Mint a király

2003.06.27. 09:03

 
   
 

A tetőt akkor csinálták, mikor már teljesen kész volt a gép, és elmentek vele egy hagyományos Bogár-találkozóra. Persze mindenki betérdelt, de maradtak olyanok is, akik fitymálva kérdezgették, mit csinálnak, ha esik az eső. Ekkor úgy méregbe gurultak az Indian Design formatervezői, hogy rögtön hazahúztak, és megalkották ezt a felnyitható, vagy éppen teljesen leszerelhető tetőt, ami az Opel Corsa ajtózárral becsukva is illeszkedik az eredeti alakhoz. Aztán lakkoz-becsiszol-lakkoz-becsiszol... A tizenkét réteg innen sem hiányozhat.

 
   
   

Az utastérbe mi más is kerülhetett volna, mint bőr meg króm. A hagyományos Bogár-tuningiskolának megfelelő Porsche műszerek a jobb oldalra kerültek. A ritmusszekciót később szerelték be, ezért a tartóját utólag illesztették a műszerfal aljára. Ezt persze csak az elmondásból lehet megtudni, mert egyáltalán nem látszik, annyira beolvad a helyére. Az első időkben még volt a csomagtartóban (ez kívülről egy ajtócska leszerelésével érhető el) mélyláda is, de aztán teljesen feleslegesnek bizonyult. A Sparco versenyülések mögött elhelyezett nagy teljesítményű hangszórók eléggé dübörögtetik a műanyag dobozt.

 
   
 

A négy első lámpából kettő egy veterán Mercedesről származik, de sajnos már senki sem emlékszik, melyik típusról. A másik kettő Hella Rally2000 ködlámpa. Az összes hátsó lámpának nevezett kis világító golyócska és az első indexek is egy Harley-Davidson motoron dolgoztak, mielőtt ide szerződtek volna, az első benzintank betöltő nyílása egy motorcsónaké volt. Igen, első tank, mert van egy hátsó is. Külön-külön kb. negyven litert képesek befogadni, de sajnos nincs a kettő között összeköttetés, ezért ha az egyikből kifogy az anyag, szerelni kell.

 
   
   

Az első futómű minden porcikája krómozott, és a rendszámtábla mögött bújik a kamionról lebontott, 50 cm hosszú kürt. Ezt a 195/50 R15-ös méretű kerekek ölelik körül. A hátsó gumiméret 275/60 R15, és egyáltalán nincs értelme kúszási szögekről, meg oldaltartásról értekezni, mert az autóval kimondottan tilos a száguldozás. Nem mintha nem lenne rá képes, vagy bizonytalan lenne nagyobb sebességnél. Nem erről van szó. Hanem arról, hogy ezzel lassan kell menni, mindenki láthassa, mekkora király, aki vezeti. Egyszer valaki ajánlott érte hétmillió forintot. Nem vihette el. Így továbbra is Attila énekelheti, hogy "I feel like a king, I feel like a king in my Buggy..." És ebből ráadásul tuti nincs még egy.

 
   
 

Van viszont egy piros buggyja is - a szín természetesen limitált széria a Standoxtól -, ami szintén saját készítésű, de kissé egyszerűbb kivitel. Szintén műanyag, full kézimunkával. A visszapillantó tükrök itt egy gyorsasági motorról jöttek. A többi része hasonlít a zöldre, de megjelenése is, vezetési élménye is más. Itt nincsenek merevítő csövek, mint a zöld alatt, és akkor derül ki igazán, hogy mire is jók, ha egymás után vezetjük a két autót. Egyikkel sincs baj, nem érezni semmi különöset, a zöld mégis sokkal szárazabb, biztonságosabb érzést nyújt.

 
   
   

Az agymenés még nem ért véget. Miután végigszívták az összes lehúzós szakembert, drágán dolgozó iparost - akik nem értik, merre szeretnének egy csövet hajlíttatni -, kontár lakatost és fényezőt, végre összeállt a kép. Megtalálták azokat, akikkel tudnak minőségi munkát végezni, bármilyen - ezekhez képest egyszerű - feladatról is legyen szó. Csak épp nincs rá igény Magyarországon. Ezért mostanában maguknak dolgozgatnak, amíg meg nem unják, és bele nem fognak valami teljesen másba.