Nem tudsz ennél jobb beruházást a Golfhoz

2019.06.29. 08:08

A Totalcaron gyakran foglalkozunk az autók lámpájával, mert egyrészt az utóbbi időkben nagyon felgyorsult a fejlesztés, másrészt hisszük, hogy az aktív biztonsági berendezések közül a lámpa az egyik legfontosabb. Sok dolog múlhat a nagy magyar éjszakában egy időben észrevett sötét ruhás gyalogoson.

Már tudjuk, hogy a jövő nem a xenonlámpáké, azt is tudjuk, hogy hamarosan lézerrel világítunk majd, de egyelőre ez még nincs minden autóban. Gyakoribb, ha van egy autónk, és upgrade-elni szeretnénk a gyári hagyományos lámpáját, mert vagy így konfiguráltuk újonnan, vagy használtként vettük, és ilyen volt.

Most a Golf 7-est nézzük meg közelebbről, milyen lehetőségünk van a hagyományos szabadformázású parabolatükrös lámpát kicserélni valami jobb minőségűre, amivel jobban látunk, korszerűbb. Nincs baj a Golf hagyományos lámpájával, az ilyen rendszerű parabolatükrös lámpatestek közül a jobbak közül való - egyenletes fényelosztás, viszonylag széles bevilágított terület, erős sötét-világos határ. Gyárilag is beikszelhettük volna az extralistán a ledes fényszórót, én azonban felszereltségcsomagot választottam, amihez nem járt. Az egyedi konfigurálás megdrágította volna az autót, tehát sima fényszórós lett. Egyébként ha a konfigurátornál választjuk ki, felszereltségi és tudásszinttől függően 350 ezer forinttól indul a ledes lámpa, és akár 445 ezer forint is lehet a Golf esetében.

Ne hagyjuk ki, hogy mindenféle kínai webshopokból is rendelhetünk utángyártott lámpatesteket, de egyrészt az E minősítése kétséges, másrészt annyira bizonytalan a minősége, hogy nincs két egyforma vetítési képű lámpatest. Ez egyébként az ismertebb olcsó utángyártókról is elmondható: határozott a minőségkülönbség a gyári beszállító és az utángyártott lámpatestek között.

Mivel már az Osram lámpákkal jó tapasztalatokat szereztünk, most is azt választottuk, konkrétan a LEDriving Headlight-ot. Kombinált lámpatest, minden fényforrása led, ráadásul a manapság nagyon menő futóindexes (dinamikus irányjelző, ahogy hivatalosan hívják) változat. Ezenkívül ledes nappali menetfényes, de nem olyan gagyi fajta ledsorok, hanem szép dupla csík, mintha fénycső lenne. És persze a vetítőlencsés főfényszóró, amelynek egy nagy fényerejű led a fényforrása, és a távfény esetében elektromágnes mozgatja az árnyékoló blendét, és a led teljes fényét nyomatja előre árnyékolás nélkül.

Ez egyébként az első és egyetlen aggályom a lámpatesttel: ez egy mozgó alkatrész, ennek nyilvánvalóan véges az élettartama, de reméljük nem öt év. A két lámpatest majdnem fél köbméteres dobozban jött, kicsomagolva látszik, mekkora óriási lámpája van egy nyomorult Golfnak is manapság. Aztán ahogy a részletes beszerelési útmutatóból láttam, le kell venni az első lökhárító borítását, amitől kicsit elbizonytalanodtam, hogy kell-e ezt nekem otthon az udvarban szerelgetni, hogy aztán megbontva, szemlesütve vigyem egy karosszériás műhelybe összerakatni...

De a Golfot dicséri, hogy 3+4+4+7 torx csavar után kiemelhettem a további négy csavarral rögzített lámpatestet, és besüllyeszthettem az új fekete dizájnos LEDriving lámpákat. Nem nagyon értettem, miért kell neki direktben még egy plusz szál az akkuról, hiszen funkcionalitásában nem tud mást vagy többet az eredetinél, de odavezettem, bekötöttem. Mire kész lett (bő óra a két lámpatest), be is sötétedett, és azonnal kipróbáltam, beállítottam. Minden funkciója (hazakísérő fény, üdvözlőfény stb.) működik, szerencsére can-bus hibát sem dobott, kiégett izzóra sem figyelmeztetett, amit itt mondjuk el is vártam, de egyéb messziról érkezett lámpatestektől ez nem annyira magától értetődő.

Mit is mondhatnék, ez a lámpatest egy másik kávéház, nem csak fényerőben, hanem irányítottságban, fényeloszlásban, egyenletességben, és nem utolsó sorban dizájban is. Nappal is látszik a táblákon, ha be van kapcsolva, a fénykürt pedig olyan, mintha valaki vakuval villantana rád. Az oldalán az Osram felirat pedig dizájn bónuszpont.

A gyárinál szebb is, az induló ára 280 ezer forint környékén van/pár, tehát még olcsóbb is, mint a gyári ledes. Oké, hogy ezen 6-8 pár utángyártott sima lámpatestet lehet venni, de mutassák meg az edzőt, aki inkább keres tíz atlétát, aki 25 centit ugrik magasba, mint egyet, aki két méter ötvenet...