Így lesz csodás egy elhasznált Porsche 911-es

Porsche 911 Classic Club Coupe

2022.03.26. 09:30

Éppen úgy állt az elhanyagolt külsejű, kifejezetten rossz állapotú Porsche 911 Carrera a Virginia állambeli Columbia egyik kereskedésében, mint a többi autó. Az 1998-as évjáratú fekete 996-ost az amerikai Porsche klub ügyvezető igazgatója, Vu Nguyen találta, a vállalat klasszikus autókkal foglalkozó részlege pedig csodát tett vele.

Hatalmas változást hozott a Porsche 911-es életében a 996-os kódú generáció, melynek 1997-es megjelenése azért is volt nagy lépés, mert a vállalat ekkoriban már elkezdett kimászni a gödörből, de még mindig volt hová kapaszkodni. Merész váltás volt az új platform és ezzel együtt nem csak a formaterv változott meg, hanem léghűtéses, hathengeres bokszermotorról vízhűtésre váltott a 991-es. A keményvonalas rajongók majdnem kitértek a hitükből, hiszen nem csak a kör alakú fényszórók helyett kaptak tükörtojás lámpákat, de a kezdetektől meghatározó léghűtés is elveszett. Nem csak a technikai fejlődés kényszerítette ezt ki, hanem a folyamatosan fokozódó teljesítmény, a környezetvédelmi előírások és a szigorúbb zajkibocsátási szabályok is.

Mostanra azonban a 996-os jelenti a belépőt a 911-es világába, de már nem sokáig lesz ez így, hiszen egyre inkább megbecsült youngtimer korba ér. 1997 és 2006 között a Porsche összesen 175 262 darabot gyártott, ezek közül a polgári változatoktól messze erősebb turbós modellek és hegyes szívómotoros GT3-asok már most is kincsnek számítanak.

Fellelése után az használt 911-est Németországba szállították, ahol a Porsche klasszikus autókkal foglalkozó részlege és a PCA (Porsche Club of America), a legrégebben márkához kapcsolódó közösség dolgozott az autó átalakításán. Teljesen elemeire szedték az autót és a karosszériát a GT3-as elemeivel, valamint új és egyedileg gyártott alkatrészekkel merevítették. Az amerikai specifikációjú motor helyére a GT3-as 381 lóerős 3,8 literes, szívó hathengeres bokszermotorja került. Ezzel 4,5 másodperc körüli 100-as sprintet tud és 300 km/óra feletti a végsebessége.

Ahogyan a fantasztikusan stílusos 997 Sport Classic, úgy a 911 Classic Club Coupe-hoz is elkészítették a Carrera RS 2.7-re utaló kacsafenék hátsó légterelőt, melyet szélcsatornában teszteltek és kézzel alakították ki a dupla púpos tetőpanelt az egyetlen példányban készülő autóhoz. Karosszériáját Sport Grey Metallic színre fényezték, melyekre világosabb szürke csíkokat fóliáztak, amit a Club Blue, kifejezetten az észak-amerikai tulajdonosi klubnak kevert kék árnyalat kísér. Klasszikus elem a polírozott peremű, 18 colos, kovácsolt Fuchs felniszett is.

Utasterét fekete bőrbe varrták, a tetőkárpit pedig Alcantara, az ülések középső része - és az ajtókárpitok is - fekete és palaszürke bőrből szőtt retró pepita mintás, a fejtámlákban kék 911 Classic Club Coupe felirattal. Látszik, hogy a legapróbb részletekig kitalált autó lett a 996-os, az egész végtelenül stílusos, még az ötórás műszeregység fordulatszámmérőjének számlapja is az autó színeit viseli. Korhű megjelenésű, de modern a Porsche Classic Communication Management Plus hét hüvelykes kijelzője, mely Apple CarPlay-t és Android Auto funkciót is tud, alatta pedig két USB csatlakozót is kialakítottak.

Egyszeri és megismételhetetlen autó a Porsche 911 Classic Club Coupe, melynek tesztekhez használt prototípusát is szétkapták, hogy büszkén viselhesse a 001/001 plakettet a műszerfalon.

Ha ez tetszett, akkor ezt se hagyd ki: nézd meg videón, milyen a Porsche 911 Carrera 4S-t!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!