A bevált szerviz is gányolhat
Ákos nagyon szereti az autóját, egy közel húszéves Saab 9-3-at. Ezek a GM-korszakban készült Saabok harminc százalékban egyeznek az Opel Vectra C-vel, de a svédek igyekeztek mindent egy polccal magasabbra pozicionálni a kiindulómodellnél. A motorok többsége turbóbenzines vagy turbódízel, ráadásul a MűhelyPRN-ben szereplő példány még automataváltós is, ami szintén jelenthet némi kockázatot egy ennyi idős és körülbelül negyedmillió kilométert futott autón. Vajon érdemes 2020-ban számításba venni a rég megszűnt márka típusait? Erre is kíváncsiak voltunk, amikor a műhelybe gurítottuk a Saabot, melyet ezúttal is az Avalon Bosch Car Service szakemberei vizsgáltak át.
Ákos Saabjának alvázszámát is beírtuk a Totálkár kártörténeti lekérdezőrendszerbe, amely az utóbbi húsz év magyarországi kárkalkulációs adataira épül. A rendszer nem talált korábbi töréskárra utaló információt, ezért használata ingyenes volt, más esetekben 3990 forintba kerül. Egy ilyen ellenőrzés csupán perceket vesz igénybe, a jelentés sokszor nem csak a kárkalkuláció időpontját és a javítás várható összegét tartalmazza, de a sérült alkatrészek felsorolását is. A lekérdezéshez erre tessék!
Korábbi epizódok:
- Prémium szedán a 370Z motorjával
- Gábor újkora óta, azaz 10 éve használja azt az autót, ami itthon, ezzel a motorral nem is létezett.
- Öthengeres Volvo első autónak?
- Sokak szemében csak egy Focus, de részleteiben sokkal minőségibb autó a Volvo S40, az öthengeres motor pedig a hangjával is csábít. De mennyit kell rá költeni?
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.