Az Autokorbelnél ahol az olvasók autóinak a teljesítménymérése folyik, egy régi ismerős tűnt fel. Egy Suzuki Swift, de nem egy sima, vasaló-Swiftnek is becézett darab, hanem egy Sport változat. Kíváncsian vártuk milyen számokat produkál a sportos Swift.

Kicsit mindannyiunk kedvence a második magyar Swift. Nemcsak azért, mert itt gyártották, és elődjéhez képest hatalmasat lépett előre mind komfortban, mind technikában, hanem azért is, mert abszolút értékben is egy jó autó volt a kategóriájában.
Az Erőmérőben ezúttal nem egy sima Swift, hanem a Sport változat gurult fel a mérőpadra. Az első magyar Swiftből is létezett sportváltozat, de az csak egy optikai csomag volt, kicsi könnyűfém felnivel, csíkkal, egy-két pici eltéréssel, de semmi komoly, a korábbi, valódi GTi viszont soha nem készült itthon, pedig az tényleg izgalmas darab volt. Járt már nálunk sokféle Sport és GTi, de még nem mértük meg, hogy mit tud valójában a Swift Sport.
Nem mindig a régi az igazi?
Téli gumikon versenypályára menni olyan, mint téli bundás nőt csöcsörészni. Oké, kicsit azért jobb.
A korabeli marketinganyag hangsúlyozza, hogy a Sport a gyári Junior WRC programjának tapasztalatait ülteti át egy utcai autóba. Kívülről az áramvonalasabb, mélyebbre húzott lökhárítók, a széria 17 colos könnyűfém felnik (a mért autón téli kerék volt) és a dupla sportkipufogóvég teszik könnyen megkülönböztethetővé az alapmodelltől.
Ha benézünk a szoknya alá, akkor ott is találunk érdekességet. A futómű keményebb rugókat és 20 milliméteres ültetést kapott, a keményebb rugókhoz Monroe Sport lengéscsillapítók járnak, keményebbek a szilentek és erősebb a fékrendszer is.
Az egyhatos motor változó szelepvezérlésű, és az elektronikus gázpedált is áthangolták, amitől kicsit agresszívebbé vált. A szervókormány rásegítése is csökkent, így direktebbnek érződik. Teljesen más a kuplung is, erősebb és több pedálerőt igényel.
Minden dolog, amihez hozzányúltak jobb lett, sportosabb és a vezetési élményt javítja. Nem véletlenül tartotta 2006-ban a külföldi szaksajtó is az egyik legjobb kis hot hatch-nek a Swift Sportot, pedig nem ez volt a legerősebb és leggyorsabb a sportos kisautók piacán.
A korabeli egyhatos Suzuki alapmotor átalakításáből született motor fordulatra, sportosságra hangolt, ami nagyon jól illik az autó karakteréhez. A leszabályzási fordulatszám 7000-nél van, hivatalosan 6800-on adja le a maximális 125 lóerejét, a nyomatéka pedig 148 Nm, 4800-on. A csúcsnyomaték egészen magasan jelentkezik, majdnem a maximális teljesítmény közelében, ami általános jellemzője a sportosra hangolt motoroknak. Ebben a tartományban kell tartani a fordulatot és akkor lesz menés, lesz vonóerő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy alul gyenge lenne.
Sokan használják a Sport Swiftet pályanapokon is, és bár hallottunk hajtókarcsapágy- és váltóproblémáról, összességében nagyon jó hírű autó a Swift csúcskivitele.
A mérésre jelentkezett példány légszűrőházának a fedele törött volt, így azt a tulajdonos leszerelte. A szűrő be volt rögzítve a házba, azon keresztül szívott a motor, de a szívóhang így erősebb, mint eredetileg. Ez jól hallható a mérés videóján is. Nem lehet azonban egyértelműen eldönteni, hogy ez a fedélhiány növeli-e vagy csökkenti a teljesítményt. Lehetséges, hogy növeli, mert csökkent a légszűrőház fojtása, de csökkentheti is a teljesítményt, mert a hangolása, a gázlengések így megváltoznak.
Egyébként pedig csodaszép állapotban volt a 69 ezret futott Swift, egészséges volt a motorhangja is, nem volt okunk kételkedni abban, hogy hozza a gyári teljesítményét.
Megvolt a mérés, minden rendben zajlott, a légszűrőfedél hiánya miatt kicsit mélyebb tónusban énekelt a sportos 1600-as, és szépen kiforgott 7000-ig.
Az eredményekre sem lehet panasz, a tulajdonossal közösen elemeztük a görbék alakját, érdemes megnézni a videót.
Ha pedig érdekesnek találjátok a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára.
A következő autó egy Mazda RX8-as lesz, a Wankel-motoros csoda, lehet előre tippelni mit tud, és mennyit fog forogni a különleges motor.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
