"Az ügyfélkörömön látom, hogy nem nagyon válnak meg ezektől
az autóktól a gazdáik. Van, akinek kimondottan a szívéhez nőtt. Aki
pedig egyszer is megszokja a nagy autó kényelmét, nem fogja másra
cserélni, vagy visszasírja azokat az időket, amikor még
kinyújthatta a lábát vezetés közben, és több száz kilométer után
sem gémberedtek el a csontjai."
"Az is visszahozza az ügyfeleket, hogy ezeket az autókat még
lehet szerelni. Jön az ügyfél, látom rajta, hogy nincs egy forintja
se, de az autót mindenképpen szeretné megcsináltatni. Ilyenkor nem
azon gondolkodom, hogy mennyibe is kerül egy új alkatrész, hanem
kicsit megcsiszolom itt, kitisztítom ott, és máris pöccen a motor,
mindenki örül. Ezt egy új autónál lehetetlen megcsinálni."
"Az újaknál több
gömbfej
van egy keréknél, mint kerékcsavar. Ez persze jó, csak éppen nem a
magyar utakra találták ki. Autópályán kényelmes, csöndes, de
városban aztán kapják a pofonokat. És persze a gömbfejet nem lehet
cserélni, csak lengőkarral együtt. Itt fizetik meg az emberek a
kisebb fogyasztás meg a magasabb komfortfokozat árát. Ugyanez a
helyzet az alumínium mániával is. Jó dolog aluból motort csinálni,
de Magyarországra, az itteni utakra nem szabad az olajteknőt is
abból készíteni. Az új autóknál is sorra elrepedtek, így át kellett
térni a hagyományos vaslemezes megoldásra."
"Az évek során összegyűlt annyi tapasztalat a fejemben, hogy
bátran merem állítani az Audi 100-on nincs olyan alkatrész, ami
előbb-utóbb, de biztosan tönkre megy. Egyszerűen nincs típushibája.
Ha mégis mindenképpen kellene találnom valamit, talán az
injektort
említeném - már amelyik ilyet kapott a motorjára. Valójában ez sem
szerkezeti hibás, hanem a rossz minőségű benzint érzi meg a 10-15
éves konstrukció, és igencsak érzékenyen reagál rá."
"Az autók állapotát is érdemes figyelni, mert egy aprónak
tűnő hiba végzetes lehet. Ezen a dízelen például elfelejtett a
tulaj vezérműláncot cseréltetni, és mikor elszakadt, eltörte a
vezérműtengelyt és összekuszálta a szelepeket. Néhány hete már
kajtatok az új hengerfejért, mert az már menthetetlen, és most
végre úgy látszik, sikerült találnom. A többi dologgal nincs gond,
csak össze kell majd rakni."
"Műszakilag egyszerű, átlátható konstrukciók. Ha idehoznál
egy Zsigulit, biztos meg tudnám javítani, de előtte egy hétig
keresgélném, mi hol van. Az Audikban meg elmatatok, minden kézre
esik. Sajnos az újak motorjához nem tudok nyúlni, mert azok már
komputeresek, és azt nem tudom kiolvasni. Nincs hozzá műszerem.
Manapság a munkák java része a sima elhasználódásból adódó kopó
alkatrészek cseréje. Most a karambolos javításokat nem említem, az
más tészta, bárhol előfordulhat."
Ajánljon ön is gurut! Ha ismer olyan elhivatott szerelőt, aki egy-egy márka nagy, de nem széles körben ismert szaktekintélye, küldjön nekünk egy emilt .
|