Minden, ami fék: magyar fejlesztések, hogy nehezebben halj meg autóban
Új Continental tesztpálya, Veszprém
A Continental az egyik legnagyobb autóipari beszállítóvá nőtte ki magát az elmúlt évtizedekben, Magyarországon több gyára és egy fejlesztőközpontja is van.
Maga a cég a hibrid rendszerektől a dízel befecskendező rendszereken át az önvezető megoldásokig egészen sok területen dolgozik (hogy mennyire, arról itt egy korábbi cikkünk) – ja igen, mellesleg gumiabroncsokat is fejleszt és gyárt. A Veszprémben található fejlesztőközpontban foglalkoznak mindennel, ami a féket használja, tehát a blokkolásgátló, stabilizáló elektronika, de még a követő tempomat és az automatikus parkolórendszer fékezési részét is itt programozzák, tesztelik.
A Continental most új, lényegesen nagyobb tesztpályát épített magának Veszprém mellett. Felmerül a kérdés, hogy minek Magyarországra még egy tesztpálya a Zalazone mellé — például azért, hogy az alapvető munkához kéznél legyen a Continental veszprémi fejlesztőközpontjában dolgozó mérnököknek. Így ugyanis kevesebbet kell utazni, de a megrendelő autógyárak tesztpályáit, illetve a Conti saját északi tesztpályáját ezzel együtt sem lehet megúszni. Azt is elárulta Pék Zoltán fejlesztési igazgató (akivel korábban készült már egy igen érdekes Égéstér-epizód), hogy ők is részt vettek a Zalazone specifikálásában a tervezés során, sőt, bizonyos mérésekhez használják is, de ezért fizetniük kell. A Veszprém melletti pálya ennél kisebb, viszont a munka nagyobb része elvégezhető itt is. Mit tud a pálya? Milyen teszteket végeznek a mérnökök? Milyen prototípusokkal találkoztunk? Erről szól ez a videó.
Pár kép még van a galériában is a pályáról, érdemes végiglapozni: