Csak gyalogolni ne kelljen, ez a lényeg – lehetett volna a mottója a Toyota odaibai, végtelenül sokfelé ágazó, több járműves bemutatójának.
Sokat lehet olvasni arról, mennyire öregszik a fejlett országok lakossága, és hogy az egészen közeli jövőben ez az öregedés milyen beláthatatlan problémákhoz jelent majd. Mifelénk a fő kérdés az, hogy mi a fenéből élnek majd a ma még aktív, de már idősödő állampolgárok tizenöt-húsz év múlva, de egy olyan, pénzügyileg eleve jobban eleresztett, ráadásul még spórolósabb társadalomban, mint a japán, a megoldandó kérdés inkább az, hogy a ma és a közeli jövő idősei hogyan jutnak majd el ágytól ajtóig, ajtótól kerekesszékig, kerekesszéktől a buszig, buszra. Vagy bármibe, ami a forgalomban közlekedik.
A Toyota évek óta írogatja már a jövő forgatókönyvét, legalábbis azt a részét, amelyikhez ő hozzá tud szólni. Sok-sok Tokiói Autószalonnal ezelőtt láttam már náluk a magatehetetlen betegeket mozgató, félautomatikus robotsegédeket, a mind kényelmesebb motoros tolószékeket, az azokkal közlekedőket könnyen befogadó járműveket. Hát bizony, manapság az átlag japán jellemzően inkább ezekre gondol, mint az AE86-osokra, vagy a GT-R-ekre.
Az odaibai bemutatón ezért találkozhattunk Sorával, a tüzelőanyagcellás, önvezető busszal, amely 45 milliméterre parkol a járdától, hogy a tolókocsisok zökkenőmentesen át tudjanak rá gurulni, az APM-mel, amely a neve ellenére nem valami újfajta, száraz elektrolitos akkumulátor, hanem egy hatalmasra nőtt, elektromos golfautó, Toyota-minőségben. Ezekkel az olimpia közönségének utaztatását tervezik majd a 2020-as játékokon, s arra is felkészítik, hogy alkalomadtán tolókocsit is könnyen fel lehessen rájuk tolni, illetve hordágyat is tudjanak szállítani – méghozzá úgy, hogy az azokon fekvőknek fűtést és klimatizálást is biztosítsanak.
Aztán kipróbálhattuk még az i-Roadot, ezt a háromkerekű, Japánban 60, de Európában csak 45 km/h-s használatra tervezett, hátul kormányzott, kanyarban bedőlős, háromkerekű, kétszemélyes, villanymotoros járművet, ami így elmondva kicsit rosszul hangzik, valójában hatalmas flash a vezetése. Ezt a Toyota már vagy négy éve ígéri, hogy árusítani fogja, s nem a termékkel lehet baj, mert ezek hajszálpontosan ugyanolyanok voltak, mint amiket vezettem még egy korábbi életemben, talán hat évvel ezelőtt. Inkább az engedélyeztetéssel lehet itt a baj.
Halálkanyar a vécédeszkán
Azért azt megnézném, amikor egy kisgyerekes anyukának először megmutatják ezt a szerzetet – ültesse be hátra a Zsófikát, ő maga pattanjon a volán mögé, és hajtson el az óvodáig...

Aztán, hogy hab is legyen a tortán, bevágtuk magunkat a Toyota Century hibridbe Antival. Ezt a luxusautót 1967-től 2018-ig szinte változatlan formában gyártotta a cég (egy olyant tesztelt már Csipszer Máté, azóta ígérem, hogy megölöm emiatt), majd 2018-tól egy formára hasonló, de technikailag teljesen más, jóval nagyobb Century jött. A csúcs-csúcs-überszuperluxus, japánra fordítva. Hát – nézzétek meg a videót, lelkendezés: ON.
Ja, aztán volt még mindenféle villanyroller-vezetés, másnap pedig önjáró diagnosztikai laborokat, motorizált seprűnyelet és egyéb cifraságokat is megnézhettünk a szalonon, mind a Toyotától volt, de azok annyira távol estek bárminemű, kézzelfogható valóságtól, hogy inkább nem kommentelném őket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
