Nagyobb, kényelmesebb, modernebb és persze, gyorsabb utódra volt szükség a 356-os után, erre született az eredetileg 901-es név alatt futó, már hathengeres motorral szerelt Porsche sportautó. Bemutatója után a Peugeot jelezte, hogy a három számból álló típusnevek, középen nullával az ő vadászterületük, így aztán a Porsche tovább mozdul és megszületett a 911-es. Ezen kívül nem maradhatott el a belépőmodell sem, mely a 902 helyett a 912 nevet kapta.

1962-ben a vezetőség hat darab prototípus megépítésére adott engedélyt, hogy kifejlesszék a kifutó 356SC-vel arányos árszínvonalú, négyhengeres modellt. Jelentősen csökkentették a költségeket ezzel a megoldással, hiszen a már meglévő új karosszériába az eddigi modellhez használt hajtást pakolták bele. A hat tesztelésre épített autó közül csak négy maradt fenn, ezek közül az egyik ez a 13415-ös sorozatszámú 912-es kifejezetten amerikai tesztelésekre épült.
1965. júliusban szervezett a Porsche gyárlátogatást az amerikai márkakereskedőknek, ahol szintén látható volt az autó. A próbaöszvér és bemutatóautó státusz végén 1966. augusztus 25-én adták el az autót Stuttgartban. Eredetileg alkatrésznek vásárolta tulajdonosa, de feltűnt neki az ötjegyű sorozatszám, ezért elkezdett az autó múltjában kutakodni, a Porsche archívumától származó dokumentumok után pedig egyértelmű volt, hogy egy átlagos 912-nél különlegesebbet talált. Az iratokban szerepelt, hogy ez egy 1965-ös 356B/912 kupé prototípus, továbbá a motorszám, mely szintén egyezik.
Váltója a 911-es ötsebességes kézijének a négygangos változata, az ajtózsanérjai alumíniumból készültek, még nem a végleges első futómű van alatta és a műszerfal betétjét a karosszéria színére fényezték. A sorozatgyártásba kerülő megoldások mellett tehát bőven akadnak benne kísérleti alkatrészek is. Éppen ezért a felújításkor a szétszerelés és a helyreállítás folyamata szigorú protokoll szerint zajlott. Minden egyes darabot gondosan megvizsgáltak és katalogizáltak, hogy eredeti formájában restaurálhassák.
Nem csak az elefántcsont fehér fényezés és a fekete műbőrrel kárpitozott beltér lett tökéletes, de még a karosszéria réseire is odafigyeltek. A 2014-es Porsche Parade Concours-on Zuffenhausen-díjjal jutalmazták (297,4 pontot ért el a maximális 300-ból), az értéke pedig félmillió dollár közelében jár.
Visszapillantó
Ha nem volt elég a Porsche, akkor nézz meg egy videót a mai belépőről!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
