Átjárja az egész autót a 2000-es évek elejének hangulata, hiszen a Nokia kihangosító és a középkonzol aljában lévő CD tároló egyértelműen a korszak technikáját mutatják, de az első vízhűtéses Porsche 996-os megmutatta a levegős bokszerekért károgóknak, hogy milyen is az igazán jó 911-es. A keskeny karosszériás, kézi váltós Carrera volt a belépőmodell, egészen addig, ameddig kezelésbe nem vette a RUF.
Bő kézzel extrázott autó ez a gusztusos sárga színű 911 Carrera, hiszen a macifüles, elektromosan állítható és fűthető sportülések vannak benne, a váltókonzolt az autó színére fényezték, amihez passzolnak a szintén élénk sárga övek és az óracsoport számlapja is. GT3-as felniket pakoltak rá és karbon hátsó szárnyat a RUF-tól, de ez még csak a látvány.
3,6 literes, hathengeres bokszermotorja gyárilag 320 lóerős és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a Carrerát. Pfaffenhausenben turbófeltöltő helyett kompresszort szereltek a motorra, így 7000-nél közel 410 lóerőt ad le, mellé 5500-tól van 450 Nm nyomatéka.
Vizes intercoolerekkel, Bilstein futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel szerelik az R Kompressort, aminek gyorsulása néhány tizeddel javul, a végsebessége pedig eléri a 300 km/órát. A kompresszor csodálatos szerkezet, nem véletlen, hogy nem csak a RUF, de a restomod 911-eseket építő angol Theon Design is meglátta benne a fantáziát.
Ha te is 996-osra csorgatod a nyálad, akkor van egy-két dolog, amit nem árt tudnod!