Ilyen a 8000 forintos akciókamera
Teszt: Silvercrest Wifi Sports Action Camera
Egy szőke csaj kiugrik a helikopterből egy zord hegygerincen, rááll a snowboardjára, és elindul egy szinte függőleges falon. Négy-öt őrült bringás valahol a kanadai vadonban veret hetvennel a mamutfenyők között, bikinis csaj cetcápát simogat 15 méter mélyen, aztán Nissan kevésbé sikeres versenyautóját tesztelik valamilyen egzotikus versenypályán. Mindet Gopróval rögzítik, és mire megnézem a harmadik ilyen összeállítást, elhiszem, hogy az én életem is ilyen lenne, ha vennék egy akciókamerát.
Tizenöt éve karcolgatom az extrémsportok felszínét, többnyire bringával, vagy búvárkodás közben, de csúszott már be ejtőernyő is, aztán mentem jégen autóval, motorral, és még pár kreténség. Ennyi idő alatt rájöttem, ha a cél nem a munka, felesleges egy akciókamera. Néha nálunk is feltűnik, jól felveszünk valamit, hogy aztán soha többé ne nézzük meg, és a következő alkalommal töröljük, amikor betelik a merevlemez. Szóval nehezen tartom indokolhatónak, hogy még használtan is 60-70 ezreket adjak egy Gopróért. Aztán bementem a Lidlbe.
Az akciókamera ott várt, ahol a legkevésbé számítottam rá: kerti szerszámok és a húszdarabos csavarhúzókészlet között. Egy darab volt belőle, dobozán a Silvercrest Wifi Sports Action Camera felirat, és minden látszott, ami a kategóriában számít: masszív plexi ház, dombor lencse, nagy gombok, teljesen komolyan vehető látvány. A józanság és az észérvek abban a pillanatban vesztek a semmibe, amikor megláttam az árcédulát: 8000 forint. NYOLCEZER. Ennyi pénzért, ha csak dagerrotípiákat csinál is, megéri. Esélyt sem hagytam a gondolkodásnak, elvettem a polcról és fizettem. Úgyis jött a Hegymenet túra, ott legalább kipróbálhattuk.

Tartozék jár hozzá rendesen, még bilincset is kapunk, amivel kormányra vagy bukócsőre rakhatjuk. A 3M ragasztóval ellátott tappancs sisakra való, és akárcsak ez, az összes többi rögzítőelem a kamera saját szabványát használja. Van egy trükk: egy pici, piros műanyagcsúszka, amelynek a felső fele a Crivit rögzítőjébe passzol, míg az alján lévő fülek Gopro kiegészítőivel kompatibilisek. Ennek örültem, mert a saját bringás sisakomon már két Gopro, egy Drift és egy Sony rögzítőtalp van, így nem kellett egy negyediket is felragasztanom. Vannak tépőzáras hevederek is, például egy vékonyabb fára könnyedén felpattinthatjuk.
Szintén okos megoldás az analóg előnézet: ez egy domború tükör, amit a lencsére kell felpattintani, így látjuk, hogy mit fog felvenni. A gyakorlatban elnagyoltan működik, például a dombortükörben simán benne voltam, míg a telefonos előnézet levágta a homlokomat. A telefonos előnézet Androidon és iOS-en egyaránt jól működik, a telefon korától függ, milyen minőségű és milyen gyorsan frissülő előnézetet kapunk. Ez a funkció wifin keresztül kommunikál, mindegyik kipróbált telefonnal nagyjából 20-25 méterről tudtam elindítani a felvételt, videó és fénykép is készíthető vele, mellesleg az applikáció felhasználóbarát.
A tok körben tömített, választhatunk, hogy vízálló hátfalat szerelünk fel, vagy a nyitott, hangfelvevőset, mindkettő jár a csomaghoz. A zármechanika okosan megoldott, egy kis narancssárga biztosítókapoccsal zárjuk le az előfeszített kallantyút, így nem pattan fel. A kamerára mindössze két gomb jutott, viszont mivel van egy OLED kijelző, egész jól el lehet navigálni a menüben, az egyik gomb léptet, a másikkal belépünk az almenübe, és mivel a feliratok egyértelműek, ennyi elég is.
A lítium-ion akku 1130 milliamperes, a gyártó két órányi felvételt ígér vele, 1-1,5 órát még a hóvihar hidegjében is elment. Töltő nem jár a csomaghoz, de a számítógép három óra alatt feltölti. HDMI és mikrofon csatlakozó (2,5 mm) is került a házra, és micro SD kártyát fogad. A háttértárakat 64 gigabájtig kezeli, alapból egy négygigás jár hozzá, van viszont SD-kártya adapter, ami jó, mivel a legtöbb laptopban van hagyományos SD-olvasó.
A kamera egy CMOS szenzort használ, ezzel vagy 5 megapixeles fényképeket, vagy H.264 formátumú videókat készíthetünk, 720p-ben 60 fps-sel, viszont 960 és 1080p-ben már csak 30-cal. Ez az általános családi használatra, elég, vagyis, ha nekivágunk a gyerekekkel Tihanynak, és nem hagyjuk el az aszfaltot. Mert terepen bizony ráz, hiszen semmilyen rezgéscsillapítás nincs benne, ráadásul, ha erdőben tekerünk, szintén zavaró az, hogy a fák között besütő napsugarakkal és árnyékkal nem tud mit kezdeni. Ilyenkor egy darabig fehér fényben úszik a képernyő, aztán mire átáll, újra árnyékban megyünk és sötét van. Állandó fényviszonyok közé való.
Kipróbáltam autós dashcamnek is, hiszen van benne loop-funkció, erre is lehet használni. A Mazda MX-5-ösömbe raktam be, aminek az átlagnál keményebb a futóműve, de ez sem indokolja a rázkódást, amit Dobogókőre menet rögzített. Mellette a Sony akciókamera képe mérföldekre van tőle, igaz, ilyet nem is kapunk százezer forint alatt. A probléma viszont az, hogy a szerkesztőségi GoPro Hero 2 is minden tekintetben túlnő rajta, pedig az legalább 7 éves. Érdekes módon viszont Zomborácz Iván a Harley-Davidson tesztmotorján egész jó felvételt csinált, valószínűleg a nehéz, puha futóművel szerelt motor jól csillapította a rezgéseket.
Ezek után sem lehet azt mondani, hogy 8000 forintot ne érne meg, hiszen ha valaki nem extrémsportoló, találhat olyan felhasználási módokat, ahova elég. Legalább 8-10 éves a technika színvonala, igaz, sok okos megoldás és könnyű használhatóság társul hozzá. Viszont az is igaz, hogy ebbe az utolsó darabba 8000-ért futottam bele, de valószínűleg, amikor készleten van, akkor többet kérnek érte. Ennél többet viszont már nem biztos, hogy adnék érte.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
