Keresve sem találhatott volna jobb helyet a Mercedes, hogy megmutassa a V és a C osztály belsejét a sajtónak, mint egy stuttgarti fotóstúdió. Egy ilyen stúdióban, ahol mellesleg a legtöbb Mercedes reklámfotó és reklámfilm készül, lehetőség van a fényekkel babrálni.
A fényekkel való babrálásra pedig azért volt szükség, hogy az újságíró csak azt lássa, amit meg akarnak mutatni neki. Mivel az autókat teljes egészében nem akarták megmutatni, csak a belsejét. Miután mindenkitől elvettek mindenféle képrögzítésre alkalmas eszközt (beleértve a mobilokat is), bemehettünk a koromsötét terembe, ahol a Mercedeseket kiállították.
Az autók belső világításának fénye mellett kezdhettük az ismerkedést az új belsővel, amely alaposan megváltozott. Talán a legszembetűnőbb változás a jelenleg kapható C osztályhoz képest az lesz, hogy egy hatalmas monitor jelenik meg a műszerfalon, kiváltva a régi, kisebb méretű egységet. Ez a kijelző 21 x 7 centis méretével és 480 x 240 pixeles felbontásával keresi a sofőr tekintetét, irányítására pedig egy Mercedes által fejlesztett, karcállótouch padszolgál majd, ami a könyöklő elé került és használaton kívül akár a tenyerünket is pihentethetjük rajta.
A tapipad betűfelismerő programot is kapott, így ezentúl nem kell fáradságosan gombot tekergetnünk, nyomkodnunk és betűket keresnünk, ha szeretnénk valamit beírni mondjuk a navigációs rendszerbe. Elég a mutatóujjunkkal egy betűt rajzolni a felületre és máris megvagyunk. Ugyanez érvényes a rádióra és a rendszer minden olyan funkciójára, ahol szövegbevitelre lehet szükség.
Az automata sebességváltóval szerelt modelleknél elköszönhetünk a váltókartól és eltűnik a bal lábbal taposható kézifék is, amely időtlen idők óta a Mercedes modellek egyik védjegye volt. Ez utóbbit mostantól egy ablakemelőgombhoz nagyon hasonló gombbal helyettesítették Stuttgartban, amit a magunk részéről egyáltalán nem támogattunk volna, ha megkérdeznek a döntés előtt.
A beltérben felhasznált anyagok egyébként mindenhol megfelelnek a prémium kategória elvárásainak, a legtöbb helyen meg is haladják azt, de ez inkább akkor lenne érdekes, ha nem így lenne. Az új karosszéria nagyobb lett, ennyit még a sötétben is ki lehetett venni, így próbálják elkerülni, hogy házon belül konkurenciát jelentsen neki a sikeres CLA. A méret növekedése mellett sikerült lefaragni mintegy száz kilogrammot is a C osztály tömegéből, leginkább azzal, hogy egyre több helyen használnak alumíniumot a karosszéria építése során. Az előző modellek karosszériájában mindössze 9% volt az alumínium, a következő generációs C osztálynál ugyanez már 48% lesz. Erre a radikális lépésre azért volt szükség, hogy az új autó megfeleljen az egyre szigorodó európai környezetvédelmi normáknak, hiszen a kisebb súly kedvezőbb fogyasztási értékkel is párosul.
Vadonatúj elem a GPS-alapú szellőzési rendszer, melynek lényege, hogy alagútban haladva a vezető beavatkozása nélkül vált belső keringetésre a szellőztető rendszer, az autón kívül tartva a szennyezett levegőt. Az új C-osztály belseje nagyon meggyőző, nem leszünk meglepve, ha a külseje is nagyot üt majd.
A V osztály azt a kisbuszt váltja le, amit eddig Viano néven ismertünk. Stuttgarti marketingesek szerint kiváló választás nagycsaládosoknak egy ilyen luxuskisbusz. Ebben persze igazuk van, de látszik, hogy mit sem tudnak az Európai Unióhoz tartozó volt szocialista országok nagycsaládjainak anyagi helyzetéről. A sajtónak megmutatott V osztály belső egészen pazar, a felhasznált anyagok ugyanolyan osztályon felüli minőségűek, mint amilyeneket a C osztály belsejében találtunk. A vadonatúj képernyő és a tapipad bekerül a V osztályba is, így a német nagycsaládos középvezetőknek sem kell már kompromisszumot kötniük, ha ilyet szeretnének.
Az ülések variálhatók és egyenként eltávolíthatók, de továbbra is nehezek maradnak, hiszen a biztonsági övek és minden tartozékuk is az ülések szerves részét képezik. Újdonság, hogy a hátsó ajtón található ablak külön is nyitható, így a gyerekek anyukájának nem kell majd a nehéz csomagtérfedelet emelgetnie, ha az apuka elfelejtette megrendelni az elektromos nyitó-záró opciót az új V-hez.
Újdonság, hogy a V-osztályhoz is rendelhető az Intelligent Drive csomag, amely tartalmaz egy parkolást segítő kamerarendszert is. Négy kamerából áll, egy-egy kamerát helyeztek el az autó négy sarkán és a négy kamera képe egyszerre jelenik meg a monitoron parkolás közben. Az autó ilyenkor felülről látszik, mint ahogy az autót körülvevő akadályok is és természetesen nem maradtak ki a digitális vonalak sem, amely az autó pályáját hivatottak illusztrálni. Kétségkívül hasznos rendszerről van szó, amely kiegészül holttér-érzékelővel, hiszen egy ekkora autónál bőven akad a vezetőülésből beláthatatlan terület.
Szintén új az ütközést megakadályozó rendszer, melynek radarszenzorai vizuális és audiojeleket is küldenek a sofőrnek, ha fennáll az ütközésveszély. Ilyenkor a számítógép kiszámolja az ütközés elkerüléséhez szükséges optimális fékerőt és abban a pillanatban, amikor a vezető lába nyomást gyakorol a fékpedálra, ezzel az optimális fékerővel kezdi el lassítani az autót, függetlenül attól, hogy mennyire tapossa a pedált valójában. A fejlesztők szerint a rendszer 70 km/óráig képes elkerülni a baleseteket, ha egy helyben álló akadályról van szó, és 200 km/h-ig, ha mozgóról, mint például egy autópályán előttünk haladó másik autó.
A minden létező extrával telepakolt bemutató autó hátsó – értsd: vezető mögötti – traktusából azonban kifelejtették az USB-csatlakozót, ami hosszabb utakon konfliktusokat okozhat az ott utazó gyerekek között, mert nem fogják tudni tölteni a szórakoztató elektronikai eszközeiket. A teljesség kedvéért persze meg kell említenem, hogy hagyományos szivargyújtó-csatlakozó megtalálható hátul is.
Mindkét modell bemutatására várnunk kell, a gyár egyelőre nem közölte, hogy hol és mikor rántja le a leplet a két vadonatúj autójáról, csak annyi biztos, hogy idén még nem. 2014-ben az első lehetséges alkalom a Detroit Motor Show, amely január 18-án kezdődik. Az Egyesült Államok a Mercedes egyik legfontosabb piaca és várhatóan komoly darabszám fogy majd az új C és V osztályból is arrafelé, így egyáltalán nem lenne meglepetés, ha a gyár oda időzítené a bemutatókat.