Hozzávalók: egy darab kombi Lada, egy darab sarokcsiszoló, jó néhány vágókorong, hegesztőgép. A tetszetős kinézethez: néhány tubus pur-hab, némi festék, és egy teljesen új tedihenger. Ha elkészült, rögtön fogyasztható.
Boldog ember, aki a hobbijából él. A Team T
Work Kft.-nél csupa boldog ember található. Itt
nincs lógás, hiszen ha éppen nem a megrendeléseken
dolgoznak, akkor biztos valamelyik járgány áll a műhelyben, és
mindenki szívvel-lélekkel dolgozik rajta. A cégnél nem ez a Lada az
egyetlen agyament jármű.
Viszont ez a legmegdöbbentőbb. Leginkább a
90-es évek elején feltűnt Subaru kisáruszállítókhoz lehetne a
hasonlítani. A magassága meghaladja a nyomtáv és a tengelytáv
négyzetének szorzatát, rakodni pedig ugyanannyit lehet bele, mint
egy sima személyautóba. Viszont amíg a japánok az alacsony
biztosítás miatt kényszerültek ilyet csinálni, a Lada Coupe
mindenki örömére készült.
A korhadt részeket - itt most tátongó odúkra
kell gondolni - be lehet tömni pur-habbal. Ez, ha megszilárdul
fúrható, faragható, akár csiszolható is. Amennyiben a
szobrászművészet már unalmas, jöhet a festészet. Teddyhengerrel
kell egyenletesen felvinni a felületekre a festéket. Az
üvegfóliázás belülről történik festék spray-vel. Száradás után
tulajdonképpen el is készült a két személy szállítására alkalmas,
teljesen biztosan egyedi verda.
Már csak a hajtással kell foglalkozni. A
motor marad. A váltó is, mivel azonban a hátsó híd a benne
található diffivel kicsit közelebb került, le kell rövidíteni a
kardántengelyt. Ez sem nehéz feladat.
Simán kivágható a közepéből néhány (tíz) centiméter.
Mivel a gyártókat szorította határidő - nem szerettek volna
lemaradni a hétvégi szlalomversenyről - ezért erre a műveletre
nem fordítottak kellő figyelmet, és az elkészült rövid tengelyt
nem centrírozták ki. Ez meg is bosszulta magát, hiszen 40
km/h-nál már vészesen rázta a bódét.
Ezt azonban eleinte nem nagyon vették észre,
mert már 20 km/h-nál halálfélelem kerítette hatalmába a bent ülőt.
Az autó
a fizika törvényeit teljesen figyelmen kívül hagyva dől
oldalra, előre, hátra - amerre épp neki tetszik. Kanyarodás
előtt néhány miatyánk - persze behúnyt szemmel -, egy erőteljes
rántás a kormányon a megfelelő irányba, és már csak arra kell
figyelni, hogy minden igyekezetünk ellenére merre is fog fordulni.
Ezt leszámítva azonban a versenyen osztatlan sikert aratott. Néhány menő hazai rali pilóta rögtön birtokba vette néhány kör erejéig, sikeresen le is szaggatták a keresztbekötő rudat a hátsó hídról.
A kék rettenet most épp ennek a javítására
várakozik, egyúttal a kardán is kap némi precizitást. A stabilitás
javításán pedig mérnökök dolgoznak.
Fehér asztal mellett számolják, mennyit kell kivágni a
rugókból. Ha elkészülnek a fejlesztésekkel, további teszteknek
vetik alá, mielőtt megsemmisítő harcba indulnának a szlalomozók
ellen.
Természetesen a többi projekt sem állt le. A
zöldséges merciből készült terepjáró a téli időjárás miatt
jelenleg hókotróként dolgozik. A műhely környékén 5 ember 5 órás
munkáját végzi el 15 perc alatt. Cserébe csak 20 liter benzint kér
3 óránként. Ha azonban véget ér a szolgálat, lekerül róla a
hólapát, és újra régi fényében ugrathat a szemközti szántásba a
közel 1 méteres szintkülönbséget leküzdve. Ezt majd nyáron mi is
megnézzük, a fülke nélküli Zaporozsecek csatájával együtt.
|