A régi rádiók megmentője
Szereljünk USB-t huszonéves technikába
Bármennyire is modern sok ponton az XC70-esem, sajnos vannak olyan részei, ahol elszállt fölötte a technika vasfoga. Így elkezdtem túrni a netet a megoldásért!
Erre nem számítottam
Végtelen rozsdahalmokon rágtam át magam, de meglett a kiválasztott!

Mivel tetszik a korabeli rádió, így nem akarom elcsúfítani a műszerfalat valami utólagos gánnyal. Szerencsére nem csak én gondolom így, emiatt létezik olyan modul (jelenesetben a Wefa WF-606), ami a CD váltó csatlakozójára dugva teljesíti az ilyen igényeket és lehet kapni csatlakozóspecifikus változatot. A középkonzol egységességét (és a kagylós poénfaktort) megőrzendő a beépített rádiótelefont se cserélem le, bár a helyére pont be tudna ugorni a szintén gyári pohártartó.
Az XC70-ben könnyű bejutni a rádió mögé, a váltó előtti kis tolltartó elemet kell csak kipattintani, kétoldalt benyúlva valami lapos, nem éles és szögletes tárggyal, hogy ne sértsük meg a felületet. Ilyen pl a telefonok szétszedésére is szolgáló lapos műanyag feszítő vagy esetembe pont odafért egy kiskanál nyele, ami szintén legömbölyített élekkel rendelkezett.

A klímapanel két torx csavarral rögzül, utána lefele kibillenthető, persze nem feszegetve, mert akkor tuti eltörik valami. Ja és figyelni, be ne ejtsük a csavarokat a váltóhoz, mert akkor csak a mágnes segít vagy szedhetjük szét az egész kardánboxot. Van annyi mozgástere a kábeleknek, hogy oldalra ki tudjuk fordítani, ilyenkor érdemes szintén valami puha rongyot odatenni, hogy ne gyalázzunk meg semmit.

A rádiómodult szintén két csavar fogja, utána lefele billentve tudjuk kifordítani a helyéről. Esetemben a HU 603-as modell van az autóban, ezen az évek során elveszett GPS modul kábele foglalta el a csatlakozót, a helyére kell bedugni a típusspecifikus csatlakozót. A munkanélkülivé vált műszerfal feletti kijelző hasznosítható, a neten bóklászva szembe jött olyan oldal, ahol Raspberry segítségével okosították fel, egyszer majd ha sok időm lesz ;) , megcsinálom. A kábel másik fele, mivel nem akartam semmit szétfúrni, a kesztyűtartóban landolt. Könnyedén átvezethető, a neten lévő videókkal szemben nem kell kivenni a kesztyűtartót, bal felül simán át lehet vezetni.
A rádióhoz csatlakozó dugóból kilóg egy 12+ jelű kábel. Ezt praktikusan a rádió 12 voltos vezetékére érdemes kötni, ami jelen esetben a legvastagabb piros színű a zöld csatlakozóban. Mivel itt azért ha elrontjuk, és szétjön a kötés, igen izgalmas tud lenni (pl kigyulladhat a kocsi), ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább bízzuk szakemberre!

A +12 voltos betáp csak arra kell, hogy az két USB aljzat (audio pendrive és 5 voltos töltő csatlakozó) kapjon áramot, a bluetooth funkciók ennek bekötése nélkül is működnek. Én alapvetően headsettel kezelem a kocsiban a telefont, de a kihangosításhoz kaptam egy bazi hosszú kábelen mikrofont is. Amikor már minden össze lett dugva, kipróbálva pikkpakk csatlakozott a telefonom (iPhone 8 Plus) a bluetoothra, és a pendriveomról is elindult a zene.

Utóbbinál a könnyebbik út, ha ömlesztve feltöltjük a lejátszani kívánt tartalmat ( MP3/FLAC/WMA/WAV/ACC) a tárolóra. Ha szofisztikáltabb elrendezést kívánunk, akkor a CD01-99 könyvtárnév struktúrát kell használnunk. Mivel a rendszer CD váltóként látja az eszközt, így a könyvtárak között nálam értelem szerűen a CD váltó kombjával lehet lépkedni. Neveket viszont nem fogunk látni így se, szóval nem árt emlékezni, hova mit raktunk :)

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
