Szokatlan dolog történt: a Beckertől felhívtak, hogy érdekel-e minket egy navijuk, rövid tesztre. Érdekelt, bár egy idő után az ember bele tud fáradni a tökegyforma tudású, eltérő dobozú ájgós cuccoktól. Elvileg, mind ugyanaz, nem? Nos, a Becker többet tudott. Egyetlen, fontos gombbal.
Őrült nagy mák, hogy belementem, mert ilyen nincs minden navin. Hívhatjuk esc, vagy back gombnak, lényegtelen. Az egyszerűség kedvéért én Becker-gombnak hívnám, hisz a cég logója van rajta, de a lényeg: zseniális. Az ember bárhová keveredik a menüben – márpedig az iGo-ban eléggé el lehet kavarodni, még alap módban is – mégis mindig van kiút.

Ezt leszámítva a Becker kábé negyvenezres készüléke valóban teljesen szabványos, gyönyörű, nagy felbontású és nagy kijelzővel, egészen jó leolvashatósággal, akár oldalról is. És gyorsan működő hardverrel. Persze, ne gondoljuk azt, hogy a neves Becker navijait német iparosok szögelik, ez is Kínában gyártódik. És Kína tud kicsi, rossz felbontású és lassú, meg ilyen cuccokat is. Mindez ár kérdése. Ha a navik piacán el akarjuk helyezni, európai szinten ez középkategória, itthon valószínűleg szinte senki sem szán ennél többet egy ilyen készülékre. Vagyis, csúcs. Mondjuk, tényleg mindent tud, TMC-s, két giga saját memóriával, de egészen 32 gigányi SDHC kártyát is képes fogadni, 43 ország térképe van rajta, iGo Primo alapú szoftverrel, aminek a felhasználói felületét beckeresre szabták. De a lényeg ugyanaz.
Természetesen mindennek, ennek is vannak hátrányai. Például, bár a tartója remek kivitelezésű, ám rövid a karja, így például olyan autókban, amelyeknek erősen döntött a szélvédője, már nehéz felhelyezni. Mert nem kicsi: a képátlója cirka 11 centi, és ehhez jön még keret. Aki tehát zsebben akarja állandóan hurcolni, annak nagy.
Persze, navigálni tud, de azt egy húszezres cucc is tud. A Becker képernyőjének a felbontása sokkal jobb, mint az alap gagyiké, a grafika folyamatos, méghozzá úgy, hogy a domborzatot is megjeleníti három dimenzióban. A színek szépek, és az sem gond, ha nem tökéletesen szemből nézzük, a hangja tiszta és érthető. Egyszóval, a minőség érzetét is nyújtja, pláne, hogy a Becker-gombbal zseniálisan felgyorsul a kezelése. Minden navira kéne ilyen.
Oké-oké, gondoltam, de húszezer a minőségérzetért és egy gombért még így is sok. Kitaláltam hát egy kis vetélkedőt, ahol a Becker Ready43 bebizonyíthatja, hogy valóban jobb a gagyinál. Elvégre, ma már az okostelefon a fő ellensége, és ha önmagában egy olcsóbb androidos okostelefon árát elkérik érte, akkor valóban jónak kell lennie.
Ellenfélnek családunk teljesen pronyó, TeleSytem nevű készülékét pécéztem ki, amely, bár a slim (karcsú) jelzőt ráírták, kábé dupla vastagságú, mint a Becker. A karcsú tudású GPS etalonjának tökéletes lesz.
Az első próba teljesen evidens. Bekapcsolás, bootolás, pozíció fellelése. A Beckeren van valódi kikapcsoló gomb, aminek óriási előnye, hogy látszólag kikapcsolva nem szopogatja le két nap alatt az akksiját – szemben a TeleCsodával. Ha ezt használjuk, a Beckernek nulláról kell bootolnia, viszont, mire a végére ér, már a pozícióját is megtalálja. Ha ezt nem akarjuk kivárni, van készenléti kikapcsoló is, persze az akkuevés hátrányával, de ha kis időre kapcsoljuk ki, ezt célszerűbb használni
A gagyi készülék azonnal bekapcsolja a képernyőt, az iGo 8 fut – csak épp éjszaka van, és hosszasan keresi a helyét. Összességében lassabb.
A számítási és útvonaltervezési adottságok összehasonlítására egy gonosz próbát találtam ki. A fene gondolta, hogy ennyire látványos lesz a különbség. Ugye, nem kell részleteztem, ki nyert. Az alapötlet az volt, hogy egy rettenetesen hosszú útvonalat kelljen megterveznie, hiszen egy nyúlfarknyinál nem számít a különbség. Ám ha mondjuk egy külföldi úton, menet közben elszúrunk valamit, és jön az rettegett újratervezés, jobb, ha nem tart percekig. Ezért a két navi kapott egy kellemes Óbuda-Barcelona útvonalat, egy korábbi sajtóút szállodájának pontos címével. Erről szól ez a kis videó, magam sem hittem volna, hogy ekkora lesz az eltérés. (Amikor a párbaj ment, a Beckert véletlenül nem a leggyorsabb útvonal megtervezésére állítottam, ezért térnek el ennyire a tervezett menetidők, bocsánat. És az árát is túlbecsültem egy tízessel, nálunk a Ready43-család olcsóbb tagja járt.)
Amikor autókról van szó, a tömegtermékek és a luxusautók között nehéz valódi gyakorlati különbséget találni, mert ugye mindegyiknek négy kereke van, meg ülések is vannak bennük, satöbbi. A naviknál az erősebb hardver és az újabb szoftver fölénye sokkal látványosabb – a minőségi kidolgozáson felül, természetesen. Szóval, hiába ásták meg a navik sírját az okostelefonok, a Becker átkozottul nehezen adja magát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
