Kiderült a Nürburgringen hasító magyar Honda City titka
Egy ország találgatta, hogy hogyan kerülhetett egy magyar Honda City a Nürbugringre, miután az Égéstérben Becsületesnepper elmesélte, hogy milyen csodát látott. Na jó, ha nem is egy egész ország, de sok olvasónkat érdekelte a dolog, és szerencsére köztük volt egy olyan, aki tudta a Honda titkát.
Kenesei Dávidnak nincs oka a szégyenkezésre, amúgy nem túl hivalkodó és sportos Hondája mind a mai napig szépen rója az utakat. Olykor még a versenypályára is kitéved, pedig ez aztán olyan messze van tőle, mint Makó Jeruzsálemtől: dehát ha arra jár az ember, akkor már csak felmegy a Nürburgringre, nem? Mert bizony, ő a tulajdonosa annak a Honda Citynek, amelyikről Nepper is beszélt ebben az Égéstérben. Dávid levélben számolt be Hondájáról.
"Ismerős küldte át a legutóbbi Égésteret, amiben szó volt a ringen “hasító” Cityről. Az autó az enyém, apukám vette új korában, aztán rám maradt, amikor visszavonult a vezetéstől. A hölgy, akit István / Nepper / Kopasz látott, a barátnőm, de hárman mentünk ki egy közös barátunkkal és nyilván mind köröztünk ott. Évek óta meg akartuk már ugrani, de a Covid mindig alávágott.
Igazából egy nagyobb, 3500 km-es trip része volt a dolog: Ingolstadtban az Audi múzeummal kezdtünk, aztán jött Neuschwanstein, Nürburgring, Luxembourg, Stuttgartban a Porsche múzeum és a Mercedes múzeum, végül Münchenben a BMW múzeummal és az Oktoberfesttel zártunk.
Ha már arra jártunk, lepadlóztuk az öreg Cityt (a geg kedvéért amúgy Mugen a neve, fel is matricáztuk illően), óra szerint lejtőn meglett a 190 km/h is 3 fővel, teli csomagtartóval.
Nem ez volt az első nagyobb útja idén, nyáron egy kb. 2 ezer kilométeres olasz-horvát-szlovén kirándulást is tettünk vele – igaz azt csak ketten a barátnőmmel.
Igazából elég jól dokumentált autó. Csak márkaszervizt látott – minden számla (a vásárlásról is) megvan, minden olajcsere vezetve a szervízkönyvben. Többször is tört, 3x hoztuk vissza gtk. közeléből, de volt már teljesítménymérésen is. Amúgy 2007-es évjárat és 266 ezer km van benne.
Alapvetően érzelmi okokból tartjuk meg és költünk rá bőséggel (csak a jobb hátsó kerékcsapágy NKS és a két hátsó féknyereg TRW, minden más gyári). A hátsó kipuff-dobra vagy az ugyancsak gyári klímacsőre pl. 7 hónapot vártunk mire megjöttek, de tény, hogy mivel megbízható és praktikus autó is, minden bizonnyal tőlünk kerül majd a bontóba."