Meddig jut egy modern hibrid 1,6 liter benzinnel?

Opel Grandland X 100km-es fogyasztásteszt

2020.06.28. 06:59

Az elmúlt 15-20 évben már annyira megszoktuk, hogy minden hivatalos gyári fogyasztási adat nettó átverés, hogy ma már az újszülött is tudja: katalógusadatnak nem hiszünk. Azonban a plug-in hibdridek minden korábbinál lejjebb vitték a hivatalos adatokat, igaz, egyfajta kiskaput kihasználva: a beépített elektromos hajtás maximálisan kihasználhatják, és az nem számít az energiamérlegükbe. Esetünkben az Opel Grandland X Hybrid4 összesen 300 lóerős. Benzinmotorja 200 LE, az első elektromotor 113, a hátsó 110 ló - itt az akku teljesítményleadása a korlát, ezért csak 300. A WLTP szerint 1,3, a régi NEDC ciklus szerint 1,6 l/100 km a fogyasztása, az akkuja meg 13,2 kWh kapacitású. Elvileg elektromos üzemben 59 vagy 67 km-t ígérnek a normák, a többit kellene a benzinből fedezni: ezen a távon az 1800 kilós SUV-nak 3,17 l-nek vagy 4,8 l-nek megfelelő fogyasztást kellene produkálnia, 100 km-re vetítve. Ez finoman szólva is nehezen hihető.

Opel-Grandland-X-Hybrid4-506684

Vagyis - hogy a kedvezőbb számot vegyük - 1,6 liter benzinnel az óbudai irodánkból le kellene jutnia Kecskemétre az autónak. Szerkesztettem egy olyan útvonalat, amelyben a városi, országúti és autópályás szakaszok egyforma arányban voltak. Az időpont egy munkanap délelőttje, amikor már nincsenek nagy dugók, 10 óra után.  Arról nem beszélve, hogy a "városi" szakasz vége, a Soroksári út-Helsinki út-Grassaklkovich út kb. 13 km, egyenletes 70 km/órával, zöldhullámmal, szinte megállás nélkül. Utána menet a régi 5-ös úton, néhol még településeken áthaladva, majd Dabasnál dobunk egy balost, és rámegyünk az újhartyáni csomópontnál az M5-ösre. 

Végül már Kecskemét előtt megvolt a 100 km, az Alsónémedi előtti baleset miatt kerültünk
Végül már Kecskemét előtt megvolt a 100 km, az Alsónémedi előtti baleset miatt kerültünk

Nem érzem, hogy ez egy kiszúrós útvonal lenne. Az út végig szinte sík, nincs a tengerszintben érdemi változás, egy baleset miatt picit módosítottunk, mert az 5-ös út egy szakaszát egy baleset miatt az M0-M5 útvonalon kikerültük. Emiatt korábban is jöttünk le a tervezettnél az autópályáról, és nem jutottunk el Kecskemétig, amikor megvolt a 100 km. Az időjárás viszont megnehezítette a mérést, volt egy nagyobb eső - de mit tegyünk? Megsokszorozni nem fogja a fogyasztást. Normál hőmérsékletet állítottunk be a klímán. Az autót teletankoltuk árammal és benzinnel, majd a végén kannából kimérve ellenőriztük, hogy mennyi fogyott 100 km-en. Kérem, tegyék meg tétjeiket! 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.