Váltás világos nézetre

Teljes cikk

Húsz éve ez volt a sportos Opelek csúcsa: Astra OPC

Erőmérő: Opel Astra OPC - 2000.

2022.10.21. 06:07

Az Irmscher kiegészítős autók után Volker Strycek túraautó-bajnok vezetésével kifejlesztettek egy teljesen belsős autót, ez lett a G Astra OPC kiadása. Már ez a nagyfordulatú szívó is lényegesen többet ad, mint az alapmodell, de hamarosan turbó is került rá. Mi most a pörgőset mérjük meg.

Volker Strycek volt a DTM első bajnoka, igaz, akkoriban még BMW 635 CSi-vel versenyzett. Neki komoly életpályája van, azóta is sok időt tölt a versenypályákon, elsősorban a 24 órás futamokon. Ő lett az Opel motorsport programjának a vezetője, és ahol lehet, bedobtak valami sportosat. Talán a legnagyobb eredménye csapatvezetőként az 1996-os bajnokság, Manuel Reuterrel és az aktív aerós Calibrával.

DSC00083

Viszont a G Astra egy igazi mindenes. A hétköznapi kompakt mellett versenyautók is épültek belőle, burkolt pályákon és rali futamokon egyaránt szerették. Sőt ez is sokszor feltünt a 24 órás megbízhatósági versenyeken. 

Ez a mérés egyszerű volt. Bemelegítettük, végigpörgettük és a kedvenceknél szokott módon eldobtuk az első mérést, ez tulajdonképpen csak a kikormolás. Meglepően csendes volt az autó, nem jöttem rá az okára, de egy ilyen Astránál ez talán nem is baj. 

Kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.