Végre itt a tavasz! Ez persze nem csak az egyre kellemesebbé váló hőmérséklet, a rügyező fák, az érkező gólyák és a bimbózó szerelmek időszaka; nekünk, autósoknak eljött a gumiabroncsok szezonváltásának ideje is. Sokszor merül fel – jogosan – kérdésként, hogy milyen módon és hol tároljuk késő őszig nem használatos gumijainkat? Az alábbi néhány sorban erre vonatkozóan szeretnék néhány hasznos tanáccsal szolgálni.
A gumiabroncsok a gyártó által az alapanyagba kevert öregedésgátló ellenére használat nélkül (is) fokozatosan öregednek. Szakszerű tárolással azonban ennek a folyamatnak az üteme lelassítható. Ennek ellenére a több mint 6, maximum 8 évig tárolt gumiabroncsokat akkor sem javasolt értékesíteni, illetve gépjárműre szerelni, ha azok szemrevételezés alapján kifogástalannak tűnnek.
A gumiabroncsok leszerelésekor a kerék helyzetét, pozícióját meg kell jelölni, pl. krétával az abroncs belső oldalán, vagy futófelületén (pl. BE a bal első keréken). Forgásirányos, vagy aszimmetrikus mintázatnál ez elégséges, szimmetrikus mintázatoknál azonban jelölnünk kell a forgás irányát is, ha az abroncsot felniről leszerelve tároljuk el. Az abroncsok forgásirányát ugyanis – néhány ezer kilométer után – nem szerencsés megváltoztatni, bár ez a tétel a legújabb technológiákkal készült abroncsokra egyre kevésbé érvényes.
Téli gumik betárolása előtt ajánlatos vízzel lemosni az abroncsokat, hogy eltávolítsuk róluk a só maradványait és az egyéb szennyeződéseket, majd alaposan szárítsuk meg őket.

A tárolási pozíciónál megkülönböztetjük a kerékre szerelt és a felniről leszerelt abroncsokat. Míg a komplett kerekeket nem állítva, hanem egymásra fektetve (maximum 4db lehet egymáson), esetleg függesztve helyezzük el, addig a leszerelt abroncsokat állítva és időnként forgatva tároljuk helyesen. Utóbbiakat felfüggeszteni, vagy egymásra fektetni a deformációk elkerülése érdekében nem ajánlatos (lásd melléklet!). Felnin lévő abroncsok tárolására természetesen jól használhatók a kereskedelemben kapható állványok is.

A tárolás optimális körülményei legalább ilyen fontosak. A tároló helyiség legyen hűvös, 15-25 Cº fok közötti hőmérsékletű, száraz, páramentes és sötét. Az abroncsok nem érintkezhetnek kemikáliákkal (olaj, zsír, lakk, festék, üzemanyag és hasonló anyagok), óvni kell őket a sugárzó hőtől, a közvetlen napsugárzástól és a magas UV-sugárzású mesterséges fényforrásoktól, valamint a tömény oxigén- és ózonkoncentráció különösen káros lehet.
A gépjárművek téli leállításakor (veterán- vagy hobbiautó, lakóautó, utánfutó stb.), amennyiben a gumiabroncs a gépkocsin marad, a levegő nyomását 0,5 barral növelni kell, vagy fel kell bakolni a járművet.
A tömlők csomagolt állapotban is tárolhatók. A használt, de még üzemképes köpenyeket előzetes tisztításután tároljuk.
Remélem, e néhány sorban sikerült rávilágítanom az abroncstárolás leglényegesebb kritériumaira, hiszen mindannyiunk érdeke, hogy jó kondiban lévő és biztonságos gumik kerüljenek vissza autóinkra, ha érkezik az újabb szezonváltás.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
