhöz.
1966 júliusában készült el a 8727-es alvázszámú 330 GTC, mely eredetileg nem különbözött a többitől, ám ezt maga Sergio Pininfarina vásárolta meg, hogy a modell jövőbeli változatainak fejlesztési és tervezési folyamatait segítse. Mechanikailag a 330 GTC maradt az eredeti, tehát rövid tengelytávú, hátul is független felfüggesztéses autó, melynek orrában a Colombo V12-es 4,0 literes változata van 300 lóerővel.
Pininfarina az autó részletein dolgozott, ezért az utastér Bleu Vaumol bőrkárpitja helyett világoskék szövettel varrták újra, hogy az olasz nyári napsütésben se hevüljön ülhetetlenre a kabin. A forróságban kevésbé izzasztó, hidegben pedig kellemesebb szövetkárpitozás később választható opció lett. A fűtésvezérlőket diszkrétebb karokra cserélték benne, ez a megoldás a 365 GTC-ben jelent meg később. Sárvédőn elhelyezett kopoltyúk helyett a gépháztetőn át is távozik a motor hője, mely hatékonyabb megoldásnak bizonyult a korábbinál.
Néhány apróság pedig megmaradt a kísérlet szintjén és egyik későbbi modellben sem tűntek fel, mint például a pillangóablakok nyitására szolgáló új mechanizmus vagy a ruhaakasztók. Süllyesztett a hamutartó és a kormánykerék is egyedi, ahogyan az elektromos ablakok kapcsolóit sem használták fel.
Mind közül a legérdekesebb elem a 330 GTC Speciale-n a Supervis nevű bukólámpa páros. Ezt a ködlámpát egy gombbal aktiválhatja a vezető és eredetileg a Superfast I koncepcióautóhoz tervezte Aldo Brovarone. 1967 júliusában Pininfarina eladta az autót, ezt követően több tulajdonost is megjárt, ezüstre festették, az utasterét pedig újra bőr kárpit borította, de még a különleges bukólámpát is eltüntették róla.
1999-ben Steve Moal karosszériaépítő készítette el újra a ködlámpákat egy 365 Californiáét felhasználva. Utána újra visszakapta az eredeti Blu Scuro nevű sötétkék árnyalatot, de a beltérhez már szövet helyett az elegánsabb barna bőrt választották, de még így is most van a legközelebb ahhoz, ahogyan Sergio Pininfarina hagyta.