Nagyobb, kényelmesebb, modernebb és persze, gyorsabb utódra volt szükség a 356-os után, erre született az eredetileg 901-es név alatt futó, már hathengeres motorral szerelt Porsche sportautó. Bemutatója után a Peugeot jelezte, hogy a három számból álló típusnevek, középen nullával az ő vadászterületük, így aztán a Porsche tovább mozdul és megszületett a 911-es. Ezen kívül nem maradhatott el a belépőmodell sem, mely a 902 helyett a 912 nevet kapta.

1962-ben a vezetőség hat darab prototípus megépítésére adott engedélyt, hogy kifejlesszék a kifutó 356SC-vel arányos árszínvonalú, négyhengeres modellt. Jelentősen csökkentették a költségeket ezzel a megoldással, hiszen a már meglévő új karosszériába az eddigi modellhez használt hajtást pakolták bele. A hat tesztelésre épített autó közül csak négy maradt fenn, ezek közül az egyik ez a 13415-ös sorozatszámú 912-es kifejezetten amerikai tesztelésekre épült.
1965. júliusban szervezett a Porsche gyárlátogatást az amerikai márkakereskedőknek, ahol szintén látható volt az autó. A próbaöszvér és bemutatóautó státusz végén 1966. augusztus 25-én adták el az autót Stuttgartban. Eredetileg alkatrésznek vásárolta tulajdonosa, de feltűnt neki az ötjegyű sorozatszám, ezért elkezdett az autó múltjában kutakodni, a Porsche archívumától származó dokumentumok után pedig egyértelmű volt, hogy egy átlagos 912-nél különlegesebbet talált. Az iratokban szerepelt, hogy ez egy 1965-ös 356B/912 kupé prototípus, továbbá a motorszám, mely szintén egyezik.
Váltója a 911-es ötsebességes kézijének a négygangos változata, az ajtózsanérjai alumíniumból készültek, még nem a végleges első futómű van alatta és a műszerfal betétjét a karosszéria színére fényezték. A sorozatgyártásba kerülő megoldások mellett tehát bőven akadnak benne kísérleti alkatrészek is. Éppen ezért a felújításkor a szétszerelés és a helyreállítás folyamata szigorú protokoll szerint zajlott. Minden egyes darabot gondosan megvizsgáltak és katalogizáltak, hogy eredeti formájában restaurálhassák.
Nem csak az elefántcsont fehér fényezés és a fekete műbőrrel kárpitozott beltér lett tökéletes, de még a karosszéria réseire is odafigyeltek. A 2014-es Porsche Parade Concours-on Zuffenhausen-díjjal jutalmazták (297,4 pontot ért el a maximális 300-ból), az értéke pedig félmillió dollár közelében jár.
Visszapillantó
Ha nem volt elég a Porsche, akkor nézz meg egy videót a mai belépőről!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
