Sötétben tapogattuk a jövő Mercijeit

2013.10.31. 15:17

Keresve sem találhatott volna jobb helyet a Mercedes, hogy megmutassa a V és a C osztály belsejét a sajtónak, mint egy stuttgarti fotóstúdió. Egy ilyen stúdióban, ahol mellesleg a legtöbb Mercedes reklámfotó és reklámfilm készül, lehetőség van a fényekkel babrálni.

A fényekkel való babrálásra pedig azért volt szükség, hogy az újságíró csak azt lássa, amit meg akarnak mutatni neki. Mivel az autókat teljes egészében nem akarták megmutatni, csak a belsejét. Miután mindenkitől elvettek mindenféle képrögzítésre alkalmas eszközt (beleértve a mobilokat is), bemehettünk a koromsötét terembe, ahol a Mercedeseket kiállították.

Az autók belső világításának fénye mellett kezdhettük az ismerkedést az új belsővel, amely alaposan megváltozott. Talán a legszembetűnőbb változás a jelenleg kapható C osztályhoz képest az lesz, hogy egy hatalmas monitor jelenik meg a műszerfalon, kiváltva a régi, kisebb méretű egységet. Ez a kijelző 21 x 7 centis méretével és 480 x 240 pixeles felbontásával keresi a sofőr tekintetét, irányítására pedig egy Mercedes által fejlesztett, karcállótouch padszolgál majd, ami a könyöklő elé került és használaton kívül akár a tenyerünket is pihentethetjük rajta.

A tapipad betűfelismerő programot is kapott, így ezentúl nem kell fáradságosan gombot tekergetnünk, nyomkodnunk és betűket keresnünk, ha szeretnénk valamit beírni mondjuk a navigációs rendszerbe. Elég a mutatóujjunkkal egy betűt rajzolni a felületre és máris megvagyunk. Ugyanez érvényes a rádióra és a rendszer minden olyan funkciójára, ahol szövegbevitelre lehet szükség.

Az automata sebességváltóval szerelt modelleknél elköszönhetünk a váltókartól és eltűnik a bal lábbal taposható kézifék is, amely időtlen idők óta a Mercedes modellek egyik védjegye volt. Ez utóbbit mostantól egy ablakemelőgombhoz nagyon hasonló gombbal helyettesítették Stuttgartban, amit a magunk részéről egyáltalán nem támogattunk volna, ha megkérdeznek a döntés előtt.

A beltérben felhasznált anyagok egyébként mindenhol megfelelnek a prémium kategória elvárásainak, a legtöbb helyen meg is haladják azt, de ez inkább akkor lenne érdekes, ha nem így lenne. Az új karosszéria nagyobb lett, ennyit még a sötétben is ki lehetett venni, így próbálják elkerülni, hogy házon belül konkurenciát jelentsen neki a sikeres CLA. A méret növekedése mellett sikerült lefaragni mintegy száz kilogrammot is a C osztály tömegéből, leginkább azzal, hogy egyre több helyen használnak alumíniumot a karosszéria építése során. Az előző modellek karosszériájában mindössze 9% volt az alumínium, a következő generációs C osztálynál ugyanez már 48% lesz. Erre a radikális lépésre azért volt szükség, hogy az új autó megfeleljen az egyre szigorodó európai környezetvédelmi normáknak, hiszen a kisebb súly kedvezőbb fogyasztási értékkel is párosul.

Vadonatúj elem a GPS-alapú szellőzési rendszer, melynek lényege, hogy alagútban haladva a vezető beavatkozása nélkül vált belső keringetésre a szellőztető rendszer, az autón kívül tartva a szennyezett levegőt. Az új C-osztály belseje nagyon meggyőző, nem leszünk meglepve, ha a külseje is nagyot üt majd.

A V osztály azt a kisbuszt váltja le, amit eddig Viano néven ismertünk. Stuttgarti marketingesek szerint kiváló választás nagycsaládosoknak egy ilyen luxuskisbusz. Ebben persze igazuk van, de látszik, hogy mit sem tudnak az Európai Unióhoz tartozó volt szocialista országok nagycsaládjainak anyagi helyzetéről. A sajtónak megmutatott V osztály belső egészen pazar, a felhasznált anyagok ugyanolyan osztályon felüli minőségűek, mint amilyeneket a C osztály belsejében találtunk. A vadonatúj képernyő és a tapipad bekerül a V osztályba is, így a német nagycsaládos középvezetőknek sem kell már kompromisszumot kötniük, ha ilyet szeretnének.

Az ülések variálhatók és egyenként eltávolíthatók, de továbbra is nehezek maradnak, hiszen a biztonsági övek és minden tartozékuk is az ülések szerves részét képezik. Újdonság, hogy a hátsó ajtón található ablak külön is nyitható, így a gyerekek anyukájának nem kell majd a nehéz csomagtérfedelet emelgetnie, ha az apuka elfelejtette megrendelni az elektromos nyitó-záró opciót az új V-hez.

Újdonság, hogy a V-osztályhoz is rendelhető az Intelligent Drive csomag, amely tartalmaz egy parkolást segítő kamerarendszert is. Négy kamerából áll, egy-egy kamerát helyeztek el az autó négy sarkán és a négy kamera képe egyszerre jelenik meg a monitoron parkolás közben. Az autó ilyenkor felülről látszik, mint ahogy az autót körülvevő akadályok is és természetesen nem maradtak ki a digitális vonalak sem, amely az autó pályáját hivatottak illusztrálni. Kétségkívül hasznos rendszerről van szó, amely kiegészül holttér-érzékelővel, hiszen egy ekkora autónál bőven akad a vezetőülésből beláthatatlan terület.

Szintén új az ütközést megakadályozó rendszer, melynek radarszenzorai vizuális és audiojeleket is küldenek a sofőrnek, ha fennáll az ütközésveszély. Ilyenkor a számítógép kiszámolja az ütközés elkerüléséhez szükséges optimális fékerőt és abban a pillanatban, amikor a vezető lába nyomást gyakorol a fékpedálra, ezzel az optimális fékerővel kezdi el lassítani az autót, függetlenül attól, hogy mennyire tapossa a pedált valójában. A fejlesztők szerint a rendszer 70 km/óráig képes elkerülni a baleseteket, ha egy helyben álló akadályról van szó, és 200 km/h-ig, ha mozgóról, mint például egy autópályán előttünk haladó másik autó.

A minden létező extrával telepakolt bemutató autó hátsó – értsd: vezető mögötti – traktusából azonban kifelejtették az USB-csatlakozót, ami hosszabb utakon konfliktusokat okozhat az ott utazó gyerekek között, mert nem fogják tudni tölteni a szórakoztató elektronikai eszközeiket. A teljesség kedvéért persze meg kell említenem, hogy hagyományos szivargyújtó-csatlakozó megtalálható hátul is.

Mindkét modell bemutatására várnunk kell, a gyár egyelőre nem közölte, hogy hol és mikor rántja le a leplet a két vadonatúj autójáról, csak annyi biztos, hogy idén még nem. 2014-ben az első lehetséges alkalom a Detroit Motor Show, amely január 18-án kezdődik. Az Egyesült Államok a Mercedes egyik legfontosabb piaca és várhatóan komoly darabszám fogy majd az új C és V osztályból is arrafelé, így egyáltalán nem lenne meglepetés, ha a gyár oda időzítené a bemutatókat.

Az oldalról ajánljuk

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

32 perce
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

április 1., 13:41
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
  • Hírek

Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk

Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.

április 1., 15:38
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
  • Hírek

Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig

Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.

április 1., 10:12
Nagyon pórul járhat a Stellantis
  • Hírek

Nagyon pórul járhat a Stellantis

Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.

április 1., 14:38
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

április 1., 09:22
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
  • Hírek

A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat

Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?

április 1., 12:43
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
  • Közélet

Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál

Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?

március 31., 06:41
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
  • Hírek

Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó

A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.

március 31., 06:05
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek Daciája
  • Tesztek

Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155

700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?

április 2., 05:40
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
  • Közélet

Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!

Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük

április 1., 06:02
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
  • Hírek

Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot

A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.

március 31., 06:05
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

április 1., 17:14
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
  • Hírek

Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet

Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.

április 1., 16:39
A magyar realitás teteje: a szívóbenzin
  • Tesztek

A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI

A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.

április 1., 06:02
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!
  • Tesztek

Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.

A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.

március 31., 12:02
Visszatér a Volvo előző vezére
  • Hírek

Visszatér a Volvo előző vezére

Régi-új arc a Volvo élén.

március 31., 19:30
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
  • Hírek

A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége

Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.

március 31., 13:42
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
  • Hírek

Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle

Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.

március 31., 10:55
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
  • Hírek

Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett

A tűz okát még kutatják.

március 31., 15:10
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
  • Hírek

Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött

A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.

március 31., 14:20
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

március 31., 19:56
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
  • Hírek

Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján

Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.

március 31., 16:53
Újra napirenden az alkoholzár
  • Hírek

Újra napirenden az alkoholzár

Változik a helyzet a hollandoknál?

március 31., 09:13
macskamentás ülés
  • Hírek

macskamentás ülés

április 1., 12:38
Bemutató: Dacia Bigster – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Dacia Bigster – 2025.

április 1., 15:49
Hyundai Insteroid
  • Hírek

Hyundai Insteroid

április 1., 16:11
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 1., 00:02