A Ferrari középre csúsztatná az ülésed, ha pályázol

2024.02.18. 12:16

Ha a kormány és a pedálok az üléssel együtt középre csúszhat, a rendszer feltételezi a fizikai kapcsolat, például a kormányoszlop hiányát. A fly-by-wire nem új technológia, ám a Ferraritól merész gondolat még így is.

Teljesen logikus, nem? A modern szupersportautók megvalósítják az álmot, és simán működnek utcai autóként akkor is, ha utána egy gombnyomásra letépik a fejed a versenypályán. Az közben egyetemesen elfogadott tény, hogy középen ülni jobb egy sportautóban, mint a szélén. A gond csupán az, hogy jelenleg nagyjából három középüléses, meglehetősen limitált elérésű autó van a piacon: A brit BAC Mono és GMA T.50, valamint az amerikai Glickenhaus SCG 004S.

A Ferrari tavaly nyáron adta be szabadalmi kérvényét az Egyesült Állomok releváns hatóságának, ezt pedig most publikálták. A dokumentumokat a Carbuzz szúrta ki.

A rajzokon egy orrmotoros autó sziluettje látszik, de nem kétséges, hogy minden kezelőszerv virtuálissá alakítása után egy középmotoros Ferrari is megkaphatja a szokásosra merőleges irányba mozogni képes vezetőülést. Felmerülhet viszont a kérdés, hogy mi történik ilyenkor az utasoldalon, hiszen az egésznek akkor van értelme, ha az autó maga utcai használatra készül, és csak néha vált pályagéppé. Ebben az esetben viszont a másik oldalon is van egy kényelmes, mégis jól tartó, szépen bőrözött ülés.

Ami még érdekes, hogy a bal-közép-jobboldali vezetői pozíció mellett a Ferrari szabadalmi rajzai nyitva hagyják a három pedál lehetőségét is. Hogy mi szüksége lenne Maranellónak a kézi váltóra, és hogy oldaná meg a váltóbot elhelyezését egy ilyen szabadon konfigurálható rendszerrel, kérdéses, de az biztos, hogy az ötletek szárnyalhatnak a Ferrarinál, ahol hamarosan kész lesz az új hibrid csúcsmodell is.

Mint látható, a mozgó üléspozíciót egyelőre kábeles kapcsolattal képzelik el, ám később teljesen vezetékmentes is lehet a kommunikáció az ülés, a pedálok, a kormányzás és váltó felől az autó digitális agya felé. A Ferrari is elektrifikál, ennek pedig vad eredményei lesznek mind teljesítmény, mind funkciók szempontjából.

Forrás: Carbuzz