Igazi túlélő a ritka Porsche prototípus

2022.01.22. 16:22

Nagyobb, kényelmesebb, modernebb és persze, gyorsabb utódra volt szükség a 356-os után, erre született az eredetileg 901-es név alatt futó, már hathengeres motorral szerelt Porsche sportautó. Bemutatója után a Peugeot jelezte, hogy a három számból álló típusnevek, középen nullával az ő vadászterületük, így aztán a Porsche tovább mozdul és megszületett a 911-es. Ezen kívül nem maradhatott el a belépőmodell sem, mely a 902 helyett a 912 nevet kapta.

1962-ben a vezetőség hat darab prototípus megépítésére adott engedélyt, hogy kifejlesszék a kifutó 356SC-vel arányos árszínvonalú, négyhengeres modellt. Jelentősen csökkentették a költségeket ezzel a megoldással, hiszen a már meglévő új karosszériába az eddigi modellhez használt hajtást pakolták bele. A hat tesztelésre épített autó közül csak négy maradt fenn, ezek közül az egyik ez a 13415-ös sorozatszámú 912-es kifejezetten amerikai tesztelésekre épült.

1965. júliusban szervezett a Porsche gyárlátogatást az amerikai márkakereskedőknek, ahol szintén látható volt az autó. A próbaöszvér és bemutatóautó státusz végén 1966. augusztus 25-én adták el az autót Stuttgartban. Eredetileg alkatrésznek vásárolta tulajdonosa, de feltűnt neki az ötjegyű sorozatszám, ezért elkezdett az autó múltjában kutakodni, a Porsche archívumától származó dokumentumok után pedig egyértelmű volt, hogy egy átlagos 912-nél különlegesebbet talált. Az iratokban szerepelt, hogy ez egy 1965-ös 356B/912 kupé prototípus, továbbá a motorszám, mely szintén egyezik.

Váltója a 911-es ötsebességes kézijének a négygangos változata, az ajtózsanérjai alumíniumból készültek, még nem a végleges első futómű van alatta és a műszerfal betétjét a karosszéria színére fényezték. A sorozatgyártásba kerülő megoldások mellett tehát bőven akadnak benne kísérleti alkatrészek is. Éppen ezért a felújításkor a szétszerelés és a helyreállítás folyamata szigorú protokoll szerint zajlott. Minden egyes darabot gondosan megvizsgáltak és katalogizáltak, hogy eredeti formájában restaurálhassák.

Nem csak az elefántcsont fehér fényezés és a fekete műbőrrel kárpitozott beltér lett tökéletes, de még a karosszéria réseire is odafigyeltek. A 2014-es Porsche Parade Concours-on Zuffenhausen-díjjal jutalmazták (297,4 pontot ért el a maximális 300-ból), az értéke pedig félmillió dollár közelében jár.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Ha nem volt elég a Porsche, akkor nézz meg egy videót a mai belépőről!