Erika erős kocsit akart, vett egy Golf GTI-t. Aztán elhozta az Avalon szervizbe átvizsgálni. Bár 16 éves autóról van szó, ez egy csúcsváltozat, közvetlen befecskendezéssel, turbóval, komplikált hátsó futóművel, és a Golf V amúgy sem a legcsábítóbb használt autó, mint megtudjuk a Neppertől. Vagyis hatalmas tunkolásra készültünk, de a végeredmény mégsem az lett, mint amire eredetileg számítottunk. És kiderül, hogy a TSI nagyon nem ugyanaz, mint a TFSI.
Mit gondolt Karotta a Golf V GTI-ről még akkor, amikor új volt? Gyulavitéz meg a gyengébb Golf V GT-ről írt új korában tesztet, amelynek motorjáról később Novoth Tibi azt is megírta, miért törnek el a dugattyúk a kompresszorral és turbóval is feltöltött 1.4 TSI-kben. Ha pedig valami olcsóbb, használt Golf V érdekelne, egy icipicit kisebb motorral, erről is van cikkünk. Ha a korábbi 127 MűhelyPRN epizódot is megnéznéd, itt találod a lejátszási listát.
Korábbi epizódok:
- Erre kopog a Lexus!
- Prius-megbízhatóság szebb köntösben: a Lexus CT200h használtpiaci népszerűsége nem indokolatlan, de van egy-két buktató, ami drága lehet.
- Kigyulladós BMW, 400 ezer kilométerrel: meg mernéd venni?
- Vonzó lehet olcsón prémiumautót venni, rengeteg is van belőle a piacon, de csak a legbátrabbak merik megvenni az ismert problémákkal.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.