Éppen úgy állt az elhanyagolt külsejű, kifejezetten rossz állapotú Porsche 911 Carrera a Virginia állambeli Columbia egyik kereskedésében, mint a többi autó. Az 1998-as évjáratú fekete 996-ost az amerikai Porsche klub ügyvezető igazgatója, Vu Nguyen találta, a vállalat klasszikus autókkal foglalkozó részlege pedig csodát tett vele.
Hatalmas változást hozott a Porsche 911-es életében a 996-os kódú generáció, melynek 1997-es megjelenése azért is volt nagy lépés, mert a vállalat ekkoriban már elkezdett kimászni a gödörből, de még mindig volt hová kapaszkodni. Merész váltás volt az új platform és ezzel együtt nem csak a formaterv változott meg, hanem léghűtéses, hathengeres bokszermotorról vízhűtésre váltott a 991-es. A keményvonalas rajongók majdnem kitértek a hitükből, hiszen nem csak a kör alakú fényszórók helyett kaptak tükörtojás lámpákat, de a kezdetektől meghatározó léghűtés is elveszett. Nem csak a technikai fejlődés kényszerítette ezt ki, hanem a folyamatosan fokozódó teljesítmény, a környezetvédelmi előírások és a szigorúbb zajkibocsátási szabályok is.
Mostanra azonban a 996-os jelenti a belépőt a 911-es világába, de már nem sokáig lesz ez így, hiszen egyre inkább megbecsült youngtimer korba ér. 1997 és 2006 között a Porsche összesen 175 262 darabot gyártott, ezek közül a polgári változatoktól messze erősebb turbós modellek és hegyes szívómotoros GT3-asok már most is kincsnek számítanak.
Fellelése után az használt 911-est Németországba szállították, ahol a Porsche klasszikus autókkal foglalkozó részlege és a PCA (Porsche Club of America), a legrégebben márkához kapcsolódó közösség dolgozott az autó átalakításán. Teljesen elemeire szedték az autót és a karosszériát a GT3-as elemeivel, valamint új és egyedileg gyártott alkatrészekkel merevítették. Az amerikai specifikációjú motor helyére a GT3-as 381 lóerős 3,8 literes, szívó hathengeres bokszermotorja került. Ezzel 4,5 másodperc körüli 100-as sprintet tud és 300 km/óra feletti a végsebessége.
Ahogyan a fantasztikusan stílusos 997 Sport Classic, úgy a 911 Classic Club Coupe-hoz is elkészítették a Carrera RS 2.7-re utaló kacsafenék hátsó légterelőt, melyet szélcsatornában teszteltek és kézzel alakították ki a dupla púpos tetőpanelt az egyetlen példányban készülő autóhoz. Karosszériáját Sport Grey Metallic színre fényezték, melyekre világosabb szürke csíkokat fóliáztak, amit a Club Blue, kifejezetten az észak-amerikai tulajdonosi klubnak kevert kék árnyalat kísér. Klasszikus elem a polírozott peremű, 18 colos, kovácsolt Fuchs felniszett is.
Utasterét fekete bőrbe varrták, a tetőkárpit pedig Alcantara, az ülések középső része - és az ajtókárpitok is - fekete és palaszürke bőrből szőtt retró pepita mintás, a fejtámlákban kék 911 Classic Club Coupe felirattal. Látszik, hogy a legapróbb részletekig kitalált autó lett a 996-os, az egész végtelenül stílusos, még az ötórás műszeregység fordulatszámmérőjének számlapja is az autó színeit viseli. Korhű megjelenésű, de modern a Porsche Classic Communication Management Plus hét hüvelykes kijelzője, mely Apple CarPlay-t és Android Auto funkciót is tud, alatta pedig két USB csatlakozót is kialakítottak.
Egyszeri és megismételhetetlen autó a Porsche 911 Classic Club Coupe, melynek tesztekhez használt prototípusát is szétkapták, hogy büszkén viselhesse a 001/001 plakettet a műszerfalon.
Ha ez tetszett, akkor ezt se hagyd ki: nézd meg videón, milyen a Porsche 911 Carrera 4S-t!