Albert nem kifogásokat keres, hanem megoldásokat, és mivel online biztonsági szakember, ért a számítógépekhez. Mivel nem tudta kellő hatékonysággal szűrni az autós hirdetési oldalakat, készített egy programot, testvérével, Gáborral, amivel nincs akadály. Előre megadott szempontok alapján tapogat le tetszőleges mennyiségű hirdetési oldalt vagy fórumot, drámaian javítva a keresés hatékonyságát. Két év keresgélés után végül összejött egy első szériás, ízlésesen tuningolt Honda NSX.
Az autóról már írtunk, kollektívan imádtuk is, de kár lenne kihagyni egy akkora ziccert, mint az univerzális kereső. Albert munkáját nehéz behatárolni, hol cégek hálózatain keres biztonsági réseket, hol pedig zaklatókat kerget digitális nyomozóként. Harmincegy évesen itthon már nem nagyon talál szakmai kihívást, most a külföldre költözésen gondolkodik, valahová a Nürburgring környékére.
A programot a testvérével, Gáborral közösen csinálta, és ez nem egy böngészőkiegészítő, hanem egy rendes, Windows és Linux alatt futó alkalmazás, önálló kezelőfelülettel és önálló adatbázissal. Vannak még benne fejlesztés alatt álló megoldások, Albert szerint kicsit paraszt helyenként, de működik. A szűrendő oldalakat a fejlesztő adja a listához, utána már azt is keresi. A Mobile.de, az Autoscout, az Otomoto, a Használtautó, más használt autós oldalak, és sok márkaspecifikus fórum is benne van. Csak megadjuk a paramétereket, és az összes tárolt oldalról egy felületre érkeznek meg a találatok.
Létezik hasonló netes szolgáltatás, viszont Albert azokat nem találta túl felhasználóbarátnak, raádásul például a Hasznaltauto.hu-t sem kereste, ezért állt neki az önálló változatnak. Az elv egyszerű: amennyiben van ingyenes és publikus API, akkor azt használja. Az API az application programming interface, vagyis alkalmazásprogramozási felület, az alkalmazás ezzel tud kommunikálni az oldalak adatbázisaival. Bár a használt autós oldalak felhasználási feltételei többnyire nem tiltják az API hozzáférést, amíg a program egy webszerverről ment, addig letiltották az ilyen keresést.
Ez azért van, mert a használtautós oldalak reklámokból élnek, márpedig ha valaki ilyen letapogató programon keresztül listázza a hirdetéseket, az nem nézi meg a reklámokat, ami érthető módon előnytelen az oldal számára. A korai időszakban Albert programja webszerverről futott, de most már a számítógépéről megy, így tudott csinálni egy olyan HTTP átirányítást, amivel az oldalak egyéni látogatóként ismerik fel a programot. Természetesen ez trükközésnek számít, de mivel csak egyedül használja, ráadásul semmilyen üzleti szándéka nincs vele, nem okoz drámai bevételkiesést.
A program képes keresni bármilyen szempont alapján, amit egy használt autós weboldal felkínál, majd a találatokat tetszés szerinti valutával listázhatjuk az általunk kívánt sorrendben. A programozói szinten fapados termék legnagyobb előnye a rugalmasság, ugyanis nem csak használtautós oldalakat, de akár fórumokat is hozzá lehet adni, utána ezek is részei lesznek az kereshető adatbázisoknak, az NSX például egy ilyenről került elő. A program saját adatbázisa, vagyis a ma ismert autótípusok a Mobile.de-től származik, hiszen ez a legnagyobb ilyen lista. A program nem csak különlegességek keresésére jó, a Ford Focusok között ugyanúgy eligazodik, mint amikor Honda NSX-et ütünk be. Nehéz behatárolni, hogy kinek lenne igazán jó egy ilyen program, talán kereskedők tudnának vele a legtöbbet megspórolni, hiszen egy konkrét típusra több oldalon keres rá, ráadásul igény szerint azonnal átváltja forintra az árakat, amelyeket igény szerint emelkedő sorrendben listáz.
A programnak megvannak a határai, a mintától eltérő hirdetésekkel nem tud mit kezdeni, csak akkor működik hatékonyan, ha előre megszabott formátumú hirdetéseket listázhat. Ha valaki nem jól tölti ki a hirdetést, vagy elír valamit, azzal a program nem tud mit kezdeni. Ugyanez a helyzet azoknál a hirdetéseknél is, amelyekben a hirdető nem űrlapokat tölt ki, hanem folyószöveget fogalmaz meg, ugyanis a program mindig egy mintára keres. Szintén kihívásokkal küzd az eredmények kilistázása, hiszen például az M3-as BMW-k közé rendre bekerülnek az M-pakettes kocsik.
A fejlesztésbe eddig úgy 60 óra ment bele, bár egyáltalán nem ez volt Alberték fő tevékenysége. Szándékuk egyáltalán nincs vele, nem akarják eladni, sem publikálni. Most vagy Albert keresgél rajta hobbi jelleggel, vagy pedig tükrözi valamelyik barátja gépére, aki így otthonról tudja futtatni. Az ötlet mindenesetre jó, még akkor is, ha a végleges változatig még van pár leküzdeni való kihívás, viszont ez már nem a testvérekre vár.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.