Öreg szivar az igazi

2002.09.04. 07:50

 
   
   

"Az ügyfélkörömön látom, hogy nem nagyon válnak meg ezektől az autóktól a gazdáik. Van, akinek kimondottan a szívéhez nőtt. Aki pedig egyszer is megszokja a nagy autó kényelmét, nem fogja másra cserélni, vagy visszasírja azokat az időket, amikor még kinyújthatta a lábát vezetés közben, és több száz kilométer után sem gémberedtek el a csontjai."

 
   
 

"Az is visszahozza az ügyfeleket, hogy ezeket az autókat még lehet szerelni. Jön az ügyfél, látom rajta, hogy nincs egy forintja se, de az autót mindenképpen szeretné megcsináltatni. Ilyenkor nem azon gondolkodom, hogy mennyibe is kerül egy új alkatrész, hanem kicsit megcsiszolom itt, kitisztítom ott, és máris pöccen a motor, mindenki örül. Ezt egy új autónál lehetetlen megcsinálni."

 
   
   

"Az újaknál több gömbfej van egy keréknél, mint kerékcsavar. Ez persze jó, csak éppen nem a magyar utakra találták ki. Autópályán kényelmes, csöndes, de városban aztán kapják a pofonokat. És persze a gömbfejet nem lehet cserélni, csak lengőkarral együtt. Itt fizetik meg az emberek a kisebb fogyasztás meg a magasabb komfortfokozat árát. Ugyanez a helyzet az alumínium mániával is. Jó dolog aluból motort csinálni, de Magyarországra, az itteni utakra nem szabad az olajteknőt is abból készíteni. Az új autóknál is sorra elrepedtek, így át kellett térni a hagyományos vaslemezes megoldásra."

 
   
 

"Az évek során összegyűlt annyi tapasztalat a fejemben, hogy bátran merem állítani az Audi 100-on nincs olyan alkatrész, ami előbb-utóbb, de biztosan tönkre megy. Egyszerűen nincs típushibája. Ha mégis mindenképpen kellene találnom valamit, talán az injektort említeném - már amelyik ilyet kapott a motorjára. Valójában ez sem szerkezeti hibás, hanem a rossz minőségű benzint érzi meg a 10-15 éves konstrukció, és igencsak érzékenyen reagál rá."

 
   
   

"Az autók állapotát is érdemes figyelni, mert egy aprónak tűnő hiba végzetes lehet. Ezen a dízelen például elfelejtett a tulaj vezérműláncot cseréltetni, és mikor elszakadt, eltörte a vezérműtengelyt és összekuszálta a szelepeket. Néhány hete már kajtatok az új hengerfejért, mert az már menthetetlen, és most végre úgy látszik, sikerült találnom. A többi dologgal nincs gond, csak össze kell majd rakni."

 
   
 

"Műszakilag egyszerű, átlátható konstrukciók. Ha idehoznál egy Zsigulit, biztos meg tudnám javítani, de előtte egy hétig keresgélném, mi hol van. Az Audikban meg elmatatok, minden kézre esik. Sajnos az újak motorjához nem tudok nyúlni, mert azok már komputeresek, és azt nem tudom kiolvasni. Nincs hozzá műszerem. Manapság a munkák java része a sima elhasználódásból adódó kopó alkatrészek cseréje. Most a karambolos javításokat nem említem, az más tészta, bárhol előfordulhat."

Ajánljon ön is gurut! Ha ismer olyan elhivatott szerelőt, aki egy-egy márka nagy, de nem széles körben ismert szaktekintélye, küldjön nekünk egy emilt .