1987-ben kezdték meg a Bugatti EB110-es fejlesztését, méghozzá Tiziano Benedetti, Achille Bevini és Oliviero Pedrazzi, akik korábban a Lamborghini Miura alváz- és motorfejlesztésén dolgoztak. Nem csak a Lotust, de a Bugattit is feltámasztotta Romano Artioli, az olasz üzletember, aki többször visszadobta Marcello Gandini terveit az EB110-esről. Mivel a Lamborghini Miura, a Citroën BX és a Maserati Shamal formatervezője nem volt hajlandó többször beleradírozni a tervekbe, ezért Romano Artioli megbízta Gianpaolo Benedinit, hogy csiszolja elképzelései szerint az EB110-est.
Alapformája egyébként már megjelent az 1991-es Maserati Chubasco koncepcióban és akad néhány közös jegy a Cizeta-Moroder V16T-vel is. A Bugatti EB110-est Ettore Bugatti születésének 110-edik évfordulóján mutatták be a párizsi Défense negyedben és a vállalat 1995-ös felszámolásáig 139 példány készült belőle. Ezek közül csak 84 darab készült ehhez az ezüsthöz hasonló GT specifikációban.
3,5 literes V12-es motorját négy turbó fújja és hengerenkénti pillangószelepei vannak, így több mint 550 lóerőt ad le 8000-es fordulaton és bő 610 Nm nyomatéka van. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 342 km/óra a végsebessége. Hatsebességes kéziváltó, dupla keresztlengőkaros felfüggesztés és összkerékhajtás van az EB110 GT alatt. A tesztpilóták, Jean-Philippe Vittecoq és Loris Bicocchi szerint a 40:60-as nyomatékelosztással az autó túlzottan alulkormányzott volt, ezért 27:73-ra módosították, így már elégedettek voltak a pilóták a kezelhetőséggel.
1994-ben készült el az ezüst Bugatti EB110-est, majd 1995. június 2-án vették nyilvántartásba Ausztriában, az első tulajdonosa mostanáig 25 542 kilométert tekert bele. 2021 decemberében modenában kicsit rendbe rakták a karosszériáját, amiről van is egy 8320 eurós számla az autóhoz, később pedig a Campogallianoban lévő B-Engineering szervizelte 20 500 euróért és állították ki az eredetiségét igazoló papírt.
Felpolírozták, de nem makulátlan az autó, amitől csak szimpatikusabb lesz, hiszen még ennek a kevéske menésnek is van néhány örök nyoma a lökhárítón, amiről egy helyen lepattogott a festék, de több apró kavicsnyom is van az EB110-es orrán. Belterében viszont tökéletesen hozza a ‘90-es évek hangulatát a matt fabetéttel és a szürke Poltrona Frau bőrkárpittal.