Amikor a BK-Motorsport Europe-tól megkaptuk a kis dobozt, mindenki kétkedve fogadta. Nem lesz tőle erősebb az autó, nem fog kevesebbet fogyasztani, remélhetőleg többet sem, de akkor mit tud?

A modern autókban gyakran gyárilag van sport gomb, amely többek között a gázpedál karakterisztikáját változtatja meg, és az autó élénkebb lesz. Igen, de az gyári, ki tudja még mibe nyúl bele, ez meg csak egy kis elektronika, amit a gázpedál-érzékelő (potenciométer) és a vezérlőegység közé kell kötni. Nyilvánvalóan nem csinálhat csodákat, nem növeli a turbónyomást, nem ad több üzemanyagot.
Ne csodálkozzunk nagyon rá, hiszen már a karburátoros motorkerékpároknál is alkalmazták a gáz-szektor áttételmódosítót, ami pont így működött, de mechanikusan. Ott – főleg a versenymotoroknál – azért kellett, hogy a gáz jobban adagolható legyen, például csúszós pályán. Nem újdonság az elv, de eddig nem láttam ilyet elektronikus gázpedálos (drive-by-wire) járműnél, noha tudom, hogy némely diagnosztikai rendszerrel módosítható a gázpedál-karakterisztika. Az azonban mégsem egy plug and play pedáltuning célgép.

A beszerelési útmutató szűkszavú, de minden lényeges benne van. Az is, hogyan lehet programokat állítani, minden program háromfokozatú, és van Sport, Sport Plusz és Eco, valamint teljesen kikapcsolt állás, amikor az autó gyári beállításai érvényesülnek. Ez összesen kilenc fokozat, plusz a kikapcsolt állás. Beszerelésnél csak bele kell dugni a gyári csatlakozóba, mintha sorba kötnénk vele, a tuningpedál csatlakozója konkrétan jobb, mint a 2008-as Golf gyári csatija, így minden simán megy. Eltekintve attól, hogy a kormányoszlop alatt kell tornázni, könnyű a dolog, a beszerelés öt perc, nem lehet rosszul berakni. A vezetéke elég hosszú, hogy a kesztyűtartóba tegyük a beállító egységet a Pearl Jam cd mellé.

Sport módban érzékenyebb lesz a pedál, Eco módban meg butább, nagyobbat kell nyomni rajta, hogy történjen valami. Ezzel azt ígérik, takarékosabban tudunk vezetni. Semmi űrtechnika, egyszerűen a pedál jelét módosítják. Amikor sport módban negyedet nyomunk, akkor már felet érzékel, és a vezető gyakorlatilag át van verve. Amikor economy beállításban van, nyomunk egy bő fél gázt, és csak negyedet érzékel. Nem mértem ki, de ilyesmi lehet az arány. Pontosan, mint a 80-as években a gáz-szektor áttételmódosítóknál.
Semmi különös, gondoljuk, pontosan addig a pontig, amíg ki nem próbáljuk. Az első próbaúton maximális economyba tettem. A nyomatékos PD TDI Golf olyan lett, mint egy régi Mercedes, akkorákat kellett nyomni a gázpedálon, hogy történjen valami, mintha kuplung lenne. Jónak nem hívnám az állást, de biztos, hogy nagyon finoman lehet a gázt adagolni, finoman lehet vezetni, elhiszem, hogy így tudunk spórolni.

Elég, hagyjuk a kispályát, Sport plusz, maximális, harmadik állás.
Itt jött a meglepetés. A turbólyukat nyilván nem tünteti el, de amint betölt a turbó, az autó úgy ugrik minden kis gázpedálnyomásra, mint kapott volna plusz 20 lóerőt, és vagy 50 Nm nyomatékot. Ebből látszik, mennyire szubjektív az egész lóerőérzet, mert maximális gázpedálállásnál negyedikben pontosan ugyanúgy 7,5 másodperc a 80-120, mint bármelyik állásban, a pedáltuning box nélkül is ennyi. Az érzet, az tisztán olyan, mintha sokkal rugalmasabb és erősebb lenne az autó. Ráadásul ha ez nekünk nem tetszik, simán finomíthatunk rajta, picit emelünk, vagy két gombnyomással kimaxoljuk, esetleg visszatesszük tök gyárira. Városban Eco, külvárosban Sport, autópályán Sport plusz. Játszhatunk, míg meg nem unjuk...és akkor beállítjuk sima Sport módba, de ott maximumra, és hagyjuk a kesztyűtartóban, ahogy én is.

Jó kis kütyü. Nagyon jó, hogy változtatható, nagyon jó, hogy kiszerelhető, és végül, de nem utolsó sorban teljesen legális, mert a jármű emissziós és egyéb vizsgálati paraméterei nem változnak, mindössze a gázpedál karaktere lesz más. A tuningpedál jó, a tuningpedál működik, azonban az ára kicsit borsos. 77 ezer nettó olyan kis dobozért, ami megváltoztatja az érzetet, de valójában nem ad pluszt. Fizetnék is érte, mert tényleg jó, de a majdnem bruttó 100-at egy picit erősnek érzem. Pont úgy, ahogy az autót is Sport plusz módban, abból is visszavettem, jó lenne, ha az árból is visszavennének egy kicsit.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
