Nagyobb, kényelmesebb, modernebb és persze, gyorsabb utódra volt szükség a 356-os után, erre született az eredetileg 901-es név alatt futó, már hathengeres motorral szerelt Porsche sportautó. Bemutatója után a Peugeot jelezte, hogy a három számból álló típusnevek, középen nullával az ő vadászterületük, így aztán a Porsche tovább mozdul és megszületett a 911-es. Ezen kívül nem maradhatott el a belépőmodell sem, mely a 902 helyett a 912 nevet kapta.
1962-ben a vezetőség hat darab prototípus megépítésére adott engedélyt, hogy kifejlesszék a kifutó 356SC-vel arányos árszínvonalú, négyhengeres modellt. Jelentősen csökkentették a költségeket ezzel a megoldással, hiszen a már meglévő új karosszériába az eddigi modellhez használt hajtást pakolták bele. A hat tesztelésre épített autó közül csak négy maradt fenn, ezek közül az egyik ez a 13415-ös sorozatszámú 912-es kifejezetten amerikai tesztelésekre épült.
1965. júliusban szervezett a Porsche gyárlátogatást az amerikai márkakereskedőknek, ahol szintén látható volt az autó. A próbaöszvér és bemutatóautó státusz végén 1966. augusztus 25-én adták el az autót Stuttgartban. Eredetileg alkatrésznek vásárolta tulajdonosa, de feltűnt neki az ötjegyű sorozatszám, ezért elkezdett az autó múltjában kutakodni, a Porsche archívumától származó dokumentumok után pedig egyértelmű volt, hogy egy átlagos 912-nél különlegesebbet talált. Az iratokban szerepelt, hogy ez egy 1965-ös 356B/912 kupé prototípus, továbbá a motorszám, mely szintén egyezik.
Váltója a 911-es ötsebességes kézijének a négygangos változata, az ajtózsanérjai alumíniumból készültek, még nem a végleges első futómű van alatta és a műszerfal betétjét a karosszéria színére fényezték. A sorozatgyártásba kerülő megoldások mellett tehát bőven akadnak benne kísérleti alkatrészek is. Éppen ezért a felújításkor a szétszerelés és a helyreállítás folyamata szigorú protokoll szerint zajlott. Minden egyes darabot gondosan megvizsgáltak és katalogizáltak, hogy eredeti formájában restaurálhassák.
Nem csak az elefántcsont fehér fényezés és a fekete műbőrrel kárpitozott beltér lett tökéletes, de még a karosszéria réseire is odafigyeltek. A 2014-es Porsche Parade Concours-on Zuffenhausen-díjjal jutalmazták (297,4 pontot ért el a maximális 300-ból), az értéke pedig félmillió dollár közelében jár.
Visszapillantó
Ha nem volt elég a Porsche, akkor nézz meg egy videót a mai belépőről!